Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal man have en partner ind over sit projekt?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, først en stor tak til alle de mange aktive bruger der er her på denne fantastiske webside.

Jeg arbejder på et stort projekt, og er kommet dertil hvor jeg tænker, om jeg skal have en partner ind over eller ej?

Hvordan er jeres erfaringer med at få en partner ind over et projekt, man har brugt rigtig lang tid på?

Jeg ser klare fordele ved at været 2 eller 3 til dette projekt, det betyder jo også en kraftig reduktion i opgaverne der skal løses og det er et stort og klart plus.

Det negative er naturligvis den formindsket ejerandel, hvordan har i løst denne problematik?

 

Venligst

René Buch

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Identificer hvilke kompetencer du mangler selv og hvordan skitser hvordan din virksomhed kan blive bedre ved at få en person ind med disse ting.

Derudover skal du finde ud af hvor stor en arbejdsbyrde den pågældende partner vil bære og om han i så fald skal have lige anpart eller mindre anpart, da der følger mindre arbejde.

Problematikken er at der pludselig er flere til at bestemme, men på samme tid får du flere som ligger mere end 37 timer om ugen, som man næppe får en ansat til :)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke ved om du skal have en partner ind over dit projekt, så har du vel ikke behov for en partner!

 

Jeg ville aldrig tage en partner med i et projekt. Hvor skulle man det?

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Remy:

Jeg ville aldrig tage en partner med i et projekt. Hvor skulle man det?

Hvorfor? Der er vel mange grunde til at tage en partner med i et projekt. Med stor sandsynlighed besidder man ikke alle tænkelige kompetencer som projektet kunne have gavn af, man kunne have brug for at spare med en, man kan ikke være to steder på én gang - der er jo rigtig mange grunde, så dit spørgsmål er ganske let at svare på.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København
Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hr. Buch,

Det kan selvfølgelig være rigtig svært at tage en helt ny partner ind i ens projekt som man har arbejdet lang tid på, men hvis det er et stort projekt er der jo klare fordele ved at have en partner eller 2 der kan håndtere de områder man ikke selv kan og det har du helt ret i.

Problematikken ved den mindre ejerandel plejer jeg at komme ud af ved at bruge den åh så slidte kliche "Det er bedre at have X procent af noget, end at have 100% af ingenting". 

Men det hele kommer jo også an på hvor travlt man har med at søsætte projektet.

Det kan være rigtig godt og betryggende at have en partner med i ens projekt:
Man har nogen at snakke med for at komme videre. 
Der er en der kan give en et motiverende spark i røven.
Man har en at dele sin rejse med.

Det var bare lige mine 2 cents

Håber du får en super go dag

De bedste hilsner

Michael

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak for de hurtige svar.

Jeg overvejer en partner eller to, da det projekt jeg går med er ret så omfattende, og der med stor sandsynlighed skal laves afd. i andre EU lande lige fra begyndelsen.

Dette vil betyde at der er 0 kontrol, med projektet / produktionen, når jeg er det ene sted eller det andet, det vil derfor være smart at være flere, således at produktionen forbliver optimal, slev om jeg eks. er i udlandet og tage vare på de lokal afd.

Desuden vil der i mine øjne være betydelige fordele ved at være et par stykker, først og fremmest en sparringspartner der brænder ligeså meget for dette projekt som jeg gør, dels at kunne fordele opgaverne efter hvad vi er bedst til, ja det koster et eller andet med X andele, men er arbejdsbyrden ligeværdig så er dette ikke et problem for mig at dele forretningen med en god og dygtig partner

Venligst

René Buch

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det ikke bedre at fokusere på at skabe en stabil virksomhed i Danmark før man bevæger sig ud i resten af EU ? :)

Det andet ville jeg kalde risikofyldt

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen

Det er skam ekstremt velovervejet at lave disse lokal afd. i EU lande, uden disse vil produktionen ikke kunne nå op på det forventede niveau - naturligvis vil der ikke være tale om en kæmpe investering i disse lokal afd. i begyndelsen, men de opbygges stille og roligt som produktionen i Danmark forøges.

Der er simplet hen ikke råvare nok i Danmark til at kunne nå målet.

Venligst

René Buch

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er superglad for at Eric inviterede mig ind som partner i Tekstspot. Jeg havde selv et tilsvarende koncept kørende som et sideprojekt i min virksomhed, men ved at Eric og jeg slog vores koncepter sammen har vi langt overgået vores mål både i kvalitet, omsætning og overskud.
Vi tjener begge væsentligt mere på Tekstspots produkter end vi hver især gjorde på de samme produkter, før vi blev partnere.
Selvfølgelig sker det, at én af os må give sig, når der skal træffes beslutninger, men overordnet set bliver summen af beslutninger bedre, når vi er to end da vi var hver for sig.
Desuden kan vi fordele opgaverne mellem os efter kompetencer - og her supplerer Eric og jeg hinanden glimrende. Det var sådan set den primære grund til, at jeg gik ind i Erics projekt - eller lukkede Eric ind i mit - eller hvordan man nu skal udtrykke det.

Jeg har absolut ikke fortrudt, at jeg har indgået partnerskab, og jeg er aktivt på jagt efter partnere til mindst to andre projekter.

Så hvis I kender nogen i Nordvestjylland, der stadig tror på et marked for ting, der er trykt på papir - så er jeg åben for partnerskaber, selvom jeg skal dele overskuddet fra de to projekter med en partner. Men naturligvis kun, hvis jeg finder en eller flere partnere, der supplerer mig selv virkelig godt.

Når jeg i fremtiden skal starte nye projekter op, vil jeg klart overveje at lave partnerskaber tidligt i processen. Det vil skabe en fælles passion, og det vil forbedre og forkorte den kreative proces.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

1.000 tak for dit svar, det er lige den slags glædes fortællinger der styrker mig i mine tanker om at få en partner ind over mit projekt.

Det projekt jeg arbejder med er meget krævende, med vildt mange love, afgifter og regler der skal være 100 % styr på.

Det er lige til disse adm. tunge ting jeg ikke er super god til, men gør det fordi jeg er NØD til det i dag, så det er en meget hård og svær omgang for mig, ikke umuligt med svært er det.

Den partner jeg måske får ind over skal naturligvis være god på de områder, som jeg ikke er en ørn til, det er jo sund fornuft, men hvordan beskriver og målsætter disse "fejl" hos en selv?

Hvad for en proces har i været igennem for at finde jeres dårlige sider og derved få styrket ens viden om sig selv?

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)