Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man "stjæle" fra andre uden at være tyv?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er medlem af en synes-godt-om gruppe på facebook, som jeg mener har en god portal af billeder. Disse billeder er indsendt af forskellige medlemmer, so synes-godt-om. Mit spørgsmål er om jeg skal tage kontakt til hver og én til accept, hvis jeg ønsker at benytte billederne på en hjemmeside?

Er mit spørgsmål uforståeligt, så skriv endelig.

Rigtig god dag.

LB 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selvfølgelig skal du spørge om accept til at bruge dem.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 18. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.. Jeg ville selvfølgelig henvise til ophavsholder, men det er super.

Fra KBH
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Udlandsdrenge

Kan du se du forstille dig, at en vildfremmed brugte dine fotos til noget uden at du selv har givet samtykke til? Hvordan vil du håndtere det? Her for 2 måneder siden var der en Amino bruger der havde det samme problem, man havde brugt nogle fotos som han havde taget og et stort indkøbscenter havde brugt dem som reklame uden at have søgt om lov til det og UDEN at have spurgte den person som var på fotoet om lov til det, personen på fotoet var under 18 år, så man havde ikke engang tænkt over hvilken konsekvenser det vil få for barnet. Mit råd til dig er SPØRGER om lov til det før du begiver ude på noget du ikke kan bunde til sidst.

Mvh Mimusa

Fra KBH
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

der skulle står.... Kan du forstille dig...min fejl:-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

For bare lige at svare på din overskrift:

"Må man "stjæle fra andre uden at være tyv?"

Dertil kan oplyse: NEJ, det er kun tyve som må stjæle

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
NEJ, det er kun tyve som må stjæle
og selv de må ikke helt rigtigt, så de går rundt med damestrømper over hovedet og er kun ude når det er mørkt så de ikke bliver fangede. De udstiller ikke deres tyvekoster på nettet for at nævne et eksempel Geeked

Alle billeder er som udgang copyright uanset hvor. Der findes sites med copyright frie billeder, men selv der sker fejl, og opstår sager fordi ejer ikke mente hans billede skulle være der - ligesom en sådan copyright altid kan introduceres hvis ejer ser billedet kommercielt og kan tjene, så det er selv der ikke en 100% kørbar løsning

Mange gange kan man givet få lov, bare man sørger for at være klar med hensyn til formål og gemmer dokumentation for, at man fik lov (både tekst og billeder).

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)