Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække penge ud ved konkurs

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,1 stjerner givet af 7 person

Cookie - John Hannover:
jeg ville nok finde en afbalanceret uddannet revisor
i DK til at give dig et råd baseret på dit konkrete regnskab

Kære rådgiver John Hannover:
Tak for din stærkt negative anbefaling.

Cookie - John Hannover:
hvordan foreslå noget uden
at kende gælden, og hvordan står skat og moms osv

Det gør han nok selv.
Desuden viser det sig, at han HAR en revisor,
så vi spilder alle tiden.

Cookie - John Hannover:
som vil kunne bringe dig ud
i noget rigtigt rod hvis du ender i konkurs

Det er jo decideret forkert.

Det er temmelig dumt at have alle æg i een kurv.

Herr Møller styrede mellem 800 til 1000 virksomheder
og havde ikke nogle problemer med det.

John

Din rådgivning er temmelig enestående, strider sommetider mod normal professionel
opfattelse og er nogle gange decideret farlig for dine klienter.

Dit indlæg her er af typen: Gør endelig ikke noget,
hvor der klart skal gøres noget.

Er synspunkterne dine egne personlige eller er det Aminos?

Du annoncerer dig selv som rådgiver men operer kun på Amino
og du har ikke nogen registreret virksomhed.

Med 11.220 indlæg må man jo gå ud fra, at du får vederlag fra Amino
eller får udbytte, når Amino går public.

Peter Revisor havde over en længere periode samme antal indlæg
men som reget meget korte. Han gjorde det åbenlyst for at skaffe klienter.

Hvorfor ellers skrive så mange og så lange indlæg og altid være klar
til at dække over eventuelt forkerte udsagn, når der fremkommer bevis herfor.

Jeg skriver en klage til Amino men det er jo nok nytteløst,
når du de fakto er bakket op af Martin Thorborg og hans team uanset HVAD du skriver.

Jeg stopper nok snart igen med at skrive på Amino. Det er nytteløst og hovedsagelig spild af
tid og penge.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,6 stjerner givet af 10 person

Gør det Ejler - Klag - Jeg vil gætte på Martin nok lader mig slippe - derimod er det meget groft det du skriver - decideret farlig for klienter og andet om mig  - beskyldninger om at jeg må være lønnet af Amino (som du tidligere i 5 på hinanden PB og mails og sagt jeg var ansat af Peter Revisor som du havde et eller andet mod - hver gang med svar - at det var jeg ikke, men 4 dage efter kunne du ikke huske det)

Jeg under mig (OG morer mig) skam også over dine indlæg som ex i  http://www.amino.dk/forums/t/213688.aspx#1413716 hvor jeg vil citere dig for:

De kinesiske kvinder gungrer ikke helt så meget som de mandlige  soldater i samme type parade march.

Hvis danske kvinder var lige så vel dresseret og lydige, ville vi alle være stillet meget bedre.

Men trøst dig. Amerikanske kvinder er langt værre. 

De har hele det amerikanske politi bag sig klar til øjeblikkelig udrykning
og til straks at kaste den formastelig mand i fængsel uanset hvad 
han har sagt eller gjort.

Enhver ondartet kvinde, som benytter sig af systemet (over there), 
kan medvirke til at ødelægge lige så mange mænd, som hun kan få fat på.

citat slut 

Vi er ikke ret enige Ejler ret tid er jeg enig i, og jeg får 100% sikkert en enstjerne af dig for hvert ENESTE indlæg du svarer mig på, du har en sær og sur natur - men som tak for det, skal du få en lille sang at hygge med her en herlig Fredag aften. Værre er det ikke:

syng den med godt humør på melodien Oh Carol -(Neil Sedaka) her med dansk tekst af ingen ringere end mig:

Åh Ejler
du synes altid at jeg fejler
åh åh åh Ejler
du mig gennemhegler
la la la la la la la la la

Åh Ejler
du er en dygtig krejler
men synes alting sejler
og bliver vred og stejler
-----------------------------
Håber du besidder tilgivelsens nådegave
venligst John H (og nej jeg har ikke givet nogen en-stjerne til dig :))

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej John

jeg deler ikke Ejlers opfattelse af dine indlæg, og synes du gør et rigtig flot stykke arbejde i forhold til de mange debatter du deltager i.

mvh

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Cookie - John Hannover:
Vi er ikke ret enige Ejler ret tid er jeg enig i, og jeg får 100% sikkert en enstjerne af dig for hvert ENESTE indlæg du svarer mig på, du har en sær og sur natur - men som tak for det, skal du få en lille sang at hygge med her en herlig Fredag aften. Værre er det ikke:

Vi er rigtig mange der sætter pris på dine daglige bidrag herinde på Amino, så du får lige et par 5 stjerner af mig - som jeg nok skylder efterhånden ;o) Også må du have en rigtig god weekend!  

