Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cvr Nummer Under 18

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en ung-iværksætter der ønsker at starte en web-shop med vare importeret fra kina, Jeg skal på den baggrund have importtilladelse. Men at vendte 14 uger på at man får tilladelse fra Statsforvaltningen er ikke noget jeg har tid til. Så nu lyder mit spørgsmål så: kan jeg oprette et CVR-Nummer i min mors eller en vens naven, også bare overdrage firmaet når jeg har fået tilladelse? 

Venlig hilsen Asker Hjersing 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjersing:
Så nu lyder mit spørgsmål så: kan jeg oprette et CVR-Nummer i min mors eller en vens naven, også bare overdrage firmaet når jeg har fået tilladelse? 
du kan jo ikke, men DE kan. Jeg synes det er en helt elendig ide for at være ærlig. De står med ansvaret for skat, moms, kreditorer, bank og alt - og det ville jeg aldrig påføre nogen der ikke selv var involveret og når du selv skal tage over, så skal du købe alle aktiver ud med moms i det nye selskab du skaber og de skal betale skat af resultatet til da  du får nyt CVR så du skal lave alle aftaler forfra - så personligt synes jeg det er kortsigtet, uanset 14 uger er længe

SKAL du, så brug hellere en mor end en ven, men din mor får skat/moms og alt + kan ikke få dagpenge før hun har lukket selskabet men JA de kan da selvfølgeligt stifte selskab og lade dig køre det - du kan bare ikke lige overtage uden at stifte helt nyt CVR til den tid - man kan aldrig overtage et personligt selskab, kun købe ting det ejer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Når okay, 1000 mange gange tak for hjælpen. Følger dit råd og venter de 14 uger :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

efter 6 uger kan du roligt prøve at ringe og rykke- ventetiden afhænger dels af hvilket statsamt - dels af hvornår ansøgningen kommer, da de fleste amter tager tingene lidt i puljer f.eks. 4-6 gange om året og kommer man ind kort inden de har gennemgang er tiden kortere end hvis man kommer ind lige efter de har godkendt nogle - for de FLESTE amter - men der sker kun godt ved at prøve at ringe og høre dem hvor langt de er med dig og forklare, at du meget gerne vil igang med din ide

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)