Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Innovation/iværksætteri i folkeskolen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige lyttet til Martin Thorborg på 24SYV haccelerer over, at der mangler innovation i folkeskolen. Jeg er selv lærer og skal faktisk til at planlægge en innovationsuge for 4-6 klasse med en håndfuld gode kolleger.

Så helt bag om dansen er folkeskolen altså ikke. Men det er nok rigtigt, at de kompetencer der er at finde herinde i dette forum ikke findes i samme omfang i folkeskolen.

Derfor søger jeg gode råd til, hvad i vores planlægning vi skal være opmærksomme på, hvis vi vil skabe en grad af autencitet i vores forløb?

Hvad er op og hvad er ned?

Jeg håber på mange kvalificerede bud. På forhånd tak for hjælpen.

 

 

Fra København
Tilmeldt 20. Oct 11
Indlæg ialt: 99
Fra  Hickman Pages / www.campingoversigten.dk Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tulf

Det lyder rigtig spændende med innovationsugen, og nu ved jeg ikke hvilke tanker du selv har gjort med sådan en uge. Skal det være meget klasseundervisning eller lægger det i højere grad op til gruppearbejde og praktisk arbejde.

Nu hvor man har en uge til innovation, så synes jeg det kunne være et super fedt koncept at tage lidt udgangspunkt i startupweekend.org, for at give de unge noget håndgribeligt og generelt blod på tanden. :)

Det kunne også være at der var nogle fra startup weekend som kunne holde foredrag og give gode råd for at få autenciteten lidt op.

Sammenlign priser på campingpladser i Danmark til din campingferie på campingoversigten.dk

Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet, Jes. Jeg kigger på siden.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 292
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tulf:

Jeg har lige lyttet til Martin Thorborg på 24SYV haccelerer over, at der mangler innovation i folkeskolen. Jeg er selv lærer og skal faktisk til at planlægge en innovationsuge for 4-6 klasse med en håndfuld gode kolleger.

Så helt bag om dansen er folkeskolen altså ikke. Men det er nok rigtigt, at de kompetencer der er at finde herinde i dette forum ikke findes i samme omfang i folkeskolen.

Derfor søger jeg gode råd til, hvad i vores planlægning vi skal være opmærksomme på, hvis vi vil skabe en grad af autencitet i vores forløb?

Hvad er op og hvad er ned?

Jeg håber på mange kvalificerede bud. På forhånd tak for hjælpen.

 

 

Det lyder rigtig spændende. Prøv til inspiration at kigge på min hjemmeside Listen Louder. Jeg har arbejdet en del med dette område for en række danske folkeskoler, gymnasier m.m.

Ha' en god og meningsfyldt dag. Bedste hilsner Jonathan Løw
- iværksætter og stifter af Listen Louder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)