Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lifewave Godt eller skidt hvad mener du/i ?

Side 9 ud af 12 (119 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:
Med andre ord - 4brooker har ikke tilbagebevist noget som helst, men han er hamrende dygtig til at få det til at lyde sådan. 

Og med dette fantastiske citat, så forlader jeg ringen Big Smile

Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har tidligere været i MLM, Zinzino, og meldte mig også ud kort tid efter, da jeg ikke brød mig om det, da jeg hurtigt kunne se at succes med MLM højst sandsynligt ville føre til at jeg mistede en del venner på bekostning deraf, og arbejder nu på at skabe min egen virksomhed

Jeg vil dog alligevel give mit besyl med. 

Jeg synes personligt at MLM er en utrolig smart måde at drive forretning på, og det er ærgeligt at den ikke er mere accepteret.

Mange vil sige at det kun er dem i toppen, der tjener mange penge på MLM, og kun et fåtal der bliver 'rige'. Og det er jo rigtig nok, dem der er længere op på rangstien, får flere penge. Det er dog fuldstændig samme måde de traditionelle virksomheder fungerer på. Der er en boss, og ansatte. Det jeg godt kan lide ved MLM's forretningsmodel, er at det er meget lettere at rykke op, stige i graderne, end i en traditionel virksomhed. Måske er lettere ikke det rigtige ord, da det kræver utrolig meget arbejde at få succes med MLM, og mange fejler. Men der er jo trods alt også flere iværksættere der fejler, end der er iværksættere der får succes.

MLM er jo på en eller anden måde en forretningsmodel skræddersyet, til folk som ikke selv har den store idé til en virksomhed, og så kan MLM firmaerne tilbyde produkter osv.

Jeg kunne sagtens se engang i fremtiden, at MLM engang bliver accepteret af folk, og så kunne man sidde til familiefødselsdag, og så viser vi alle sammen hvad vi sælger osv. og så er det bare at skrive på facebook, hvem handler med det og det. Om det bliver sådan, er jo et godt spørgsmål. det gør det jo nok ikke.

At MLM er lige på kanten af loven, og det gør det dårligt, har jeg svært ved at se. Selvfølgelig skal de følge reglerne og produkterne skal være i fokus, og så kommer de nye partnere så sekundært. Med hensyn til med kant på loven, så kan man jo sige at vi alle er på kant med loven når vi kører bil f.eks. kører vi mere end 80 km/t på landevejen, bryder vi jo faktisk loven. Bare et lille eksempel, som jeg syntes er lidt sjovt at tænke på.

Personligt synes jeg at MLM virksomheder i dag, er alt for lukket. For det er jo rigtigt, at det er svært at få den rigtige viden om produkterne, uden at få en sælger fra MLM-firmaet ud, og sælge til en, og så kommer spørgsmålet igen om man overhovedet kan stole på den sælger man har ude. De kunne godt spille med lidt mere åbne kort. Og evt. strammere adgangskrav måske. 

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:
Tilbage står så Wayne Allyn Root, som ifølge 4brooker skulle have anbefalet WMI. Lad os nu sige, at det er korrekt - mener du så, at fordi en enkelt person ikke passer ind i tesen, så falder hele tesen til jorden?

Hvem har sagt at det bare er en person? Jeg valgte bare ut et eksempel. Jeg kan også nevne Chim Kjølner som var en kjent politiker i Norge, han var også en av toppene i pyramideselskapet T5PC. En annen norsk politiker er Jarle Ørnebo, han var daglig leder i pyramideselskapet EuroSmart, og anbefalte dette i media før det kollapset. Stortingspolitikeren Anita Apelthun Sæle har også offentlig forsvart pyramidespill (hun er mor til Zinzino-gründer Finn Ørjan Sæle).

Jeg kan også nevne Terra-skandalen der en rekke norske kommuner tapte hundrevis av millioner etter at politikere hadde vedtatt å investere penger i et spareprodukt som viste seg å være et luftslott.

Og når det gjelder forretningsfolk så vet vel alle hvem Bernard Madoff er. Han fikk holde på så lenge fordi ingen ville tro at han som var en så profilert finansmann kunne drive med svindel.

Allan I:
Og historien melder jo heller ikke noget om, om Wayne Allyn Root var klar over, at det var ulovligt selskab på det tidspunkt hvor han anbefalede det.

