Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har tidligere skrevet jeg godt kunne tænke mig at rydde sne, men det bliver ikke denne sæson.

så jeg har besluttet jeg gerne vil klippe græs, forår/sommer/efterår og rydde sne efterår/vinter/forår

Derfor vil jeg gerne købe en græslomaskine (frontrider) der også kan bruget til at rydde sne. 

Men sådan en maskine koster mellem 20.000-30.000

Derfor tænker jeg, om det ville være en god ide, at blive moms registreret?  Selvom jeg nok ikke kommer til at omsætte for mere end, 50.000

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville det nok i og med at du kan trække beløbet fra i moms. Jeg ville nok lige vente på et par andre brugere da jeg ikke er den der er mest inde i det her.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 25. May 13
Indlæg ialt: 19
Fra  Crosscom Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du blot har tænkt dig at oprette et enkeltmands virksomhed, kan det godt betale sig, da du ja kan trække moms fra. Så opretter du blot et enkeltmands med CVR nr 

Men som enkeltmand skal du huske at du hæfter alt personligt og alt indkomst du får bliver også set ligeså og skal så inddrages i den udvidet skatteangivelse hvert år og hvis du har en indkomst i gennem dit firma, såfremt det enkeltmandsvirksomhed, skal du naturligvis også betale skat af det, på din personlige skatte procent, da det ikke er "virksomheds skat".

Hvis du får brug for noget grafisk design eller andet til dit foretagende, så må du endelig sige til. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne det vel tænkes at være - men så kommer der måske også spørgsmål om fradraget - den skal jo aktiveres og afskrives over flere år med 25% og bor du i hus og har glæde at den dejlige maskine selv og måske kun omsætter mindre end de 50 t eller måske mindre end maskinen koster, så vil skat givet dels kræve at du deler momsen så du kun har fradrag i forhold til erhvervsbruget.

De vil nok forvente, hvis du har egen have, at du bruger den f.eks. 1 time eller hvad det nu tager - om ugen privat - og det kunne du så sætte lidt i forhold til den indtjening du får delt med din timeløn, og måske på den måde kunne du anslå et tal.

HVIS du så slår og rydder for private som ikke kan få momsen igen, så vil du være 25% dyrere end ellers, da du skal momse alle indtægter og om det svarer sig må du regne på/tænke over - og kommer du over 50.000 i omsætning på 12 mdr i rap, så giver svaret jo sig selv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 16 år. Og bor hjemme. Men hvordan for jeg CVR nr? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

det får du ved at søge dispensation fra startsamtet for at starte som umyndig og dine forældre skal så garantere for dig. Det tager ganske lang tid, men det er nødvendigt hvis du skal importere fra uden for EU - da du SKAL importregistreres i så fald. Se om det her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

Omsætter du under 50.000 kr for alle 12 mdr periode, så kan du undvære CVR hvis du kun handler i EU og det kan/skal du jo holde dig til indtil du har CVR

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man overhovedet som 16-årig køre sådan en maskine?

Jeg tænker at den jo også skal køre, eller køres mellem de steder du skal slå græs eller rydde sne, og det vil foregå på offentlige veje.

Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Som sagt skal jeg klippe græs, og rydde sne.

Er det muligt at min bror kan lave firmaet?

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Joachim Nielsen:

Som sagt skal jeg klippe græs, og rydde sne.

Er det muligt at min bror kan lave firmaet?

Hvordan vil du få maskinen frem til de forskellige adresser?

Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan finde et sted hvor der står man ikke må, så skriv!

det er i et villa kvarter, og den kan køre 9 km/

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)