Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat biludlejning. Lej din bil ud mens du er på ferie!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er en gruppe unge studerende på Århus Universitet, som igennem faget Organisatorisk innovation arbejder på et projekt omkring privat biludlejning.

Idéen er at du kan udleje din bil mens du er på ferie / Leje en privat bil mens du selv er på ferie.

Du parker bilen i lufthavnen som du plejer. Turister eller forretningsrejsende kan så leje din bil mens du er på ferie.

På den måde skal du ikke betale for at få din bil parkeret i den uge eller to du er på ferie, men i stedet tjene penge på at leje den ud. 

Et forsikringsselskab vil gå ind og tage fuld ansvar for bilen, i den lejede periode. 

Hvis du vil tage din tid og gå ind og bruge 1-2 min. på at besvare vores spørgeskema (6 spørgsmål), vil det være en stor hjælp for os.

Tak på forhånd!

https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=AJAW7R2W9P11

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

ChristianEhm:
Du parker bilen i lufthavnen som du plejer. Turister eller forretningsrejsende kan så leje din bil mens du er på ferie.

Godt tænkt.
Men det kræver sindsygt mange brugere, før det er attraktivt.
I skal gennemtænke emner som leveringsskikkerhed og klager over biler, der ikke lever op til forventningerne.
Jeg vil tro, at det vil være nødvendigt med et samarbejde med lufthavnene for at markedsføre konceptet - og de har jo desværre modsatrettede interesser, fordi de tjener på parkeringen.

Det vil være vanskeligt at konkurrere i Sydeuropa, hvor bilpriserne - og dermed lejepriserne - er lavere. Jeg giver under 700 kr. for at leje en bil i Spanien i 17 dage om kort tid - og det er gennem et udlejningsfirma. Hvis jeg skulle leje en privatbil, skulle prisen jo være lavere. Hvis formidleren skal have lidt profit, og det fortsat skal være interessant for bilejeren, bliver det vanskeligt at få enderne til at nå sammen.

Blot et lille input - ikke for at skyde ideen ned, men for at vise jeg nogle af de ting, I skal have løst.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 12. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit input!

Det er nogle gode betrækninger, som der helt sikkert skal være styr på inden vi vil overveje at gå videre med projektet!

Du har helt ret med hensyn til leje af bil i Sydeuropa. De priser bliver næsten umuligt at konkurrere med. 

vh. Christian

Tilmeldt 11. Feb 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

GoMore har et koncept med privat biludlejning, og udlejning via lufthavne ville være et naturligt skridt for dem. De har ret mange brugere. Mere end 100.000, så man skulle tro de kunne få traction med projektet.

Fra Rødovre
Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 94
Fra  Daniel Kold Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg så den her tråd og selvom den ikke er helt ny, så kig lige forbi Minbildinbil, da de allerede har kørt et sådan koncept igennem et stykke tid og med stor succes :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)