Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbrugerstyrelsen : Rend mig et vist sted, hvor jeg er højst når jeg plukker jordbær

Side 8 ud af 10 (95 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny,

Jeg er lidt nysgerrig.

Har du anskaffet dig en håndholdt Dankort terminal til øjeblikkelig afregning inden du forlader kundens græsplæne nu?

Hvis ikke - hvordan er dine betalingsbetingelser så?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming:

Hej Johnny,

Jeg er lidt nysgerrig.

Har du anskaffet dig en håndholdt Dankort terminal til øjeblikkelig afregning inden du forlader kundens græsplæne nu?

Hvis ikke - hvordan er dine betalingsbetingelser så?

Jeg stoler stadig på mine kunder, jeg kan blot tage min bærbare med og så kan der indbetales straks.

Men jeg har stadig troen og skal ud og lave 2 installationer i morgen uden forudbetaling :-)

og det er 8 dage netto

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Opdate:

Så kom den første afgørelse fra forbruger,dk til min fordel på 1 af 3 sager

Jeg stækker mig så normalt at de kan sende varen tilbage, men nok er nok en gang imellem

Afgørelse
Forbrugerklagenævnets sekretariat har nu truffet afgørelse i din klagesag.
Vi har besluttet, du ikke kan få medhold i din klage. Du kan læse mere om begrundelsen for afgørelsen i dette brev.
Vi orienterer samtidig den erhvervsdrivende om afgørelsen.
Klagemulighed
Du kan ikke klage over afgørelsen til anden offentlig myndighed.
Ønsker du ikke at følge vores afgørelse, kan du indbringe sagen for domstolene. Du skal være opmærksom på, at der kan være omkostninger forbundet med at få sagen behandlet ved domstolene, særligt hvis du taber sagen.
Begrundelse for afgørelsen
Du har klaget over, at din robotplæneklipper har problemer med opladning, at følerne er ved at knække af, og at du ikke kan få kniven til at starte. Robotplæneklipperen er blevet ombyttet til en demomodel midt på sommeren i 2012, hvor den kørte ok i den første tid, men allerede havde problemer sidst på sommeren.
Den erhvervsdrivende har afvist din klage og anført, at fejlene skyldes misligholdelse af maskinen. Den erhvervsdrivende har henvist til, at både han og importøren har undersøgt maskinen og fundet, at bundkort og batteri er defekt, og at alle metaldele og print er anløbne af ir, hvilket skyldes vand i maskinen.
Vores sagkyndige har undersøgt din robotplæneklipper og konstateret, at bundkortet er kortsluttet, at batteriet er afladet og ubrugeligt, at maskinen har to dårlige følere, og at knivmotoren er defekt. Fejlene skyldes ifølge den sagkyndige uhensigtsmæssig brug, idet der er kommet vand direkte op i maskinen f.eks. i forbindelse med rengøring, eller ved at maskinen har kørt på en plæne, hvor vandet har stået højt. En regnbyge eller havgus vil ikke være tilstrækkeligt til at forårsage fejlene. Maskinen vil kun kunne køre kortvarigt efter, at den har været udsat for vand, og det er således den sagkyndiges
Dato: 14. marts 2014
Sag:xxxx
Sagsbehandler: /xxxxx
FORBRUGERKLAGENÆVNET
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf. 4171 5000
Fax 4171 5100
CVR-nr. 10 29 48 19
EAN-nr. 5798000018006

ERHVERVS- OG VÆKSTMINISTERIET
2
opfattelse, at fejlene må være opstået efter, at den er overgivet til dig ved
ombytning.
Seneste præciserende telefonnotat fra samtale med den sagkyndige findes på
Min Sag.
Efter købelovens regler har du kun et krav mod den erhvervsdrivende, hvis
der er en fejl på robotplæneklipperen, som den erhvervsdrivende er ansvarlig
for. Det kan f.eks. være en materiale-, fabrikations- eller konstruktionsfejl.
Vi har vurderet, at den erhvervsdrivende ikke er ansvarlig for, at
robotplæneklipperens bundkort er kortsluttet, og at batteriet, følerne og
knivmotoren er defekt. Vi har lagt vægt på den sagkyndiges udtalelse om, at
fejlene skyldes vand i maskinen, samt at det er den sagkyndiges vurdering, at
fejlene skyldes uhensigtsmæssig brug.
Dine bemærkninger af 24. februar 2014 kan ikke føre til et andet resultat,
fordi fejlene ifølge den sagkyndige skyldes vand i maskinen.
Du har derfor ikke et krav mod den erhvervsdrivende.
Afgørelsen er truffet af Forbrugerklagenævnets sekretariat, og har ikke været
forelagt Forbrugerklagenævnet. Sekretariatet træffer afgørelser i sager, hvor
det må anses for åbenbart, at der ikke kan gives forbrugeren medhold i klagen
(lov om forbrugerklager § 14, stk. 4, jf. stk. 3).

