Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google PLA - Google Merchant i DK

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Helsinge
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 142
Fra  Optimerditfirma.dk Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Den har været under udrulning i et stykke tid for udvalgte webshops.

Men nu er den kommet frem til alle og det er bare med at komme igang drenge & piger Smile

(Jeg har kørt den via store og bitte små webshops - Optagelses tid fra Google DK ca indenfor 24-48 timer)

Her tænker jeg specielt på alle jer der er ved at gøre klar til julehandlen og det kan kun gå for langsomt.

CPC priserne er fantastiske og latterlig billige - endnu.

Så tryk på speederen og få jeres synglighed på Google i en helt ny format! Stick out tongue

Jeg har været så heldig at kunne være med fra starten, og i den tid, indenfor det segment jeg arbejder for, er der ingen tvivl om at man kunne "klistre" et given søgeord med sin forretning med max 3 PLA visninger, 1 Adwords reklame med diverse sitelinks m.m. og en 1-2 organisk visning og derved kunne erobre en "næsten-helt" første side på google.

Jeg har kørt med både xml feeds og rugbrødsarbejde i form af .txt filer og der er svagheder/styrker på dem begge.

Men se hvad der duer bedst for dig og kom igang! Nu!

Jo hurtigere du er igang jo mere trust, historik og kredit vil du få på din konto....

Link: Google Merchant Center

Blot en venlig iværksætter reminder - Vh 

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mega lækkert. Har i denne uge siddet og arbejdet med de feeds der :) Haps, 50.000 produkter smidt ind i Google.

Jeg glæder mig til at se CTR på dem.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis,

Jeg er også kommet igang med PLA efter en del udfordringer med feedet - da Google stiller en del krav til det - men fint nok. Et par spørgsmål til dig,

1) får du visninger/klik ind via Mobilenhed eller kun computere?

2) har du sikret at flere af dine søgeord ligger i top 3 - da det kun er disse der bliver vist som PLA?

3) jeg oplever kun at det er fleksible søgeord der kommer med i PLA? Hvad er din erfaring?

Alle de 3 ovenstående faktorer må alt andet lige betyde at det bliver dyrere for dig samlet set, især hvis man er på et stærkt kompetetivt marked?

vh//Charlotte 

Fra Helsinge
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 142
Fra  Optimerditfirma.dk Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

sebastian13:

Hej Dennis,

Jeg er også kommet igang med PLA efter en del udfordringer med feedet - da Google stiller en del krav til det - men fint nok. Et par spørgsmål til dig,

1) får du visninger/klik ind via Mobilenhed eller kun computere?

2) har du sikret at flere af dine søgeord ligger i top 3 - da det kun er disse der bliver vist som PLA?

3) jeg oplever kun at det er fleksible søgeord der kommer med i PLA? Hvad er din erfaring?

Alle de 3 ovenstående faktorer må alt andet lige betyde at det bliver dyrere for dig samlet set, især hvis man er på et stærkt kompetetivt marked?

vh//Charlotte 

Hej Charlotte,

Fedt at du er kommet igang. 

1) Nej ikke endnu.. men det skulle gerne være på trapperne.

2) Jeg ved ikke hvor du har denne fra, for det er ikke min erfaring. Det organiske indhold har ikke noget med ens PLA visning/placering at gøre. Ligesom det er gældene på Adwords.

3) PLA søgeord og måden man bliver fundet på, stammer fra det feed man fodrer google med. Altså udfra Brands > Title > Descriptions m.m

Altså søgord stammer fra dit feed og ikke på en søgeord register/liste som man har ligesom i sin Adwords konto.

Vh

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Dennis Har du oplevet at der er produktannoncer som ikke bliver vist fordi: 1) Der var ikke andre annoncører udover dig med PLA på det søgeord? 2) Der var lav søgevolumen på ordet? Mvh. Ken
Fra Helsinge
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 142
Fra  Optimerditfirma.dk Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ken, svaret er 1)nej og 2)ja. Smile

Nu har jeg startet op på 3 webshops.... og det ser sådan rimelig ens ud for dem alle.

Men det er tydeligt at se (grundet søgevolumen), at ens annoncer ikke bliver vist som ønskede med straks effekt som det er i adwords. Men det er stadig meget grønt med dataer endnu. Men dem som kom på i starten, og som er godkendt har større muligheder for at få vist sine annoncer hurtigt.

Til dit spørgsmål 1 kan jeg yderligere tilføje, at det har været lidt luksus (endnu), at kunne eje hele Google med en top Adwords annonce med hele pivtøjet, en god organisk placering, også lige en 3-4 PLA visninger. Men det har så primært været på de semi-tunge-søgeord og op efter. 

Men som helhed, kan man tydelig se, at det hele ikke er rullet fuldt ud endnu. Men mon ikke det kommer stille og roligt.

Vh

Fra Risskov
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  Zoomco Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er jeres generelle bedømmelse af det ?

Fra Vejle
Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 5
Fra  Inventarauktion.dk Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sean Techer:
Hvad er jeres generelle bedømmelse af det ?

Hej Sean,

Jeg har fuld skrue på alle 5.000 varer på vores shop og selvom volumen ikke er voldsom endnu så er det stadig en vanvittig god salgspris, jeg holder fint min DB hjemme og det kan til tider være svært med almindeligt Adwords. Bemærk at der også snart kommer et lignende produkt som hedder Image extensions. det er ikke helt relevant, men det kræver ligesom dette at man har styr på sin mark-up :) det samme med Dynamisk Remarketing med PLA.

DBH
Dennis Lorenzen
IT Projektleder
www.zederkof.dk  

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 11
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. 

Jeg ved godt at det er en gammel debat, men jeg er nu også kommet med på bøljen. Men kan det virkelig være rigtigt at hvis man har over 3000 varer i et datasheet at det tager Google +3 dage at gennemgå dem inden de kommer til selve AdWords-delen?? (Har nu ventet i 60 timer...)

Mvh Cecilie :)

Fra København S
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 162
Fra  PR-Gruppen Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

+3 dage, ja :)

Cecilie Lea Lisberg:
inden de kommer til selve AdWords-delen??

Der ved jeg ikke lige hva du mener. Når feedet/produkterne først er godkendt, så er det dit eget ansvar at oprette en shopping kampagne og få den op at køre Smile

Er der gået mere end 3 dage kan du sagtens give dem et kald og høre om de er ved at være der eller kan fremkalde processen?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)