Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af selvstændig webshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino´er.

Jeg er en dreng på 17 år, som drømmer om at have sin egen webshop. Jeg har sat mig ned og fundet en del tråde om hvordan man starter sin webshop, men synes alle trådene og svarene var forvirrende, så nu prøver jeg selv med en tråd, og håber på svar.

Jeg drømmer om at have en webshop, som sælger fitness tøj og udstyr. Jeg har fundet ud af firmanavnet, som skal hedde www.fitness-shoppen.dk.  Dette område er noget jeg brænder meget for, da jeg selv går meget op i fitness.

Da jeg har fundet ud af de første basale ting, vil jeg meget gerne vide hvad man så starter med efter dette.

Jeg håber at I meget gerne vil komme med nogle svar, da jeg vil tage det her meget seriøst, og vil få det til at fungere.

På forhånd tak

- Jonas, 17 år 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil sælge for/omsætte for (ikke tjene men sælge for) mere end 50.000 kr på 12 mdr i rap - uanset kalenderår, så SKAL du momsregistreres med et CVR nummer og hvis du skal ha et sådan skal du, når du ikke er 18 år have DISPENSATION FRA AMTET TIL AT STARTE SOM UMYNDIG som i linket. Der må du i alle fald starte.

Hvis du skal importere fra uden for EU skal du også IMPORTREGISTRERES 

Du skal i sagens natur så har lavet en hjemmeside - ha den SEO optimeret så folk får øje på dig og ha en række leverandører (evt google dropshipping hvor ting sendes fra et lager til dine kunder) + en betalingsordning (alt fra Paypal til NETS og dankort eller hvad du vil) på hjemmesiden og en aftale med banken vil jeg tro.

Denne lille sag handler om import fra Kina men kommer også forbi en masse generelle ting om at starte en ny webshop  http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html 

go vind med projektet vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Dec 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker på hvordan man får varer. Hvordan foregår det og hvordan finder man de rigtige leverandører? Er det andre hjemmesider, som sælger billigt, som man skal købe fra? 

Ellers tak for hjælpen med Momsregistrering og Importregistrering.  

Fra Randers
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 19
Fra  CompuSolutions Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Jeg antager at det selvfølgelig er dig der har købt domænet fitness-shoppen.dk, da det ikke er ledigt :-)

Det første du skal gøre er at lave en markedsundersøgelse hvor du finder ud af bl.a.

- Hvor stort er markedet?

- Hvor stor en procentdel af markedet er det realistisk at du kan få?

- Hvem skal din målgruppe være?

- Hvor kan du købe de varer du vil sælge, og hvad skal der til for at du kan handle hos dem?

- skal det drives som enkeltmandsvirksomhed eller et selskab?

- Hvor meget skal du tjene for at du kan betale dine faste omkostninger, og hvor mange ordrer skal der til for at lave den indtjening?

- Hvem er dine konkurrenter, og hvordan kan du skille dig ud fra dem, så du kan gøre det interessant for dine potentielle kunder at skifte leverandør og begynde at handle hos dig?

Derefter skal du lave en gennemarbejdet forretningsplan, hvor du bl.a. beskriver og gennemtænker dine missioner og visioner.

Når disse ting er på plads er du klar til at tage næste skridt, men lad os tage det når du er klar til det :-)

God arbejdslyst, og pøj pøj medprojektet, som jeg håber bliver en stor succes.

Martin

 

Tilmeldt 1. Dec 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke købt domænet endnu, da det er en idé om at den skal hedde. Skal jeg købe domænet med det samme? 

Og jeg takker mange gange for hjælpen lige med det første skridt her.

Jeg vender tilbage, når jeg har fået undersøgt diverse ting, og når jeg har fået det hele på plads. :)

Og igen jeg takker for hjælpen mange gange 

Fra Randers
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 19
Fra  CompuSolutions Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre kan jeg så informere dig om at domænet allerede er optaget, så du skal nok ud og kigge efter et nyt navn.

Men navnet er da heldigvis ikke den vigtigste del af en forretning, så mon ikke du finder et andet godt navn :-)

Tilmeldt 1. Dec 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det er ikke det store problem. Hvis jeg nu har udarbejdet en forretningsplan og lavet en markedsundersøgelse, hvad er det næste skridt ? 
Jeg har virkelig set virkeligheden i at have en virksomhed, og alle de ting som skal til det.

Men hvad er det næste skridt man skal igang med nu?  

Fra Randers
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 19
Fra  CompuSolutions Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du har markedsundersøgelsen og forretningsplanen på plads (og du stadig mener at ideen er holdbar), så skal der udarbejdes budgetter.

Og derefter så kommer du til alle de praktiske ting.

Du skal bl.a. finde ud af:

- Om du selv kan finansiere det eller om du skal have fat i banken eller evt. investorer?

- Skal det startes som et selskab skal du have dette oprettet

- Hvis der skal varelager til (og du ikke har pladsen til det derhjemme), skal du ud og finde lokaler

- Der skal laves leverandøraftaler

- Du skal finde ud af hvor din hjemmeside og webshop skal hostes

- Du skal have lavet en hjemmeside og webshop

- Du skal have lagt en markedsføringsstrategi

- Det skal oprettes betalingskortaftale med NETS (hvis kunderne skal kunne købe direkte med dankort på din webshop)

- Du skal overveje hvorvidt din forretning skal E-mærkes (og evt. også have abonnement hos Trustpilot

Så nu skulle du nok have rigeligt arbejde til de næste par måneder :-)

 

Tilmeldt 1. Dec 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker mange gange for hjælppen, og jeg venter meget arbejde, ja de næste par måneder 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)