Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man lægge et personligt selskab ind under et Holding?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har forsøgt at finde svar på nettet, men ikke lykkedes endnu. Sagen er at hvis man har et ApS, og så stifter et holding kan man ombytte ejerandelene så det eksisterende Drift ApS bliver ejet af det Nye Holding ApS, under forudsætning af at man ikke sælger det gamle Drifts ApS fra indenfor 3 år. Mit spørgsmål er så om man kan lave samme øvelse med et personligt ejet selvskab og lægge det ind under et nyt holding ApS?

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

:-) Super, mange tak for hurtigt svar og for link

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bærentzen:

Nej, det kan man ikke. Læs denne string, med det samme spørgsmål. http://www.amino.dk/forums/t/213571.aspx

 
Ganske forkert ud fra de givne oplysninger ovenfor.
Hvis du alene tager udgangspunkt i overskriften så skal det besvares med ja og nej.
 
Man kan ikke ligge en alm. enkeltmandsvirksomhed ind under et kapitalselskab. Et selskab kan derimod godt indgå i et interessentskab (I/S), som deltager på ligefod med en partner i personligt regi.
 
jesperlh:

Jeg har forsøgt at finde svar på nettet, men ikke lykkedes endnu. Sagen er at hvis man har et ApS, og så stifter et holding kan man ombytte ejerandelene så det eksisterende Drift ApS bliver ejet af det Nye Holding ApS, under forudsætning af at man ikke sælger det gamle Drifts ApS fra indenfor 3 år. Mit spørgsmål er så om man kan lave samme øvelse med et personligt ejet selvskab og lægge det ind under et nyt holding ApS?

 
Hvis du har et driftsselskab i ApS, kan du (under forudsætning af, at anparterne har den fornødne værdi og der ikke er tabt kapital under grænserne) foretage stiftelse af et holdingselskab ved indskydelse af disse andele. Dette kaldes aktieombytning.
 
Du behøver således ikke stifte et holding ApS med kapital indskud, med mindre du påtænker stiftelse af et drift ApS 2 efterfølgende.
 
/Christian
 
 

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)