Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af billeder fra privatperson?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 141
Fra  Badass Wheels Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino. Jeg er igang med at fikse et banner til min hjemmeside og tænkte derefter på at sætte 2 biler ind over banneret. Sådan man lige kan se bilens snude, men med fokus på fælgene. 

Så derfor tænkte jeg hvis nu jeg får fat i en privat person som har en lækker bil og med de rette fælge som jeg kunne have lyst til klistre på mit banner. Kan jeg så bare gøre det sådan uden videre? For lad os nu sige at fælgene der sidder på bilen, er et styks mærkevare og der tydeligt står BBS i midten af fælgen. Må jeg så som "forretningsmand" bruge billedet til at drive min forretning uden at tage kontakt til firmaet BBS for at spørge dem om jeg må bruge billedet?

Mvh.

Mark 

Fra København
Tilmeldt 9. May 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Idet der er tale om et varemærke, opnår det beskyttelse allerede ved ibrugtagelse - selvom det sikkert også er registreret. Du må derfor som udgangspunkt ikke benytte varemærket, såfremt du ønsker at reklamere for et produkt som kan substituere det givne produkt. Ønsker du derimod at putte det f.eks. på din mælk, er det problemfrit, idet bilfælge og mælk ikke er substituerbare produkter. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kunne jo også bruge en tegning i stedet. (kan ikke fjerne hunden, da billedet ligger på min gamle crashede computer)

mvh

Mette

Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 141
Fra  Badass Wheels Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Luske.

Okay, så i princippet ville jeg ikke kunne tage et billede af min egen bil som tilfældigvis har BBS fælge monteret og bruge det billede fordi der står BBS i midten af fælgene? Har jeg ret?

Men hvad så hvis jeg bruger et billede af en bil som har BBS fælge, men der ikke står BBS noget sted? Altså at det kunne være hvilken som helst fælg? 

Fra København
Tilmeldt 9. May 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret i din første antagelse - såfremt at du ønsker at bruge det kommercielt ifbm. fælge. 

Hvis man ikke kan genkende varemærket (det værende både bogstaver, men kunne f.eks. også være Coca Colas karakteriske glasflaske, aner ikke om det findes inden for fælge) er der intet til hinder for at du bruger det som du vil.

Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Den hjemmeside du vil bruge banneret på, hvad handler / reklamerer den for ?

Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 141
Fra  Badass Wheels Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjemmesiden er en webshop der sælger fælge

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Hvorfor forsøge at opfinde den dybe tallerken (ved at tage billeder af egen bil med de pågældende fælge), når man måske kan få foræret en færdig tallerken?

Hvorfor kontakter du ikke fælg-producenten og spørger efter nogle forhandler-billeder? De har formentenlig masser af lirede billeder af fælgene med og uden biler, med og uden tøser. Det er jo i deres interesse at billeder af deres fælge tager sig så godt ud som muligt og ikke bare er noget, en eller anden har skudt hjemme i carporten med Moster Anna liggende hen over grillen.

Hvis du sælger deres fælge på din webshop, så kan jeg ikke se hvorfor de ikke skulle være interesseret i at hjælpe dig...

/Jesper

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)