Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp til næste skridt i arbejdslivet!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Fra  Trendmonkey.dk Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg søger lidt gode råd og inputs til det næste step i arbejdslivet.

I får lige en lynhurtig introduktion til min situation.

Vi er i tøjbranchen(fysisk butik)

Jeg startede i virksomheden 1. oktober 2011 som juleassistance. Her var jeg indtil 15. januar 2012. En uge efter blev jeg ringet op af en anden afdeling, og blev tilbudt en almindelig salgsstilling. På nuværende tidspunkt er jeg ansat som souschef. Jeg har en afdelingsleder og to elever under mig. Denne stilling har jeg officielt haft siden 1. november 2012. Dog har jeg haft dette ansvar fra dag et - 1. februar 2012.

Min chef(butikschefen) har haft sin egen tøjbutik i 28 år, og var egentlig gået på efterløn. Han kunne dog ikke finde ud af at gå hjemme, og fik den stilling jeg har nu for godt fire år siden. Den daværende butikschef sagde op kort før jeg startede, og min nuværende chef blev butikchef.

Sagen er den, at min chef og jeg ikke deler de samme interesser for butikken. Jeg er super engageret, og gør alt for at det hele spiller max mht til butikkens billed ud af til og salget i butikken. Tværtimod er der ingen motivation at hente fra ham, og det begynder at blive svært at holde gejsten oppe. Jeg har et brændende ønske om at blive butikchef i butikken, da den virkelig trænger til et frisk pust i form af en ny butikchef og en ny salgsassistent.  

Der bliver ikke rigtig lagt mærke til mig af ledelsen trods det, at jeg har gjort lidt for at gøre dem opmærksom på mig, og jeg er nu lidt på bar bund set i forhold til, hvad jeg nu skal stille op. 

Ledelsen og direktøren ved godt, at det kunne gå bedre i vores butik(butikschefen), men vi laver ikke underskud, og jeg tror derfor ikke, at der er planer om at skifte ham ud. 

Skal jeg gå direkte til direktøren, som jeg er på talefod med, eller hvordan skal jeg lige gribe det an? Jeg tror meget på mig selv i det her, men det er indgangsvinklen, jeg mangler nogle god råd til. 

- Jeg er 24 år gammel, og udlært salgsassistent 31. juli 2011. 

Jeg glæder mig til at høre fra jer! 

De bedste hilsner

Windfeld

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes du skal lave en gennemført plan for, hvilke tiltag der pt. ikke spiller i butikken og derefter komme med alle de ting du vil ændre.

Få planen organiseret i dit hovede og på noget papir, og spørg så din direktør, om han ikke kan afse 10-15 minutter, hvor du får lov til at fremlægge det hele.

I bedste tilfælde, æder han det hele råt, og går med til det

Worst case siger han nej, men til gengæld vil han nok sidde tilbage med et indtryk af dig som en virkelig engageret medarbejder.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Fra  Trendmonkey.dk Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Jeg synes du skal lave en gennemført plan for, hvilke tiltag der pt. ikke spiller i butikken og derefter komme med alle de ting du vil ændre.

Få planen organiseret i dit hovede og på noget papir, og spørg så din direktør, om han ikke kan afse 10-15 minutter, hvor du får lov til at fremlægge det hele.

Det synes jeg er en rigtig god idé! 

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

I bedste tilfælde, æder han det hele råt, og går med til det

Worst case siger han nej, men til gengæld vil han nok sidde tilbage med et indtryk af dig som en virkelig engageret medarbejder.

Den tanke har jeg også haft! Jeg har som sådan ikke noget at miste, og det kan kun virke positivt på ham :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)