Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved salg af ikke fysiske produkter, muligvis forenkling af moms

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino :) Har prøvet at søge lidt rundt omkring på Amino nu men har simpelthen ikke kunne finde noget der konkret har kunne besvare mit spørgsmål.

Så jeg står i den situation at jeg ønsker at starte en webshop der skal sælge billig software keys som du så kan gå ind og aktivere hos forhandleren. Mit spørgsmål er så om der overhovedet skal tillægges moms? Har som udgangspunkt kun tænkt på et dk domæne men hvad nu hvis jeg gerne vil sælge til hele verden? Ved godt det måske er lidt dumt spurgt men er meget i tvivl :l

Derudover ville jeg hører om nogen kunne hjælpe med at forklare helt præcist hvordan moms fungerer. Har været inde og læse på SKAT's hjemmeside men synes der meget lidt information om det? Altså er moms et tillæg oveni i produkter som mine købere betaler?

Hvad nu hvis de produkter jeg køber ikke købes momsfrit er der så andre regler der gælder?

Undskyld for de mange spørgsmål men er helt ny indenfor dette så håber nogle rare mennesker på amino kunne hjælpe :)

Hilsen Daniel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

danielkochs:
Så jeg står i den situation at jeg ønsker at starte en webshop der skal sælge billig software keys som du så kan gå ind og aktivere hos forhandleren
Du kunne måske få andre til at give andre svar, hvis den der var mere forståelig. Jeg ved ikke hvad det er for software keys og hvordan man skal aktivere dem hos forhandleren og i hvilken grad der kunne være rettighedsproblemer men:

du må finde dig I at skulle læse lidt for at være med. Her kan du læse om OMSÆTNINGSGRÆNSE FOR MOMSPLIGT og her om FORPLIGTELSER VED AT VÆRE

MOMSREGISTRERET 

Ja som momsregistreret skal du lægge 25% moms på dine priser og indberette moms som du vil kunne se. Start med de to links, så vil du kunne komme videre med mere konkrete spørgsmål

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)