Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af salg

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Jeg har brug for jeres hjælp. :)

Jeg er kunstner og laver primært malerier. Jeg skal udstille dem for første gang på en julemarked her i weekenden.

Hvordan forholder jeg mig til salg?

Sådan helt praktisk!

Skal jeg oprettes som virksomhed, regler for kunstnere, kviterring på malerierne, eller er det som B indkomst???

HJÆLP har brug for hurtigt svar....

Mvh. Holm Hansen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du skal ikke oprettes som virksomhed .- men KAN oprettes og du kan læse lidt om kunstnermoms og regler for det - som også har at gøre med virksomhed eller ikke her http://www.18nov.dk/Medlemssider/Kunstnermoms.html 

Du skal gi folk en kvittering med dit navn og adresse - beskrivelse af maleriet og pris - brug en dags dato blog gerne med fortløbende nummerering eller lav selv en "faktura" (se evt www.dinero.dk regnskab og faktura gratis op til 1 mio omsætning til SENERE) med fortløbende nummerering - og som ikke registreret uden moms

Du skal føre regnskab, indtægter minus udgifter for hver indtægt og udgift og opgive resultatet = din fortjeneste til skatårsopgørelsen og betaler så helt almindelig skat af fortjenesten

god vind med udstillingen - så når du kommer hjem og har alle bilag kan du lave regnskabet og evt tage hjælp til det. For nu - bare held og lykke med salget og sørg for kvitteringer for alt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit hurtige svar :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)