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Cookie - John Hannover:
Gør det Ejler - Klag - Jeg vil gætte på Martin nok lader mig slippe - derimod er det meget groft det du skriver - decideret farlig for klienter og andet om mig  - beskyldninger om at jeg må være lønnet af Amino (som du tidligere i 5 på hinanden PB og mails og sagt jeg var ansat af Peter Revisor som du havde et eller andet mod - hver gang med svar - at det var jeg ikke, men 4 dage efter kunne du ikke huske det)

 

Også 5 til John herfra, godt du kan stå på barrikaderne mod den slags "usorteret pladder", som vi kalder det i Vestjylland. Vi er heller ikke altid enige, John og jeg, men at argumentere og tale pænt til hinanden i debatten på Amino må og skal være et krav, ellers har det ingen værdi for nogen, særligt ikke for trådstarter, der jo står med et reelt problem/spørgsmål, den respekt må man vise. Ellers er der jo altid "nationen" på Ekstra Bladet,  hvor man underholde sig...:-) 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige komme med mit besyv:

Jeg har handlet med een, der i januar måned xxxx havde aktiver for 1.2 mio. i form af produktionsmaskiner. Har selv lavet vurderingsmateriale og billeder. I maj måned gik firmaet konkurs og på kurators opgørelse var: Aktiver: kr. 111,50 og Passiver: 4.500.000,00?.

Der er jo den 3 måneders regel, og den brugte denne kunde. Værkstedet var tømt og "pænt fejet".

Han er nu startet hjemme i privaten og alle maskiner står der.

Boet blev afsluttet efter § 143, medmindre nogen/nogle kreditor(er) ville lægge kr. 70.000,00 for videre arbejde.

Så det er jo muligt, at "fjerne" aktiver og vente 3 måneder.

Også den nye "Rekonstruktion" lader til at fælde mange. Der skulle det være lempeligere, at blive "reddet", men på Statstidende kan jeg at 95% bliver begæret konkurs. Som en af vores fælles Aminoer, der er advokat skrev, "Hellere bygge op, end rive ned". Og det er jo korrekt.
For de salæer, som jeg har set på de få debitor-konkurser, jeg har oplevet, så de oppe på kr. 3.500,00 pr. time.

Nå, det var mit lille besyv.

Og til John. Fortsæt, selv om man ikke er enig, behøver man jo ikke at tømme "skraldespanden" på dit skrivebord Big Smile.

Johnny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Der er jo den 3 måneders regel, og den brugte denne kunde. Værkstedet var tømt og "pænt fejet".

 

Jeg tror nu at fristen i dette tilfælde vil være 6 måneder. Problemet har vel mere været at en sag om omstødelse koster kr. og er ofte kompliceret at få igennem i retten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

og i det aktuelle tilfælde der starter tråden ville der jo ikke ske noget - formentlig, hvis trådstarter købte ting privat til fuld pris - varelager f.eks. formentlig ville formentlig klappe i hænderne hvis trådstarter ville købe til den korrekte indkøbspris og på den måde fjernede lageret. Hvad de måske ville blive sure over, var hvis han startede personlig virksomhed og derved førte alle kunderne fra hans aps til den personlige så han totalt udhulede værdien af det aps som han i forvejen vidste var klar til konkurs

At tage ting ud kan da lade sig gøre, og helt specielt hvis man gør det til en konkret korrekt vurdering - men hvad skulle trådstarter dog ha ud af, at købe sit ApS varelager til fuld pris og stifte personlig virksomhed som i den grad KUNNE gøre det lettere for kreditorer - så var det vel lettere at købe et frisk varelager hvis det var til fuld pris - det ville vel ikke være dyrere og det ville være et frisk lager af præcis de varer han ville ha

Hvis han derimod tog lageret til langt lavere pris end varelager - over i personlig virksomhed, så kunne kreditorer - 3 eller 6 mdr regel godt komme efter ham - men ja - omstødelse og forfølgelse koster penge - så ofte slipper man givet også uden problem.

Selvklart må man og skal man drive forretning frem til en konkurs, man skal bare være omhyggelig med ikke at bringe sig i en situation hvor kreditorerne kan gå efter personen, når nu man i det mindste er beskyttet af et ApS - that was just my point imod bare at "stifte personlig virksomhed og "flytte" varelageret derover.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Jeg har handlet med een, der i januar måned xxxx havde aktiver for 1.2 mio. i form af produktionsmaskiner. Har selv lavet vurderingsmateriale og billeder. I maj måned gik firmaet konkurs og på kurators opgørelse var: Aktiver: kr. 111,50 og Passiver: 4.500.000,00?.

Der er jo den 3 måneders regel, og den brugte denne kunde. Værkstedet var tømt og "pænt fejet".

Han er nu startet hjemme i privaten og alle maskiner står der.

 

Det kan vist kun lade sig gøre, hvis de omtalte maskiner har været pantsat/leaset og der er lavet en aftale forud med panthaver/leasingselskab. (Altså maskinerne er videretransporteret til ham eller nyt selskab.) Dermed er der (formodentlig) ingen væsentlig friværdi, særligt ikke ved tvangssalg og de såkaldte simple kreditorer finder det næppe umagen værd at forfølge sagen, uanset om det er en tvivlsom disposition, fordi uanset om der er handlet omstødeligt (aktiverne skal tilbageføres til boet) eller ej, og disse aktiver er pantsat/leaset, har kreditorer intet ud af at forfølge sagen, fordi der ingen restværdi vil være og de vil bare tabe endnu mere. Jeg er ikke bekendt med at det er lovligt at fjerne alle aktiver fra et konkurstruet firma og så bare vente i 3 måneder, så er alt godt igen. Så ville den "øvelse" vist være meget mere udbredt. Men en ting er lovligheden, noget andet er virkligheden selvfølgelig.  

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Fra jeg tog fotos og lavede vurdering gik der 3 måneder og 12 dage, så var firmaet på Statstidende. Der blev ikke omtalt omstødelse.

Kun lidt mere info.

Johnny

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)