Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor lave en forretningsplan?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 18. Jan 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor SKAL man lave en forretningsplan for at starte ny virksomhed?... Og så tænker I nok alle sammen, at hvis man ikke gør det, er man useriøs, ugidelig, firmaet er dømt til lukning osv!!!

MEN Jeg har været selvstændig de sidste 9 år- omsat for OVER FEMTEN MILLIONER og har ALDRIG lavet en forretningsplan.. Startede på fuldstændig bar bund OG har bare arbejdet hårdt.

Mit firma kører stadig fint, men JEG vil gerne skifte HELT spor. Har en super ide, kunderne er der MANGE af, men det firma, jeg har kontakt med i Danmark VIL have en forretningsplan tilsendt allerede INDEN et møde!

Har siddet og kigget på de forskellige planer herinde, men synes stadig, det vil tage en hulens tid at lave een. Når man samtidig som enlig mor, skal passe det eksisterende firma, børn, hjem osv...

Og nej, Jeg er  IKKE useriøs omkring mit arbejde..

Bedste hilsner

Lone

 

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du siger det jo lidt selv i dit spørgsmål. En forretningsplan er dit "bevis" for at det er mere end bare en god ide, det er evt. investorers kig ind i den fremtid du planlægger for virksomheden.

Men en plan behøver ikke være kæmpe stor. Efter min mening er det disse tre ting du skal godtgøre for i en plan.

Kan det laves? Kan det sælges? Kan det svare sig?

Lav det evt. som slideshow med 15-20 slides det er nemmere at overskue og så behøver du ikke skrive så meget tekst.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår en hver investor der beder om forretningsplan. Det er da rigtigt at nogen lykkes uden, men for alle er en forretningsplan en super god ide. Den får tankerne på papir og den giver noget at forholde sig til og måle sig selv på. Ikke at gi sig selv det værktøj er efter min mening en klar fejl. 

Du kan også møde folk der siger de har haft succes i 15 år uden nogen sinde at lægge budget - men som forretningsplan er budget er super god ting

Jeg har det lidt med i DENNE

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jan 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Men bare for at mødes til en samtale???... De kan da vel få en bagefter, hvis det er det firma, man vil samarbejde med.

Lone

 

Tilmeldt 18. Jan 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Men bare for at mødes???...De kan vel få en bagefter, hvis det er det firma, man vil samarbejde med.

Lone

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige med her. Spændende debat :)

/Steffen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

lonepj:
Men bare for at mødes???...De kan vel få en bagefter, hvis det er det firma, man vil samarbejde med.
de fleste seriøse har for travlt til at ville mødes med en der brænder for noget - vælter ord ud - KÆMPE muligheder snak snak - og som ikke har kunne sætte sig overfor sig selv og skrevet det basale i en forretningsplan ned.

Ideer kan alle få, der er millioner af dem, succeen ligger i udførelsen (og dermed planen)

Det er spild af tid, jeg ville aldrig gide, også fordi det ville lugte af risiko for at meget af det formelle nok slet ikke kommer på plads, men du kan da givet finde nogen der synes det er OK at sidder og lytte uden noget konkret på bordet. Jeg tror bare du afskærer dig fra rigtigt mange

Det er som min søn da han for maaange år siden som 13 årig begyndte med elguitar og ville være Pearl-Jam. Han hævdede bestemt at ingen nye musikere siden Hank Marvin Big Smile stemte guitar inden de gik igang - det var helt unødvendigt.

Det har så vist sig at være lidt af en overspringshandling Big Smile og jeg tror du er ude i lidt det samme.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone,

I mine øjne er en forretningsplan ikke et must. Som jeg ser det bliver forretningsplanen først absolut nødvendig når du skal have kapital ind udefra. En investor kan naturligvis ikke tage dig seriøst uden en forretningsplan.

mvh

Tobias

Tilmeldt 18. Jan 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John,

du siger dermed at JEG er useriøs??.

Det handler skam ikke om, IKKE at komme med noget konkret på bordet- benarbejdet HAR jeg gjort.

 Navn, produkt, financering, webside, lagerlokale osv. ALT DETTE ER PÅ PLADS...

 Det er producenten, der mangler.

Lone

Tilmeldt 18. Jan 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias, jeg skal IKKE have det finacieret udefra- DET GØR JEG SELV...

 

Men firmaet der skal producere det, vil ikke engang mødes, før de har fået tilsendt en forretningsplan.

Og det er DET, der undrer mig...

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)