Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

regler vedr. produktforsikring?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Skal man registreres som forsikrings selskab eller lign. steder hvis man ønsker at tilbyde sine kunder en forsikring..

Jeg driver et selskab som sælger reservedele, og i den forbindelse ønsker vi at sælge forsikringer der dækker vores kunders uheld.. 

lidt ligesom mekonomen der sælger forsikring/ydelse på reperations aftaler..

så er der nogen der ved om jeg skal registreres eller der evt er nogle krav der skal opfyldes?

Mvh

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

De firmaer, der tilbyder deres kunder forsikringer - sælger dem på vegne af et forsikringsselskab og får provision af salget.

Tegner du f.eks. elektronikforsikringer, så vil du opdage at det er mere eller mindre kendte selskaber, der står bag. Og hvis du ikke lige kender selskabet, så er det typisk et datterselskab af en af de store selskaber.

Glem det at være forsikringsselskab. Du har ikke styr på juraen og det kan slet ikke betale sig. Lav i stedet aftale med et selskab og nyd bare fortjenesten og intet arbejde ved det.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
Du har ikke styr på juraen

Nå hvor ved du det fra ????Wink

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så havde han jo ikke spurgt....

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ekstremt høje krav om at blive godkendt til at drive forsikringsvirksomhed. Jeg har netop talt med en advokat omkring det, og jeg skulle stille over 20 millioner kr. i sikkerhed for at blive godkendt.

Så overvej først, om du har den nødvendige likviditet, og hvis du har, så kontakt en advokat, som kan hjælpe dig med at stifte selskabet.

Fra Vejle
Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Fidusen af det hele er at jeg med mine indkøb kan lave reparationer på baggrund af den selvrissiko der betales... 

dermed er det selve præmien der er min fortjeneste?

jeg er i tvivl om i misforstår det.. jeg ønsker ikke at sælge livs forsikringer..

derimod en service med at de betaler xx kr og så er der en fast pris på alle reparationer 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)