Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor får man designet noget elektronik/maskine?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg går med en ide, som indebær at få designet et stykke elektronik. Det er formentlig en lille opgave hvis man har forstand på det. Den skal meget forenklet virke ved at man f.eks. kan sætte 10 flasker med væske til den – og så skal den kunne dosere x antal ml fra de forskellige flasker med et tryk på en knap/skærm.

Den skal kunne lidt mere end det..

Hvor går man hen hvis man vil have et tilbud på at få sådan et system designet og produceret? – og kan det gøres billigere udenfor landets grænser?

Håber at nogen kan hjælpe mig lidt videre …

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten2k:
Hvor går man hen hvis man vil have et tilbud på at få sådan et system designet og produceret? –

Hej Morten,

Nu ved jeg ikke hvor langt du er  i designet og om du har tegninger og specifikationer.

Når du skal lave hydraulik og elektronik kan det være svært at finde en leverandører der kan det hele. Du kan typiske finde en der er god til elektronikken og en der er god til mekanik/hydraulik. Men du kunne fx prøvet at lave en prototype først hvis du er fingernem - det gør projektet langt mere konkret og giver dig en bedre erkendelse af udfordringer. Elektronikken kan eventuelt klare med en PLC ( Progammable Logic Controller). En PLC er som skabt til at styre pumper.  Prøv at Google "PLC styring" - der er masser også til under  1000 kr . Så kan du købe standard pumper til at sætte på flaskerne. Jeg ved ikke meget om pumper men kan evt hjælpe dig med valg af PLC

Det gør dig bedre i stand til at tale med en producent om hvad du har brug for og dermed får du en bedre pris

Hvis du så stadig har mod på det kan du tale med et af de lokale væksthuse som kan hjælpe dig med konkret og uvildig opstart. Dem kan du finde på www.startvaekst.dk  

Held og lykke med projektet :-)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten2k:

Hej med jer

Jeg går med en ide, som indebær at få designet et stykke elektronik. Det er formentlig en lille opgave hvis man har forstand på det. Den skal meget forenklet virke ved at man f.eks. kan sætte 10 flasker med væske til den – og så skal den kunne dosere x antal ml fra de forskellige flasker med et tryk på en knap/skærm.

Den skal kunne lidt mere end det..

Hvor går man hen hvis man vil have et tilbud på at få sådan et system designet og produceret? – og kan det gøres billigere udenfor landets grænser?

Håber at nogen kan hjælpe mig lidt videre …

Der er mange ting du skal have med i betragtning. Den basale funktion er enten en roterende motor, eller en push/pull løsning. Du kan købe standard motorer og motordrivere der let kan sættes op til at køre et mønster. 

Når det er sagt - HVAD ER STYKTAL?????

Er det eks. ti flasker med ti fyldninger, ti pumper ... 

Må væsken blandes (kontaminering)?

Det kan let være 300-500000kr og du kan finde færdige motorer/elektronik til under 1500kr hvor du kan tilslutte din computer en gang og så en trykknap.

At lægge ting ud
---- Mine erfaringer er at ting let går galt hvis du lægger det langt væk, men at jeg måske hellere vil prøve 10 gange i Indien/Kina end 1 gang i Danmark. Du kan altid håbe på at det lykkes tidligere. 

Hvis du får problemer med leverancen i Danmark er det så forrygende dyrt at du næppe kommer videre, medens andre områder er attraktive men sværere.

Fra Herning
Tilmeldt 23. Oct 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten, jeg står nu i en situation hvor jeg skal købe PLC - kan du evt hjælpe mig? 
Hvis ja, så må du meget gerne skrive til mig :-) 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)