Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Om at bo/arbejde nogle måneder i Portugal eller Tyrkiet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber på at arbejde nogle måneder i et sydligt land, fx Portugal eller Tyrkiet, fra januar, og søger nogle råd i den forbindelse:

- Er wifi på hotellerne ofte for sløv, eller kan det nogenlunde bruges?

- Hvad er vigtigt at vide ifm. længere ophold i Tyrkiet/Portugal?

- Nogle, der kan anbefale gode hoteller eller lejligheder?

Jeg arbejder som webudvikler i eget enmandsfirma. Er der nogen, der har lyst til at joine mig dernede, så vi evt. kan få noget socialt ud af det, så send mig lige en besked Smile Leveomkostningerne er rigtigt lave både i Portugal og Tyrkiet (tre-stjernede hoteller fra omkring 2.000 kr. om måneden).

Tilmeldt 27. Nov 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen, der har nogen erfaringer?

Tilmeldt 25. Dec 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad land er du taget til?

Er freelance grafiker og i Alanya 16 dage fra 28 dec.

Hilsen Tea Tougaard

Tilmeldt 27. Nov 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 02:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Planerne er desværre lidt udskudt for mit vedkommende - men god tur!

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Super ide Big Smile

Fra København NV
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal opholde dig i Tyrkiet i længere tid, skal du forbi ambassaden forinden og få lavet en opholdstilladelse/visa. Du kan få et i Danmark, der giver dig vist nok et midlertidigt, der giver dig ret til at opholde dig 3 måneder dernede. Når du er i Tyrkiet skal du henvende dig på den lokale politistation for at få det endeligt godkendt, og eventuelt søge om at få det forlænget. Du skal regne med at bruge omkring 500 kr på at få lavet visaet.

Ovenstående er mine erfaringer ved 6 måneders studieophold i Tyrkiet. Portugal er jo en del af EU, så der kan du jo bare rejse til og være så længe du vil.

Hvis du vil bo i turistområderne i Tyrkiet udenfor sæsonen, så er det muligt at bo på hotel MEGET billigt.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

devdevdevdev:
Ingen, der har nogen erfaringer?

Jeg har en række lejligheder, samt aftaler med forskellige hoteller i Alanya.

Som du nævner kan det gøres rigtig billigt, specielt i vinterperioden hvor meget jo står tomt i Alanya.

Jeg har sammensat nogle pakker incl. fly, transport og enten hotel eller egen lejlighed , alt efter hvad man foretrækker.

Internet virker ganske ok de fleste steder, og ellers kan du købe en månedspakke for omkring DKK 100,-

Temperaturen kan svinge meget, men du kan sagtens have 20 grader om dagen, mens det kan være køligt om natten.

Fordelen ved lejlighederne er at der er "rigtige" køkkener så du selv kan lave mad, mens hotellernes lejligheder ofte blot består af en simpel kogeplade og et micro køleskab.

Samtidig har du langt mere plads at boltre dig på i lejlighederne.

Specielt hvis man er flere ( 4-6 stykker), er det lige så billige at leje en stor lejlighed.

Du kan læse lidt mere om Alanya her - http://alanyaudleje.dk/hotelophold/ hvis det skulle blive aktuelt for dig senere.

Fra Alanya
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man ikke skal studere i Tyrkiet er det ikke nødvendigt at gøre det på den måde Joset Jackson beskriver.

Du må være dernede 90 dage uden at skulle søge visum, ønsker du at blive der længere kan der søges om visum på politistationen i den by du befinder dig.

Man kan sagtens finde billige hoteller i Tyrkiet på denne årstid og ønsker man at bo til leje længere tid på et hotel, kan man sagtens forhandle sig frem til en god pris.

Mvh

To udlandsdanskere som har deres daglige gang i Alanya -Tyrkiet

www.rainbowalanya.blogspot.dk

www.RainbowAlanya.blogspot.com

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)