Nei, selvfølgelig trodde han ikke at det var ulovlig, og han mener nok fortsatt at det ikke er det siden han nylig etablerte et nytt nettverksselskap med de samme gründerne og med svært likt konsept.

Hvordan vet du at de politikere og forretningsfolk du viser til har full oversikt over alt som skjer innen MLM? Kan det tenkes at de bare har fått høre solskinnshistoriene og ikke vet at minst 99 % av dem som involverer seg med MLM ikke tjener penger?

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Mange vil sige at det kun er dem i toppen, der tjener mange penge på MLM, og kun et fåtal der bliver 'rige'. Og det er jo rigtig nok, dem der er længere op på rangstien, får flere penge. Det er dog fuldstændig samme måde de traditionelle virksomheder fungerer på. Der er en boss, og ansatte.

Nei, det er ikke fullstendig samme måte. I en tradisjonell virksomhet tjener arbeiderne på nederste nivå en god lønn, i MLM går de på nederste nivå nesten alltid i tap.

Christian:
Men der er jo trods alt også flere iværksættere der fejler, end der er iværksættere der får succes.

Jo, men det er minst 100 ganger så stor sannsynlighet for å feile i MLM enn med en vanlig forretning.

Christian:
Selvfølgelig skal de følge reglerne og produkterne skal være i fokus, og så kommer de nye partnere så sekundært.

I de aller fleste MLM-selskap er det størst fokus på å skaffe nye partnere, produktene er sekundære.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:
Nei, det er ikke fullstendig samme måte. I en tradisjonell virksomhet tjener arbeiderne på nederste nivå en god lønn, i MLM går de på nederste nivå nesten alltid i tap.

I en traditionel virksomhed skal du jo så også have nogle minimumskvalifikationer, og du er påtvunget at arbejde et vist antal timer hver dag, for at få løn - i MLM bestemmer du selv, OM du vil arbejde, og i så fald hvor mange timer om ugen.  

Så nej, det er ikke helt det samme - men derfor holder sammenligningen jo alligevel - jo længere op i hierakiet du kommer, jo større er indtjeningen - ligemeget om vi taler traditionel business eller MLM.

4brooker:
Jo, men det er minst 100 ganger så stor sannsynlighet for å feile i MLM enn med en vanlig forretning.

Og du ved jo udemærket også hvorfor - så jeg forstår ikke, at du overhovedet gider bruge dette argument. 

I mange MLM-firmaer kan du starte for under kr. 5000,-. Og derfor er der også langt flere, der hurtigt kaster håndklædet i ringen, hvis de synes det er svært. Hvis man har ofret kr. 500.000 på en butik, eller kr. 50.000 på en hjemmeside, så skal der langt mere til, før man giver fortabt. 

Derudover kan ALLE jo starte op med MLM uden forudgående kompetencer, og derfor er der selvfølgelig også en stor fejlrate. 

Hvis du læser lidt rundt - bare her på Amino - så kan du jo også se, at rigtig mange succesfulde iværksættere inden for alle brancher har MANGE fiaskoer bag sig, inden de fik succes.

Altså med andre ord: man kan selvfølgelig ikke bare forvente at starte i et MLM-firma og så satse på, at man er havnet på rette hylde med det samme. 

Du får det IGEN til at lyde som om, at det er en specifik fejl ved MLM, selvom du jo udemærket er klar over, at det er GENERELT for ALLE nye iværksættere, upåagtet hvilken branche de vælger. 

4brooker:
I de aller fleste MLM-selskap er det størst fokus på å skaffe nye partnere, produktene er sekundære.

Hvilket for det første ikke er ulovligt, hvis det er de nye partneres PRODUKTOMSÆTNING, der genererer provisionen - og for det andet er der SELVFØLGELIG altid fokus på at skaffe nye partnere, da det giver større og hurtigere omsætning, end at skulle jagte alle kunderne selv. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 26. Jan 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Empower Network Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke læst alle indlæggende, men kun et par stykker..

