Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Misbrug af betalingskort - Hvordan forholder jeg mig

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er blevet kontaktet af en person som påstår at hans betalingskort er bevet misbrugt til at oprette medlemskab på mit website. Han beder om enten at få fremlagt bevis for, at det er ham selv personligt som har benyttet kortet til at oprette medlemskab eller få beløbet returneret. Jeg syntes mildest talt der lyder lusket. Hvad siger lovgivningen om hvordan jeg skal forholde mig når en person kontakter mig med en sådan påstand.

SKAL jeg, efter personens henvendelse, selv betale medlemskabsgebyret retur uden modstand.

eller

Må jeg sige at vi ikke har haft mistanke om misbrug og derfor handlede i god tro, og at det er en sag for mandens bank at kræve beløbet retur?

Det skal lige understreges at personen har haft aktivt medlemskab på siden i 6 måneder og derfor forkommer det mig mystisk at han pludselig nu opdager at der trækkes et månedligt beløb fra hans konto.

4/1-JDR "Follow me i'm the infantry"

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad ham få hans bank til at kræve beløbet, så kan man se om han vil kræve beløbet derefter. Du kan evt. tjekke op på hvilken ip adresse der er brugt ved køb og ved hendvendelse. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil jeg mene at det må være en sag mellem ham og hans bank.

Jeg antager betalingen med kreditkort er foregået på vanlig vis med CVC?

I så fald har din forretning ikke haft grund til at tro kortindehaveren ikke også er den der har tilmeldt sig.

Tilbyd ham at få lukket sit abonnement nu og bed ham om at gøre krav i banken - jeg forestiller mig næppe han vil prøve; og hvis han gør, vil han sikkert ikke få held med det.

Jule-måneden er hård for nogle...

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det morsomme ved denne sag er at brugeren tilsyneladende selv har opsagt medlemskabet. Og hvordan, fristes man til at spørge, kan han gøre det hvis han ikke havde login/password til siden. Derudover mailer han til mig fra samme e-mail som der er brugt til at oprette medlemskab.

Det er jo ikke noget nyt fænomen det her, men det er første gang jeg har en oplevelse hvor det så åbenlyst er forsøg på svindel. Det jeg primært er i tvivl om, er lovgivningen på dette område. SKAL jeg efter påstand fra kunden betale hans beløb retur hvis han påstår at det ikke er med hans vidende at kortet er blevet benyttet til betaling?

(Betaling er sket som normalt med CVC helt efter bogen)

4/1-JDR "Follow me i'm the infantry"

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænk økonomisk, glem alt andet. Hvad har kunden kostet, hvad vil det koste at nægte og hvad vil det koste at tilbageføre beløbet? Ydermere, hvad er risikoen for at sagen eskalerer og ender som en chargeback/indsigelsesbehandling? Hvor meget energi vil du bruge på at vinde en sådan indsigelsesbehandling? Din kunde sidder med de bedste kort og personligt ville jeg nok tilbageføre beløbet og undgå en indsigelsesbehandling (200 kr i nets-gebyr).

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Du har ikke noget juridisk ansvar i den sag - hvorfor jeg også er dybt uenig i Ulriks råd; der er ingen grund til at give en så åbenlys en svindler mere blod på tanden.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres indlæg. Jeg slår koldt vand i blodet og ser hvordan det udvikler sig.

4/1-JDR "Follow me i'm the infantry"

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Jeg er blevet kontaktet af en person som påstår at hans betalingskort er bevet misbrugt til at oprette medlemskab på mit website.
Hvis du ikke har lidt noget økonomisk tab ved at han har oprettet sig - så ville jeg slette og tilbageføre. Såfremt han gør indsigelse - så koster det dig penge.

Og hvorfor ikke have en "tilfreds ikke bruger" som en "Utilfreds bruger" -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)