Hej 4broker
Alene i EU er der 250.000.000 millioner mennesker der lider af insomni, altså søvnproblemer der har alvorlige helbredsmæssige risici, og LifeWave har et produkt der er klassificeret som medicinsk udstyr til afhjælpning heraf, og EU-registreret via Irland.
Jeg kan oplyse at jeg selv efter 11 års søvnproblemer, overvandt mine udfordringer med dette produkt efter bare 5 uger, hvorefter jeg anbefalede mennesker jeg kendte at prøve produkterne, og det blev starten på det hurtigst voksende team i 110 lande.
Produktet er som hovedparten af selskabets produkter klinisk dokumenteret, og baseret på en teknologi der nu er godkendt for hospitaler og læger overalt i EU.
Fakta er således at 80% af de søvnudfordrede statistisk set vil opnå positivt effekt, altså 8 ud af 10 personer, et imponerende højt tal, men altså ikke 100% - vi er ikke i mirakelbranchen, og derfor vil der naturligvis altid være mennesker der ikke opnår effekt, nøjagtig som med alle andre helserelaterede produkter og terapier. (Til orientering opfattes et traditionelt medicinsk produkt, f.eks. hostestillende medicin, som en succes, når 30% har effekt!)
Disse tal stemmer iøvrigt fint overens med erfaringerne fra +10.000 kolleger i de skandinaviske lande.
Vi kan således statistisk set hjælpe 200 millioner mennesker alene med dette produkt, og vi har adskillige andre.
I Danmark er yderligere 1.300.000 danskere på daglig smertestillende medicin. Mere end 300.000 er diagnosticeret med stress. Masser af menensker er sportsambitiøse, omend næsten halvdelen af voksne vejer for meget eller for lidt, og selv om jeg ikke kender de tilsvarende tal i alle andre lande, er der indlysende mange med samme udfordringer.
Jeg deler således ikke din opfattelse af, at markedet er mættet i Skandinavien med 20 millioner mennesker, når vi er ca. 10.000 i skrivende stund.
Desuden glemmer du en vigtig detalje, og det er, at vi som alle andre forretningsmodeller arbejder og ekspanderer globalt - milliarder af mennesker vil kunne få glæde af firmaets produkter. Vi arbejder således i +30 lande i vores team nu, mange flere er på vej.
Du har helt ret i, at vi som alle andre virksomheder og forretningsmodeller kan få fodfæste og miste det igen, men heldigvis kan vi atter få fodfæste med de rette ledere, og pudsigt nok er jeg i gang med at relancere LifeWave i Singapore som jeg netop har besøgt og Thailand hvor jeg befinder mig netop nu - de anvender i forvejen energiterapi i udstrakt grad overalt.
Forestillingen om, at selskaber med kvalitetsprodukter baseret på Network Marketing skulle have begrænset levetid, er nem at tilbagevise, da mange NM-selskaber, heraf flere børsnoterede har eksisteret i årtier, nogle i mere end 100 år. Tag f.eks. et kig på Amway!
Alligevel har du en pointe, og det er 90% af alle nystartede NM-selskaber lukker inden deres tredie leveår, og vel yderligere 5% inden deres femte leveår. I virkeligheden tror jeg ikke disse tal er meget anderledes når det drejer som om konventionelle virksomheder, men det er også et udtryk for, at produkterne skal være i orden og ledelsen kompetent, ligesom konceptet naturligvis levedygtigt.
LifeWave fejrer sit 10. år næste år, og ekspanderer fornuftigt og i rette tempo under sympatisk ledelse, bla. af tidligere topleder fra PepsiCo, og har således for længst bevist sine levedygtighed og seriøsitet.
Nogle af verdens mest respekterede erhvervsikoner omtaler i dag Network Marketing som det 21. århundredes forretningsmodel og er selv beskæftiget hermed, dels fordi konventionel reklame er så massiv, dels fordi de sociale medier synliggør, at vi alle er forbundet gennem store internationale netværk.
Alle forretningsdrivende ved at den bedste reklame, er den reklame en tilfreds kunde giver, når han eller hun anbefaler virksomheden/produkt/service til andre. Det er præcis hvad NM handler om - vi anbefaler produkter, og den billigste måde at få produkter på er også her, at blive forhandler og købe dem til reduceret pris.
Stadig flere multinationale selskaber tager forretningsmodellens principper i anvendelse, og belønner deres kunder når de anbefaler produkterne til folk de kender - f.eks. mobilselskaber, el-selskaber, forsikringsselskaber osv.
Førende finansielle aviser og magasiner bringer positive artikler og indlæg om forretningsmodellen, og sundhedsmyndigheder, hospitaler og læger i EU samt komplementærbehandlere anvender i stigende grad LifeWave produkterne, der for øvrigt også er undersøgt af WADA - World Anti Doping Association, da topatleter over hele verden i stigende grad anvender dem.
I følge din udmelding burde LifeWave i USA allerede i 2007 være kollapset, da man igangsatte her i 2004, men det er en ubestridelig kendsgerning, at LifeWave var blandt de hurtigst voksende private selskaber i USA i 2009, 2010 og 2011 - og noget kunne altså også tyde på, at produkterne opfattes positivt af rigtig mange.
Naturligvis vil der altid være modstandere af et selskab: Konkurrerende konventionelle virksomheder og andre NM-selskaber, fyrede medarbejdere, bortviste distributører der ikke har overholdt selskabets policy, kunder der ikke har oplevet effekt, distributører der aldrig forstod at forretningsmodellen som alt anden business forudsætter indsats, viden og vedholdenhed.
Vi ser også behandlere der frygter at de pga. af produkternes effektivitet trues på deres levebrød (tværtimod styrker det deres terapimetoder som de fleste indser), ligesom vi naturligvis som alle andre virksomheder og kendte personer oplever vores andel af konspiratoriske tosser.
Når Moder Teresa, der modtog Nobels Fredspris, efter et langt liv anvendt på syge, døende og forældreløse børn i Calcuttas slumkvarterer har et hatersite, må alle virksomheder og kendte personer forvente at kunne få det.
Enhver kan oprette et website og skrive hvad de vil - det bliver det som bekendt ikke sandt af, men heldigvis skal folk stå til ansvar for det og LifeWave har som alle andre virksomheder advokater der kontinuerligt tager sig af dette.
Jeg har kendskab til flere LifeWave hatersites, og ved også, at initiativtageren til det ældste og mest udbredte dels tidligere er dømt for bedrageri, dels har forsøgt at afpresse penge af selskabet med løftet om at fjerne websitet, og er blev dømt af retten i USA til at nedtage websitet.
Internettet er fantastisk, men vi skal alle huske at være kritiske og drage vores egne konklusioner på et sagligt grundlag - i hvertfald hvis vi ønsker at være velinformerede.
Det ser ud til du aldrig bliver nogen tilhænger af forretningsmodellen, og nok heller ikke LifeWave, og det respekterer jeg. Vi kunne endda være nære venner uanset.
Personligt tiltaler norsk myseost, klipfisk og yoga trods alle helbredsmæssige fordele mig ikke, men det kunne aldrig falde mig ind, at anvende mit liv på at nedgøre noget andre mennesker sætter pris på, og opleve stor glæde ved.
Sådan er vi så forskellige!
Venligst
M. Molina