Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udstyr til "virksomhed"

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er pt på SU. Jeg arbejder med webudvikling, foto og video.

Jeg vil snart tage imod nogle opgaver for virksomheder, mens jeg er på SU. Jeg har ikke oprettet et firma endnu, er ikke sikker på det er nødvendigt da jeg skal tjene over 50.000 kr om året, ikke ?

Jeg står i din situation at jeg skal anskaffe mig noget dyrt videoudstyr - dvs. jeg skal købe det som privat hvilket er dyrt. Ideen er det skal bruges i mine fremtidige projekter.

Nogle forslag til hvad jeg skal gøre ? Jeg har ikke noget at trække det fra i.

De kunne ikke hjælpe mig ved SKAT !

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Simpel:
Jeg har ikke oprettet et firma endnu, er ikke sikker på det er nødvendigt da jeg skal tjene over 50.000 kr om året, ikke ?
Ikke tjene men omsætte og ikke om året men for alle 12 mdr perioder, Læs om pligt til CVR OG MOMS 

Udstyr som video er blandt de ting som jeg ville tage en konkret vurdering af hos en revisor. Det vil jo nemt, og helt klar uden firma, være noget man bruger lystigt privat til alt muligt så der skal være meget klar sammenhæng mellem indtjening og udgifter i den sammehæng - men jeg vil ikke foretage en løs vurdering, blot sige, det vil være nemmere som CVR end uden og har du ikke noget at trække det fra I vil du slet ikke kunne som du beskriver det - da uden CVR vil du aldrig kunne trække dit resultat under 0. Tag en konkret vurdering, for som nævnt video, kamera købt til hobby i dyre domme, og trukket fra uden tilsvarende klart sammenhængende, og størrelsesmæssig på sigt rimelig sammenhæng er skidt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)