Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Envejs billet til USA ved Visum.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle i aminoer.

Kan se der er en del som bor og arbejder i USA, og mit spørgsmål er egentlig, hvorledes i gjorde da i skulle flyve fra DK til USA?

Har kigget på en vejs billet, men det koster jo det dobbelte af en retur billet, hvilket jo er tåbeligt i forhold til man kun rejser en vej.

Hvad gjorde i da i rejste fra DK?

MVH

Min90

Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor kigger du henne??? 

Flyselskabet tager ikke ekstra for, at du kun skal én vej.
Kig evt. på momondo.dk og husk at trykke 'enkelt'.

/Millard 

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt korrekt at priserne ved one way billetter ofte er en hel del dyrere end en retur billet. Jeg oplevede det samme da jeg skulle til USA et år under et studie ophold.

Jeg købte en retur billet, og benyttede mig blot aldrig af billeten tilbage igen.

Du skal dog være opmærksom på, når du skal hjem igen skal du enten købe en enkelt billet eller en retur billet med start fra USA. Hvis du f.eks. køber en retur billet fra dk - usa med henblik på kun at bruge billetten hjemad, har du problemer. Hvis du ikke er med på flyet derover bliver din billet hjemad automatisk annulleret. 

MVH
Mark  

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er meget normalt, man betaler mere for en enkeltrejse en tur/retur, grundet er hvordan fly regler, skatter etc, virker, vi kan lave et lille eksempel:

Vi Rejser fra CPH til NYC, tur/retur, d. 1st feb 2014, og hjem d 15 feb 2014, så 14 dage.

Vi vælger SAS, som har en pris på 5055 DKK for direkte flyvning, og vi letter kl 12.20 turen derhen, og 17.30 på vej hjem.

Hvis vi tjekker billettens pris:

  • Tur 1: 1223 DKK
  • Tur 2: 1222 DKK
  • USDA APHIS gebyr på 28 DKK (Import/Export af planter og dyr) - alle der flyver til NYC betaler denne omkostning.
  • US Immigrationsgebyr på 39 DKK
  • US Told gebyr på 31 DKK
  • Dansk passager gebyr på 171 DKK (Fordi vi rejser fra Danmark)
  • (YQ) er brændstof, hvilket udgør 2112 DKK af prisen.
  • Så har vi US International ankomst skat på 95kr
  • US International afrejse skat på 95kr
  • US September 11th sikkerhedsgebyr på 14 kr
  • US Passager gebyr på 25kr
Total pris på 5055kr.
Sammenligner vi med en enkeltrejse, hvor vi rejser d. 1 feb:
Har vi en total pris på 9110 DKK, det er præcis samme flyvning vi skal med, og billetten er lavet på følgende måde:
  • Tur 1: 7690 DKK
  • USDA APHIS gbyr på 28 DKK
  • US immigrationsgebyr på 39 DKK
  • US Told gebyr på 31 DKK
  • Dansk passager gebyr: 171 DKK
  • YQ (Brændstof): 1056 DKK
  • US International ankomst skat: 95 DKK
Den store forskel her, er vi spare en departure skat fra USA, men billet prisen er langt højere.
Lad os så tage et kig på ITA reglerne for billetten:
Tur/retur billetten er booked under U class, som hos SAS betyder 'Basic season 4th level instant purchase fare'
Hvor one-way har en E class som betyder 'Economy Unrestricted Fare'.
Denne forskel i booking class gør hele forskellen i prisen.
Flere grunde er at U class, og denne type booking class tillader x DKK rabat, på bestemte tidspunkter af året (Der vil altid være 'season' hvor du kan opnå rabat, men den svinger).
U Class må have 1 stopover, hvilket gør flyselskabet kan begrænse prisen, hvor E class er ubestemt antal.
Kigger man endnu dybere i billetten, vil man kunne se, at din one-way, har du muligheden for at lave ændringer (Selvom de siger noget andet), det har du ikke på U class.
Lige så snart du kan lave ændringer i en fly billet, vil prisen stige, grundet af større risk, for fly selskabet at have et fly med færre antal passagere, dette betyder at de penge fly selskabet faktisk tjener (Tur 1, og Tur 2), kan flyselskabet 'miste' penge, på deres rejse.
Så når alt kommer til alt, forskellen er følgende:
Flere muligheder med one-way, en tur/retur, da SAS vil udstede en SAS GO SAVER billet, hvor på one-way vil de udstede en SAS GO FULL FLEX.
Derfor finder du næsten altid one-way billetter dyrer end tur/retur, fordi fly selskaberne udsteder en dyrer billet til dig (Det giver dig flere muligheder, men de fortæller det ikke til dig), og dette gør de tjener flere penge på dig.
one-way og last-minute billetter er hvad fly selskaber tjener penge på, fordi de kan tage højere pris.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det du siger at man skal bestille en retur billet også ikke bruge returen :) ?

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Min90:

Så det du siger at man skal bestille en retur billet også ikke bruge returen :) ?

 
Eller, bestille en returbillet og så ringe når man er i USA og få sat den på "hold", koster normalt 150-250 USD at få gjort.
 
Hvilket visum er det du har?
 
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er E2 på et 2 års, men håber da på forlængelse så vil det være spild at sætte den på hold.

Tænker også for flyselskabet vil jo ikke miste noget, tværtimod overbooker de jo konstant så de vil jo egentlig bare tjene ekstra :)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Min90:

Så det du siger at man skal bestille en retur billet også ikke bruge returen :) ?

Hvis du ikke regner med at tage tilbage, ja :) Køb en retur billet, evt - kan du lave en 'rund rejse', smide en direkte flyvning på (eller stop i Rom), og så en masse flyvninger tilbage, det gør man kan spare rigtig mange penge.

Jeg var i Kina for 280 Euro tur/retur, og fandt en flybillet til 75 Euro, ved at læse og forstå hvordan fare rules fungere, hvis man kan opfylde alle fare rules i en fly billet (det er ufattelig svært, men det er muligt).

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Min90:

Det er E2 på et 2 års, men håber da på forlængelse så vil det være spild at sætte den på hold.

Tænker også for flyselskabet vil jo ikke miste noget, tværtimod overbooker de jo konstant så de vil jo egentlig bare tjene ekstra :)

 
Ok, men der er jo også den mulighed at du gerne vil hjem indenfor det første år (ferie) og så er det jo rart med en billet. De fleste flyselskaber tilbyder at du kan ændre hjemturen for et mindre beløb. Hvis du flyver via London er specielt Virgin Atlantic meget fleksible.
 
 
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Min90:

Det er E2 på et 2 års,

Ved du hvorfor du ikke fik et 5 års? I nogle situationer gives der et 5 års E2 i andre "kun" 2 år, det er aldrig rigtigt lykkedes mig at gennemskue hvorfor nogen har den forskel.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)