Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Budgetter dig til succes

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har efterhånden været med til at lave rigtig mange budgetter. Når jeg har hjulpet en iværksætter med at lave et budget, så er det som oftest til brug for banken, da iværksætteren ellers ikke kan få et lån.

Når man skal lave et sådant budget, så har vi en tendens til at være lidt forsigtige omkring vores vurderinger. Måske er det noget der ligger i janteloven...

Se hele indlægget på: http://regnskab.dinrevisor.net/2013/11/12/budgetter-dig-til-succes/

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Overordnet enig. Jeg vel mene, at når vi taler budget til banken eller andre der skal sætte risikokapital ind OG når man gør sig sine egne overvejelser, i forhold til, om man nu kan blive boende i huset/lejligheden og beholde børnene, så skal man være strengt realistisk men EN måde at gøre det på kunne være:

Man laver det ambitiøsebudget og lader det være det førende. Det skal ikke været et blåøjet, "snyd mig selv og andre budget", men et realistisk budget hvor man tror på, at man får gang ting som baserer sig på sunde markedsundersøgelser. Det er salgssiden/omsætningssiden - optimistisk men stadigt realistisk.

Omkostninger til varer osv følger i sagens natur med op, medens man så ellers godt må være stram i omkostningstyringen, budgettets omkostninger. Det er dem der når man kører af sted, bestemmer i hvor høj grad man bare køber nice to have, eller må nøjes med need to have, klarer sig med det mindre kontor osv.

Det er supernemt at skrue omkostninger op, når man ser behovet og ser at det kan dækkes af, at omsætningen er så høj som håbet

Så ender man med et budget, som i indtjening er ganske optimistisk - men konservativt i omkostningerne. Det vil jo give et forkert resultat, hvis omsætningen alligevel kommer langsommere. 

Det kan man kompensere for, ved at indsætte en "forsigtighedslinje" nederst i budgettet - en budgetmargin hvor man helt enkelt tager f.eks. 20% af omsætningen minus vareforbrug (hvis der er et sådan) og regner som udgift. Så har man det optimistisk realistiske budget for fremgang med hård omkostningsstyring, og nederst kan man se, OK hvis omsætningen alligevel bliver xx% lavere end håbet, så bliver resultat jo så kun xxx kr

Det kan banken forholde sig til, og man kan selv se om det giver plads til livets små glæder så som tøj og tag over hovedet og til at beholde alle børnene Smile

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)