Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbrugerstyrelsen : Rend mig et vist sted, hvor jeg er højst når jeg plukker jordbær

Side 1 ud af 10 (95 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 13 person

en sjælden gang i mellem , bliver jeg nød til at sidde og dunke mit hoved meget hårdt ned i skrivebordet, gentagende gange .

Har en kunde der ikke har betalt for sin robotplæneklipper, samt installation af denne (regningen er fra 2011, kr.32,000,-)

Hun er rykket efter bogen, og da der så bliver sagt RIBERS  fra min side kommer der en mail fra forbrugerstyrelsen at hun har indgivet en klage , og jeg ikke kan sætte hende i bås der ?

Jeg skriver tilbage til dem for 6 mdr. siden at de nok kun er berettiget  til at behandle klager , hvor kunden har betalt fakturaen

og herefter har jeg ikke hørt fra dem.

Det er sidst gang jeg monterer noget på guldkysten (strandvejen) uden at have fået forskud.

Måske det er derfor de har råd til villaerne i det område.

Forbrugerstyrelsen har som altid god tid, så der kan gå op til 12 Mdr. før de har behandlet sagen.

En gang imellem er det sgu lidt surt og være selvstændig og stole på folk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Oct 13
Indlæg ialt: 57
Fra  Elexo Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan slet ikke forstå hvorfor hun skulle indgive en klage ud fra det du skriver.

Men ja, forbrugerstyrelsen er ikke de hurtigste herhjemme, desværre.

Det er jo sørgeligt at nogen folk ikke kan finde ud af at betale deres regninger, men desværre findes der den type kunder.

Øv øv, træls situation for dig. :-(

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:
Hun er rykket efter bogen, og da der så bliver sagt RIBERS  fra min side kommer der en mail fra forbrugerstyrelsen at hun har indgivet en klage , og jeg ikke kan sætte hende i bås der ?
Er der ikke noget med, at man ikke må true med Ribers?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Elexo:

Kan slet ikke forstå hvorfor hun skulle indgive en klage ud fra det du skriver.

Men ja, forbrugerstyrelsen er ikke de hurtigste herhjemme, desværre.

Det er jo sørgeligt at nogen folk ikke kan finde ud af at betale deres regninger, men desværre findes der den type kunder.

Øv øv, træls situation for dig. :-(

Der er nogle der har check på at  køre sager i langdrag, og det der desværre en af dem.

Som jeg her skrevet til hende kunne hun smide den igennem e-mærket og så er der en afgørelse i løbet af 14 dage, men dette ønskes ikke fra hendes side :-)

hvorfor forstår jeg godt, da hun min. får 12 Mdr. mere igennem forbrugerstyrelsen uden jeg kan gøre noget

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep nogen kender systemet :-)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Bare lige et dumt spørgsmål...

Hvorfor leverer du noget til private uden forudgående fuld betaling?

Det er der stort set ingen andre der gør i Danmark, så du må være ualmindelig god af dig.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Naturligvis kan du ikke få folk i RIK når de laver en indsigelse - det er jo helt normal procedure i alle inkasso sager.

Der er vel ikke noget der forhindre dig i at sende hende til inkasso og evt. føre en civil retssag. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:

Jeg skriver tilbage til dem for 6 mdr. siden at de nok kun er berettiget  til at behandle klager , hvor kunden har betalt fakturaen

og herefter har jeg ikke hørt fra dem.

 

Hvordan er du kommet frem til at de kun må behandle klager, hvor varen er betalt ??   Jeg kan ikke se at det fremgår af Forbruger Styrelsens hjemmeside.

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ravn:

 

Hvordan er du kommet frem til at de kun må behandle klager, hvor varen er betalt ??   Jeg kan ikke se at det fremgår af Forbruger Styrelsens hjemmeside.

Det kunne jeg heller ikke se på deres side, så derfor spurgte jeg ind til dette, men har intet svar fået fra dem

Men det må da være logisk at man kun kan klage over noget der er betalt ? og ikke noget der har kørt i 2 år ?

Eller er jeg helt gal på den ?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:

Men det må da være logisk at man kun kan klage over noget der er betalt ? og ikke noget der har kørt i 2 år ?

Eller er jeg helt gal på den ?

Wink Ja det kunne være interessant og vide. Der er jo andre lignende instanser, som f.eks. Håndværkets Ankenævn, Byg Garanti ordring m.m., hvor forbrugeren også kan beklage sin oplevelse m.m. På samme måde med f.eks. Trustpilot, anmeld håndværker, m.m.

Dårligere betalere der ikke har betalt kan frit her anmelde.

En ting er formodentlig sikkert, at vi som erhvervsdrivende ikke skal forvente parti fra disse steder. Hvorimod anmelder - forbrugeren nyder forbruger beskyttelse i retsplejeloven m.m.

Dette burde måske være sådan, at dem som kunne få en sag f.eks. hos forbrugerstyrelsen m.m. alle havde betalt forinden. De kan jo altid betale "under protest, " med netop ret til "tilbagesøgningsret", altså får de ret i disse instanser, skal den erhvervsdrivende tilbagebetale de i forvejen modtage indbetalinger fra klager.

Hvorimod får den erhvervsdrivende ret og klager fortsat ikke har betalt, kan den erhvervsdrivende fortsætte sin inkasso m.m. overfor forbrugeren, og dette er fortsæt ingen garanti for indbetaling til den erhvervsdrivende fra den "for urettede" "klager" 

Forbrugeren er beskyttet i retsplejeloven. Men hvad med den erhvervsdrivende? hvor er dennes beskyttelse henne ? 

Side 1 ud af 10 (95 indlæg)