Jeg må indrømme at jeg ikke er så meget for Lifewave, og generelt bare de MLM firmaer som folk i Danmark kender, det er mest fordi jeg hader måden det bliver markedsført på som Sue nævnte, og mange af dem bliver sikkert lært i gammel tro om at man skal kontakte venner, og familie

Og det er nemlig aldrig fordi de gerne vil hjælpe, men fordi de godt vil ha' en med i deres forretning (Hvilket jo er klart), men problemet synes jeg ligger i at de firmaer er så gammeldags i deres forretningsmodel at de prøver at sælge til folk som IKKE er deres målrettede marked! og ender med at Irritere en masse mennesker, som ikke har brug for det de nu sælger.

jeg er dog en af dem der synes at Netværk Marketing/MLM konceptet er genialt, hvis det dog bliver brugt rigtigt...

... MLM har desværre fået et meget kedeligt syn fra folk, fordi folk der har været i en MLM forretning har irriteret alle andre med deres mulighed (Jeg var en af dem!)

Angående Lifewave, er min Søsters, kærestes, forældre med i Lifewave..

og historien lyder vist på at forældrene havde en hund som havde noget gigt eller noget i den dur, og kunne IKKE gå ned/op af trapper etc. men de prøvede så de her plastre, og efter kunne hunden faktisk gå uden problemer!

Og en hund er jo ikke udstyret med frontal pandelapper som vi mennesker er, og kan ikke via placebo effekten tænke sig til at de virker.

Faren har en sygedom jeg ikke kan huske, hvor han stort set ikke har nogen muskler, og går med stok, han får ondt mange steder i kroppen, kort sagt har han det ikke fysisk nemt, men efter de her plastre er han begyndt at gå meget bedre, uden stok, og kan en masse ting som han ikke kunne før.

Så min søsters kærestes, forældre er så blevet distributører af de her plastre, og jeg har så stået i nogen pinlige i situationer med dem hvor de skulle lave nogen tests på mig (igen for at sælge de her plastre), og moren prøvede at fortælle der var massere af stråling i min mobil, hvorefter jeg skulle holde mobilen op imod mit eget solar plexus uden plaster i første omgang

Og jeg skulle samtidig holde armen strakt, hvorefter hun skulle presse min arm ned, det gjorde hun så 1 gang med, og uden plaster..

jeg kunne sagtens mærke en forskel.

Forskellen var at når jeg ikke holdte et plaster på mobilen pressede hun hårdt på armen, og da jeg havde plaster på mobilen pressede hun stort set ikke på armen.

Der blev jeg igen bare bekræftet i hvor åndssvage deres salgsteknikker er i det meste traditionelle MLM.

Jeg har så efterhånden gået med de her plastre da jeg havde noget forkølelse, og hoste.. men uden nogen som helst effekt.

jeg spurgte så ind til hvad der var i dem, prøvede at fiske efter hvilke stoffer der var i da jeg ikke engang behøvede at klistre dem på kroppen men kunne have dem ude på tøjet?

Og fik vist et svar på at det var energier eller noget i den stil, det var ikke et helt klart svar.

Måske virker det på nogen, og måske er det placebo effekt, jeg aner det ikke.

Hvis det er denne her måde de fleste traditionelle MLM forretninger kører på kan jeg godt forstå at de fleste Hader det, og ser negativt på det.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mscheelhardt:
Der blev jeg igen bare bekræftet i hvor åndssvage deres salgsteknikker er i det meste traditionelle MLM.

Jeg har så efterhånden gået med de her plastre da jeg havde noget forkølelse, og hoste.. men uden nogen som helst effekt.

jeg spurgte så ind til hvad der var i dem, prøvede at fiske efter hvilke stoffer der var i da jeg ikke engang behøvede at klistre dem på kroppen men kunne have dem ude på tøjet?

Og fik vist et svar på at det var energier eller noget i den stil, det var ikke et helt klart svar.

Måske virker det på nogen, og måske er det placebo effekt, jeg aner det ikke.

Hvis det er denne her måde de fleste traditionelle MLM forretninger kører på kan jeg godt forstå at de fleste Hader det, og ser negativt på det.

Lige en opfølgning af dit indlæg hvor jeg tror du har fat i noget vigtig.

Nu er jeg som de fleste nok har bemærket meget vild med Network Marketing men her må jeg give dig ret det der en mærkelig måde at fortælle om et produkt på når man bruger presse teknik .

1. Hvis det nu var sandt at man fik flere kræfter hvad beviser det så? Er flere kræfter = så virker alt fra sove plaster til smerte plaster?

2. Hvis man fik mange flere kræfter så tror jeg nok lige at alle sports udøvere med med plaster vil vinde det ene løb efter det andet.. Er det sket?