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du ballade med forbrugerstyrrelsen.dk  / forbrug.dk

Så skriv til mig, må jeg se om jeg kan hjælpe dig

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke !

Så er der tilsyneladende lidt retfærdighed til i "lille Danmark"

Men denne historie sammen med en masse andre burde vel give anledning til, at kigge det pågældende regelsæt igennem Wink

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Er lige blevet dybt overrasket i dag

Jeg fik en opringning fra en sagkyndig , der stillede saglige spørgsmål

Så blev der da straks åbnet for en dialog , så er sag 2 vel på vej... ting tager tid

Jeg er godt nok træt af sager fra forbrugerstyrelsen, jeg har brugt ca. 30 timer på 3 sager,,, mon de betaler mig for mine timer ?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Johnny Nielsen:
mon de betaler mig for mine timer ?

Det gør de ikke. det ved du også godt selv Wink

Din egen læring må være skynd dig næste gang og indstævne vedkommende, altså komme i forkøbet.

Du behøver jo hellere ikke at rette dig efter en kendelse derinde.

Det kan kun en domstol.

Og for øvrigt er din sag under de 50.000 kr. som er undergrænsen i småsagsprocessen.

Så syn og skøn kan ikke udmeldes endnu. men højst en " sagkyndig erklæring ", som er en anden ting en skønsforretning.

Der er ,mange detaljer i din sag.

Har du også påberåbt dig din "udbedringspligt og ret" Wink

Som du har beskrevet forløbet indtil nu, er det jo let for klager og billigt i nuværende situation.

En endelig skønsforretning vil normalt betyde, at en sags skal køres ved domstolene i den almindelige proces og altså løftes ud fra småsagsprocessen, da pågældende vil være for kompleks for småsagsprocessen.

Og så koster det "kassen" også for forbrugeren

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Shisha Danmark Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok selvtægt, at tage ud på hendes hjemmeadresse og ringe på. Men uanset hvad nogen mener, så virker det. Min gode ven havde en kunde som skyldte 120.000kr i forbindelse med noget rengørings arbejde.
Han tog hjem til manden, som ikke var hjemme. Men det var fruen. Han bad hende om at bede manden om at ringe til ham. Der gik ikke mere end 1 time før han ringede og de aftalte at han betalte sin regning af i 4 portioner. Han fik alle sine penge.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kommer min pande til at bløde, da jeg igen skal dunke mit hoved i bordet.

Nu er de kommet så langt med sagen, (se først indlæg)

Fra forbrugerstyrelsen.
"Tid og sted for undersøgelse
Den sagkyndige skal undersøge robotplæneklipperen på forbrugerens bopæl, og I skal have mulighed for at overvære undersøgelsen.
Den sagkyndige kontakter jer og forbrugeren om tidspunktet for undersøgelsen.
Orientering om den videre behandling af klagen
Når vi har modtaget den sagkyndiges udtalelse, sender vi den til dig og beder dig om dine kommentarer til udtalelsen."

Min første mail til dem var at plæneklipperen er misvedligeholdt og ikke kan kører, men jeg kommer da gerne med den, så kan vi alle spilde tiden :-(

Så går tiden med det

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk nu er din udbedringspligt og ret Wink

Du har vel aldrig nægtet at udbedre evt. fejl og mangler???Wink

Har du ikke det må du fortsat tilbyde dette, forinden et syn og skøn eller sagkyndig erklæring.

Husk en sagkyndig erklæring er væsentlig billigere end en syn og skønsrapport.

Du er som erhvervsdrivende ikke forpligtiget at følge en kendelse fra systemet, medmindre du erklærer dig indeforstået med det og tilslutter dig nævnets kendelse.

Men PAS NU PÅ. De falder ikke normalt i din "turban".

Systemet beskytter den private forbruger.

Har din "kunde" i det hele taget bedt om at få udbedret fejl og mangler. Også et væsentlig element, som du kan drage til din fordel.

Men Johnny pas nu på, der er masser af faldgrupper for dig.

Brug en advokat med netop speciale for netop dette område.

Held og lykke fra en der har prøvet systemet 

Side 8 ud af 10 (95 indlæg)