Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af rengøringsfirma, gode råd ønskes

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at starte et rengøringsfirma.

Jeg har rigtig mange års erfaring med rengøring (som ansat) så kompetencerne fejler ingenting. Jeg har også mange års erfaring med at drive virksomhed (dog ikke rengøring), så der er styr på alt det praktiske med regnskab, osv. Har også et CVR nummer fra et andet firma jeg ejer som er standby, så jeg kan hurtigt omregistrere navn og branche til formålet.

Det jeg har brug for lidt hjælp og rådgivning til, er de mere praktiske ting indenfor drift af rengøringsfirma. Hvordan får jeg de første kunder? Hvordan udregner jeg et tilbud/min timepris? Hvordan laver jeg rengøringsaftaler med kunderne? Hvordan holder jeg et møde med kunderne? Hvad med indkøb af materialer osv? Hvad med investeringsbehov ved opstart?

Der er tale om alm. kontorrengøring, i Hovedstadsområdet+lidt af Nordsjælland.

Alle råd ønskes og er velkomne!

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mogens Thomsen:

Hej

Find startvejledningen Sådan starter jeg et rengøringsfirma - åbner som PDF 15 sider om dette emne struktureret på en god måde.

kh

Mogens

Hej Mogens, tak for dit indlæg.

Jeg har allerede haft læst vejledningen igennem, også ret god vejledning.

Men jeg søger nu mere praktiske råd fra folk med erfaring, og specielt til hvordan jeg kan få mine første kunder, og hvordan jeg laver et tilbud.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 25. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Fra  Studentkonsulent Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej P43T

Mange af de ting du spørger om kræver noget mere info, end jeg måske kan svare dig på i et forum som dette. 

Jeg er selv i opstartsfasen af et firma hvor jeg hjælper iværksættere med at få overblik over  det økonomiske (herunder hvad pris du skal tage), strategiske (hvilken position skal du have på markedet) og markedsføringsmæssige. Da jeg er ny og gerne vil have nogle referencer, så kan vi lave en god aftale. Skriv endelig en privatbesked hvis det har interesse, så kan vi tage en helt uforpligtende snak om det. 

Mvh Niels-Peter Nielsen

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

OK, du er kommet så langt at du er klar til det faktiske salg. Jeg antager, at du ved hvordan man gør rent og hvordan man planlægger et godt "rengørings produkt".  Det jeg mener er, at hvis du får muligheden for at stå foran virksomhedsejer Hansen, der har et lokale med 5 kontorer og et 40 m2 lager, vil du kunne udregne og give et tilbud på rengøring.

Først skal du finde din kunde. Er det en virksomhedskunde eller en privat kunde?

Er det en virksomhedskunde kan du i dit lokalområde finde veje eller områder,hvor virksomhederne ligger. Service virksomheder ligger i midtbyen og håndværkere og produktion ligger lidt væk fra centrum. Besøg så mange virksomheder du orker og lidt til og fortæl dem, at du er dygtig og har et godt tilbud til dem. Måske har de brug for dig.

Ved private kunder kan du lave en flot flyer/brochurer, der viser et billede af dig og hvor du fortæller, at du lette livet for den travle familie ved at håndtere deres ugentlige rengøring. Og i 2014 kan de trække din arbejdsløn for deres skattemæssige indkomst. Brochuren lægger du i postkassen - eller i brevsprækken i døren - og håber på de vil kontakte dig.

Læs mere om at komme igang med at sælge her

Læs hvordan man laver aftaler her

Kh

Mogens

Fra Odense
Tilmeldt 23. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Fra  Alt-rent Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa
Du er velkommen til at kontakte mig omkring rådgivning og opstart af rengøringsfirma

Med Venlig Hilsen
Mona

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)