3. Jeg har selv prøvet en Nikken test som minder om den test du beskriver.... Kan der være en sammenhæng? (Nikken har vist også en magnet dyne til at give bedre søvn.

4. Jeg har også oplevet en anden LifeW. test hvor forhandleren bad mig skubbede på hendes skuldre. (plaster lå oven på mine sko) ... Fortæl mig hvorfor hun skiftede forstilling og hvordan denne super energi kan gå gennem sko og strømper?

5. Placebo bliver nævnt, men måske er der også tale om en anden ting.. Tankens kraft... Nå forhandleren ønsker et bedre resultat i plaster testen så få forhandleren et bedre resultat.  Helt ubevist ændre man fokus og få det ønsket resultat. ... Hvordan måler man en sådan effekt?

6. Der findes jo flere forskellige plaster og det er lidt interessant hvordan man har fundet ud af lave forskellige typer energi. Som jeg har forstået det så er det vigtig med placeringen på samme måde som en Akupunktur går efter forskellige nerve baner. Ved en Akupunktur er eneste forskel er placeringen og  hvor langt nålen stikkes ind. Hvis det gælder for disse plaster at der er forskelle energi , høj, lav, mellem og så placeringen så kunne det forklare hvorfor de virkede på forskellige måder.. Men hvis det er rigtig så må det også betyde at afstanden til huden skal være den samme hver gang.... Men forklar mig så lige hvorfor tøj og sko tykkelsen ikke har nogen indflydelse?

7. Min tanke er at i plasteret kunne være en simpel magnet.. Ikke lavet at metal men fx en kemisk reaktion så det forklare hvorfor den kun virker i en periode. ( Det er bare et gæt) Hvis det er rigtig er der så nogen der kan sige mig hvor jeg skal placere køleskabs magneten for at sove perfekt..? Nå jeg har punktet vil jeg ændre afstande nat for nat indtil jeg har fundet den rigtige afstand. 

Det var 7 spørgsmål som der måske er nogen som kan svare på?

Tilmeldt 26. Jan 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Empower Network Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er netop det med at presse deres produkter på en, ligesom en gadesælger der står, og prøver at sælge noget man ikke er interesseret i alligevel.

Men der er mange svar der er alt for vage i forhold til de spørgsmål jeg havde, og jeg synes bare det lyder for godt til at være sandt, det er bare min egen personlige holdning.

Også bare at det kan sidde ude på tøjet som du også nævner, og der er et plaster som absorbere solens energi, men det kan sidde inden under tøjet?  det giver jo ingen mening..

Prøv at læse denne her.. meget interessant læsning

http://www.worldwidescam.com/surrey.htm

Men jeg må godt nok bukke mig i støvet, og sige at det er utroligt man kan markedsføre sådan noget, og tjene så mange penge på det, det er jo en hel sekt han har fået skabt af folk som køber det.

Udover jeg synes produktet lyder for godt til at være sandt, så var det også bare markedsførings delen i det traditionelle MLM/Netværk Marketing jeg er irriteret over, og derfor jeg hier så meget til Internet Marketing i stedet da man kan målrette sin markedsføring nemmere.

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Til dine spørgsmål Keld.

1. Kinesiologi er en metode til at få kroppens svar om noget er godt eller skidt for dig. Når du bliver stærk er det godt for dig. Når du bliver svag er det skridt for dig.

2. Kig på Lifewaves hjemmeside med udtalelser fra sportsverdenen - der er MANGE der har brugt plastrene, og mange af dem vinder sørme også. http://www.lifewave.com/danish/endorsers.asp

3. Jeg kender ikke Nikken, men hvis de bruger kinesiologi (styrketest), så virker det.

4. Der er flere forskellige tests man udfører. Hvis du godtager ideen om at der er energi i kroppen, og at denne energi kan blokeres, så er der jo mulighed for at du nogle steder IKKE er blokeret, og derfor har plastrene ikke den store effekt på dig i de energibaner. Skubbe testen virker faktisk bedst ved at give prøvepersonen plastrene i hånden, og så skubbe først uden og så med plastre. Der skulle opnås større balance, HVIS plastrene virker på dig. Da plastrene virker som en energi forøger, så er det lige meget om de rører ved kroppen, eller ligger på en sko. De virker i en afstand af 2-3 cm fra kroppen, hvor de bliver aktiveret af kroppens varme.

