Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække penge ud ved konkurs

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom P Jensen:
Det kan vist kun lade sig gøre, hvis de omtalte maskiner har været pantsat/leaset og der er lavet en aftale forud med panthaver/leasingselskab. (Altså maskinerne er videretransporteret til ham eller nyt selskab.) Dermed er der (formodentlig) ingen væsentlig friværdi, særligt ikke ved tvangssalg og de såkaldte simple kreditorer finder det næppe umagen værd at forfølge sagen, uanset om det er en tvivlsom disposition, fordi uanset om der er handlet omstødeligt (aktiverne skal tilbageføres til boet) eller ej, og disse aktiver er pantsat/leaset, har kreditorer intet ud af at forfølge sagen, fordi der ingen restværdi vil være og de vil bare tabe endnu mere. Jeg er ikke bekendt med at det er lovligt at fjerne alle aktiver fra et konkurstruet firma og så bare vente i 3 måneder, så er alt godt igen. Så ville den "øvelse" vist være meget mere udbredt. Men en ting er lovligheden, noget andet er virkligheden selvfølgelig.  

Alt var købt kontant via kassekredit.

Ingen transport til nyt selskab, som er registreret.

Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap - jeg tror mere din sag er eksempel på hvad der sagtens kan gå godt fordi det ikke med 4,5 mio i tab (eller hvad det var) betaler sig at rode efter maskiner til måske ikke væsentlige penge i den sammenhæng, end på at det er lovligt og sikkert

Langt fra alt forfølges af kreditorerne men det ville være meget risikabelt at rådgive ud fra det mener jeg

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)