Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor lave en forretningsplan?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lonepj:

Kære John,

du siger dermed at JEG er useriøs??

Hvorfor spørger du i det hele når du bliver tøse fornærmet over seriøse svar. Du kan jo være uening men det fornærmede fatter jeg ikke - Ville du kun ha svar om IHHH hvor har du ret og YesBeerMusicBig Smile

Det er vel ikke mange producenter der kræver forretningsplan (medmindre de skal omstille produktion, nye maskiner, nye matricer, tilsidesætte andre ordre, blive konkurrent til bestående kunde via ny prod/kunde), men så må du jo bare finde en anden - eller lave en forretningsplan - det ændrer jo ikke ved mit svar, og jeg giver ikke dig karakter som du skal blive fornærmet over, jeg svarer på dit spørgsmål, at jeg synes forretningsplan er super at ha. Ha en god dag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jan 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John,

jeg er skam ikke tøsefornærmet- det bliver jeg meget sjældent.

 Men du skriver til mig, at du som investor ikke ville spilde tiden på mig- Og jeg har på INTET tidspunkt i indlægget skrevet om, at jeg søgte en investor. Kun skrevet, at jeg undrer mig over, hvorfor man skal lave en forretningsplan allerede inden et møde. (og det er altså et møde med en producent).

Som selvstændig har jeg været til MANGE møder- og ja, nogle bar frugt og andre var spild af tid- men sådan er virkeligheden jo.

Og jeg har skam prøvet at finde andre producenter, men de her er gode, man ved hvad man får,  og det er dem, jeg gerne vil have et møde med.

Også god dag til dig.

Lone

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Når du skal overbevise andre om din knaldgode ide, så hjælper det altså, at kunne læse om dine overvejelser på et stykke papir. Papiret må meget gerne være udformet som en plan over den forretning, du vil starte. Det er bare det, der en forretningsplan.

Læs her om de 9 punkter, du passende kunne fortælle dine læsere om: http://www.startupsvar.dk/forretningsplan-9-trin 

Du kunne også nøjes med at lave en mini-forretningsplan. Du kan downloade en skabelon til en mini-forretningsplan på denne side: http://www.startupsvar.dk/downloads

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først, please stop med at BRUGE STORE BOGSTAVER!

Andet: en forretningsplan er et styreredskab så man er sikker på at man arbejder hen i mod målet. Jeg forstår slet ikke din undren over at en angel invvestor  gerne vil se en businessplan før han gider mødes. Den siger rigtig meget om forfatteren, og investoren gider ikke spilde sin tid. Som du sikkert heller ikke gider. 

Trejde: Du har omsat 15.000.000 på 9 år. Jeg ved ikke om jeg er den eneste, men jeg synes ikke det er imponerende, og det er slet ikke det en investor kigger efter. Det er mere 15.000.000 kr. om måneden.

Hvis du virkelig tror på din ide eller hvad det nu er du skal lave din forretnings plan for, så bør du bare gør det for at komme videre. Selvom det virker som om du ikke gider fordi det lige tager lidt for lang tid. That's the spirit! (sarkasme) 

Jeg kan fortælle dig at jeg synes de traditionelle forretningsplaner er forældede. Kig på businesscanvas og lean startup i stedet for.

Mvh

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Lone

Kan se at ikke mange er vågne på dette tidspunkt og rent faktisk læser det du skriver ;)

Selvfølgelig behøver du ikke en forretningsplan når det er en producent - de skal lave det du beder dem om, de bliver jo betalt for dette arbejde ikke sandt?

En hurtig Power Point eller en mini forretningsplan er vel ok, da producenten jo ikke har så meget med selve firmaet at gøre, end at tage ordrer fra dig. De fleste producenter vil med glæde tage arbejde, og skal de kende din plan, ville jeg blive mistænkelig.

bare min mening :)

Vi har også haft en del møde med producenter, og INGEN af dem har nogensinde spurgt om en forretningsplan.

Mvh Sue

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Jeg er nok også på linie med de fleste i denne tråd, det er underordnet om det er en investor, producent, medarbejder, advokat, revisor eller noget helt andet.

Hvis du har brug for dem der kræver forretnings planen af dig, så er der ingen vej uden om og det også fair nok de kan kræve det, som du nævner så er producenten de bedste. Hvis du vil arbejde med dem så er det på deres betingelser for lige her kan du ikke sige, "så finder jeg bare en anden".

Men her måske et mere konkret svar til hvad du søger efter:

Jeg gætter på at producenten går meget op i deres renomme og derfor ikke bare arbejder med hvem som helst eller tager tilfældige kunder ind i butikken, ligesom du gerne vil arbejde med de bedste så vil de også gerne det, producenten har vist hvad de kan og hvad de står for, det kræver de også af dig.

Det svare lidt til at der på en arbejdsplads kommer 100 mennesker ind og spørg om der er en ledig stilling. "Jo, men du skal lige skrive en ansøgning først og sende den til os" lyder svaret til dem alle.

Tror du så at firmaet ender med 100 ansøgninger, nej selvfølgelig ikke. De bliver ved med at barbere  mængden så der kun er den bedste og den der har mest passion, for alle har jo passion, ikke Wink

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

@Sue

Nu skriver hun jo direkte: Hvorfor SKAL man lave en forretningsplan for at starte ny virksomhed?. og snakker om at hvis man har en idé osv. 

Så vil da mene, at det der bliver omtalt er det at starte en ny virksomhed :)

God aften.

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

min webshop:
Jeg gætter på at producenten går meget op i deres renomme og derfor ikke bare arbejder med hvem som helst eller tager tilfældige kunder ind i butikken, ligesom du gerne vil arbejde med de bedste så vil de også gerne det, producenten har vist hvad de kan og hvad de står for, det kræver de også af dig.

Her er jeg faktisk enig...

Tror også du bør lave en plan - hvis det er så stor betydning at få netop denne producent så gør det da ;)

Jeg har personligt ikke haft brug for det og synes det kan virke lidt sært, men havde ikke lige tænkt på ovenstående scenarie som jo giver god mening.

:)

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

@Sue

Du lavede vist selvmål der Big Smile

Læs lige det hele igennem når du engang er stået op og har fået noget morgenmad

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

min webshop:
Læs lige det hele igennem når du engang er stået op og har fået noget morgenmad

Forstår ikke din reaktion. Må jeg ikke give ret i det når jeg ser det fra en anden side?

Eller skal jeg bare holde på min første indskydelse, for at være stædig?

???

Mvh Sue

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)