5. Placebo er meget omdiskuteret. Nogen tror ikke på det. Andre mener at det har stor betydning. Man er dog forholdsvis enige om at Placebo og Nocebo er nogenlunde lige virkningsfuldt. Nocebo er hvor en person får at vide at de er syg, og så bliver det, selv om de faktisk ikke er det. Når der laves dobbelt blind og placebo kontrollerede tests, så kan m,an udelukke i hvert fald noget af placebo effekten. Hos Lifewave har man lavet termografiske fotografier af både personer og dyr, der påviser en ændring i temperatur efter få minutter ved brug af et af plastrene. Dyr kan jo ikke forstå placebo, så derfor må man sige at den virkning er udelukket ved den type forsøg.

6. Man har ikke lavet forskellige energier. Kroppen indeholder de frekvenser der bliver påvirket af plastrene. Det er altså kroppens egen energi man forstærker. De forskellige plastre er i stand til at reflektere forskellige frekvenser. Disse frekvenser bliver forstærket ved plastrene, og derfor virker det ofte med det samme. Frekvenserne er nemlig hele tiden til stede i kroppen. Du skriver at akupunktur går efter nerebaner, men det er ikke korrekt. De går efter energibaner. Der er ikke forskel på hvor højt, lavt osv. plastrene sidder med hensyn til virkningen.

7. Plastrets indhold er aminosyrer, vand, ilt og en smule sukker. Det er ikke vigtigt, for det er strukturen af molekylerne og ikke den kemiske sammensætning der er virkningsfuld. Der kommer intet gennem plastret og ind i huden. Der er udelukkende tale om en energi påvirkning, som gør at kroppen bedre kan reparere sig selv. Derfor hævder vi heller ikke at kunne behandle eller helbrede noget som helst. Det gør kroppen. Vi hjælper bare med at fjerne energiblokeringerne.

Ovenstående er uddrag fra den information man får som medlem af lifewave. Jeg kender ikke til den egentlige proces hvor man fremstiller plastrene. Det holdes hemmeligt af samme årsag som andre holder deres produkt fremstilling hemmeligt.

Håber du fik svar.

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mscheelhardt:
Faren har en sygedom jeg ikke kan huske, hvor han stort set ikke har nogen muskler, og går med stok, han får ondt mange steder i kroppen, kort sagt har han det ikke fysisk nemt, men efter de her plastre er han begyndt at gå meget bedre, uden stok, og kan en masse ting som han ikke kunne før.

Dejligt at de har succes med produkterne.

Mscheelhardt:

Forskellen var at når jeg ikke holdte et plaster på mobilen pressede hun hårdt på armen, og da jeg havde plaster på mobilen pressede hun stort set ikke på armen.

Der blev jeg igen bare bekræftet i hvor åndssvage deres salgsteknikker er i det meste traditionelle MLM.

Det hedder en kinesiologisk test, og den virker på de fleste. Men selvfølgelig skal man bruge samme styrke når man trykker. Kan det tænkes at du faktisk var stærkere når plasteret var på?

Mscheelhardt:
jeg spurgte så ind til hvad der var i dem, prøvede at fiske efter hvilke stoffer der var i da jeg ikke engang behøvede at klistre dem på kroppen men kunne have dem ude på tøjet?

Se mit svar til Keld.

Mscheelhardt:
Hvis det er denne her måde de fleste traditionelle MLM forretninger kører på kan jeg godt forstå at de fleste Hader det, og ser negativt på det.

Her har du fat i noget. Hvorfor mon vi tror at vi kan blive gode til at sælge et nyt produkt på kort tid, når vi normalt inden vi får et arbejde går mange år i skole for at lære at gøre noget på den rigtige måde? Network Marketing er en profession. Den skal læres. Derfor er vi efterhånden mange der fortæller at man IKKE skal gå ud og udsætte familie og kærester for det du har oplevet. Det er ikke fair overfor dem, og det er slet ikke fair overfor professionen. Det tager et års tid at lære det grundlæggende, inden man kan kaste sig ud i at præsentere produkterne for andre på en måde der er professionel og ikke amatøragtig.

Men det vigtigste er jo at folk oplever at produkterne virker for dem, og derfor er der så nogle der ikke kan lade være med at anbefale dem.

Side 9 ud af 12 (119 indlæg)