Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrenceklausul praksisret - hvor hårdt er jeg bundet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har pga dårlig arbejdsmijø opsagt min praksisret i en klinik, hvor jeg arbejdede som selvstændig.

Jeg har nu fået tilbudt praksisret i samme by, som jeg er meget interesseret i.

Jeg har følgende formulering i min nuværende aftale:

"Lejer må ikke selv åbne forretning, eller leje sig ind andet sted i postnr XXXX inden for et halvt år efter lejers opsigelse."

Er jeg jeg bundet af denne aftale? Hvad er konsekvenserne, hvis jeg takker ja til det nye sted?

Jeg håber I kan hjælpe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det havde været rart at vide mere om det hele og kendt hele aftalen, men JA er det umiddelbare svar, hvad skulle årsagen ellers være til at du skrev under på den.

Nej man kan diskutere og ville vide mere, så er det fordi afhængigt af hvordan klausulen er opstået, kunne der være krav om betaling for den, men som du beskriver det har du været selvstændig og haft praksisret i en klinik, og der vil der ikke være tale om betaling for klausulen, den indgås for at du ikke skal bygge en masse kunder op der hvor du driver din praksis, og så løbe fra den og tage kunderne med. Jeg ville derfor mene du kan få et alvorligt erstatningsansvar som vil kunne basere sig mindst på det tab din tidligere partner/sted kan sandsynliggøre, men betal en jurist for at læse helt konkret på kontrakten

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for det hurtige svar!

Så dropper jeg muligheden og finder et almindelig job som lønmodtager.

Fortsat god aften.

Fra Risskov
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 42
Fra  NOVA Office Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står "Lejer" i din tekst. Du arbejdede som selvstændig. Den type klausuler jeg kender til, hører ind under funktionærloven. Klausuler i den gruppe er temmelig hårde, ved jeg af bitter erfaring. Og kan koste rigtig mange penge. http://www.ret-raad.dk/Offices/Horsens/Business/Articles/Article%20list/Mistet_kompensationskrav_for_kundeklausul.aspx#.Up4H82RdblI

Har du blot lejet dig ind, vil jeg mene der er andre vilkår for en kontraktlig binding. Men som Hannover skriver, så spørg en jurist. Måske der er en her på siden. Læs dette her. http://fysio.dk/Lon-og-ansattelse/Kontrakter-til-private/Klausuler-i-kontrakter/

NOVA Office - Leverandør af printløsninger
Tlf.: 20771232 Mail: ps@novaoffice.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lejer med klausul er meget typisk i ex læger, tandlæger, terapeuter o.l. som er selvstændige med lejer sig ind i klinikfællesskaber og de holder ofte fint, netop for at man ikke deler en klinik på den måde for så at stikke af med kunderne til næste på en rundrejse Big Smile Så skal man UD af området (den ville ikke holde uden geografisk begrænsning)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)