Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godaften Amino, jeg skal bruge jeres hjælp. - opstart af pladeselskab

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, jeg har længe gerne ville starte mit eget pladeselskab, da jeg har kendskab til alle de studie relaterede ting, som udstyr, producere osv

Er der nogle der har nogle gode tips til hvad jeg skal sikre mig at gøre, eller være nødt til at gøre, for at jeg kan gå ud og kalde mig selv ejer af et pladeselskab?

Mange hilsner Simon Frederiksen

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Hvis du har styr på alle de studierelavante ting så er det for mig et studie du skal starte og ikke et pladeselskab. Et pladeselskabs største styrke er i mine øjne netværk og markedsføring, det er den værdi de tilbyder kunstnerne, ikke selve indspilningen. I vore dage kan de fleste kunstnere indspille deres musik selv med hjælp fra fagmænd, så hvad med at finde ud af hvad du virkelig tilbyder der, også markedsfører det.

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon. 

Nej det lyder ikke som et pladeselskab du skal skal starte, men nærmere et studie eller et produktionsselskab. 

Som produktionsselskab udvikler man eksempelvis et færdigt album sammen med en kunstner, som man efterfølgende prøver at shoppe rundt til pladeselskaber, der skal stå for distribution, markedsføring og evt. betaler noget for selve masteren. 

Held og lykke med projektet :-)  

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus og Martin, tak for svarene.

Jeg kan godt se hvad i mener med dette, og det bør nok være noget jeg burde overveje. Har i nogle eksempler på nogle studier mm. som jeg kan ''stjæle'' konceptet fra, eller bare se hvordan de har valgt at markedsføre sig selv, eller endda starte op. Jeg er ellers helt pjattet med markedsføring, og ting i den dur, udover studiet. Vi er faktisk to om det, en der ville være i studiet, og en der ville skulle markedsføre, finde talenter eller lignene. Har det ændret jeres mening, eller har i stadig den samme holdning? 

Tak på forhånd

Simon Frederiksen

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten undskyld! ;)

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Frederiksen:

Rasmus og Martin, tak for svarene.

Jeg kan godt se hvad i mener med dette, og det bør nok være noget jeg burde overveje. Har i nogle eksempler på nogle studier mm. som jeg kan ''stjæle'' konceptet fra, eller bare se hvordan de har valgt at markedsføre sig selv, eller endda starte op. Jeg er ellers helt pjattet med markedsføring, og ting i den dur, udover studiet. Vi er faktisk to om det, en der ville være i studiet, og en der ville skulle markedsføre, finde talenter eller lignene. Har det ændret jeres mening, eller har i stadig den samme holdning? 

Tak på forhånd

Simon Frederiksen

Det er stadig et studie du skal lave. Hvis du laver et pladeselskab, så vil du altså have at studier kommer til jer med kunstnere og I skal så sørge for, at deres musik bliver solgt rundt om i landet - det tror jeg simpelthen ikke på kan lade sig gøre, medmindre du har nogen millioner liggende.

Det du spørg efter er, som det er skrevet, et studie eller produktionsselskab. Det I sørger for, er at finde en kunstner, indspiller vedkommendes musik og prøver så, at få det solgt til et pladeselskab.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Frederiksen:

Rasmus og Martin, tak for svarene.

Jeg kan godt se hvad i mener med dette, og det bør nok være noget jeg burde overveje. Har i nogle eksempler på nogle studier mm. som jeg kan ''stjæle'' konceptet fra, eller bare se hvordan de har valgt at markedsføre sig selv, eller endda starte op. Jeg er ellers helt pjattet med markedsføring, og ting i den dur, udover studiet. Vi er faktisk to om det, en der ville være i studiet, og en der ville skulle markedsføre, finde talenter eller lignene. Har det ændret jeres mening, eller har i stadig den samme holdning? 

Tak på forhånd

Simon Frederiksen



Hej Simon

I så fald kan det sagtens være, at det faktisk er et pladeselskab i skal starte. Hvis i udover at finde artisterne, skabe og indspille musikken, også gerne vil være med til at sælge og markedsføre den.

Til digital distribution, hvilket nok bliver den vigtigste distributions form for jer i første omgang, kunne i eksempelvis lave en aftale med DiGiDi, dette foregår ved at købe en andel for et mindre beløb.

I forbindelse med promotion er der en dansk service/værktøj der hedder Fono Pro ( www.fonopro.dk ) som du måske kan bruge. Jeg har ikke selv benyttet det, men modtager deres nyhedsbrev og tror at det er den vej i skal gå i starten, hvor i ikke har råd til at hyre promo folk ind eller købe store kampagner.

Hvis du har yderligere spørgsmål eller i ønsker noget konsulent hjælp kan du fange mig på morten@wemakenoise.dk - held og lykke med projektet :)
 

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes jeg er super fedt :-)

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen, det har virkelig givet mig et godt input. Jeg vil helt sikkert skrive en mail til dig i fremtiden, tusind tak for alle svarende!

Hilsen Simon Frederiksen

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)