Hej
Jeg har været selvstændig vognmand med 11 vogne på gaden - under 3500 kilo - mit råd er LAD VÆRE.
Der er en helt vild hård branche, hvor der konstant bliver underbudt på prisen, kommer du ind for eks. 4 x 34 så koster det en halv vogn at få lov til at køre for dem, plus en pæn portion penge hver eneste måned, det samme gælder for mini trans, landstrygeren, gls, stor set alle der har fremmede vogne til at køre for sig benytter denne fremgangsmåde - pas rigtigt godt på for det kan blive en MEGET dyr fornøjelse at sidde 14 -16 i vognen hver eneste dag også weekenderne, en vogn SKAL kunne køre mindst 40.000 kr ind hver måned og det er endda lavt sat, langt de fleste får først en god økonomi når de kommer over de magiske 50.000 kr - og det er meget få der når det mål, alt for mange knækker nakken under vejs.
Jeg har bestemt ingen planer om at blive vognmand med små vogne igen, det er bare for svært og for hårdt i dag - her 13 år efter jeg lukkede mit er den om muligt en endnu mere syg branche at kaste sig ud i, alle forsøger ihærdigt at stjæle kunder fra hinanden, at underbyde og meget andet, eks. lå jeg i konkurrence med en vognmand der brugte MIN prisliste minus 10 %, og han tog kontakt til alle mine kunder, mit held var deres loyalitet samt den fleksibilitet der lå i at have 11 vogne, det var grunden til de blev hos mig. Det er helt urimelige vilkår at drive forretning under når man som jeg fulgte alle regler, og dem der forsøgte at tage mine kunder de lønnede sort og derfor kunne køre for omkring det halve, for nogen firmaer betyder fragt prisen alt og så er de helt ligeglade med hvem eller hvordan deres gods når frem, andre vil have helt rene linjer, som heldigvis langt de fleste vil det.
Kort og godt hold dig væk, tag et stort kort og bliv ansat som chauffør hvis det er lysten til at køre der driver dig, er det for at tjene penge så find på noget andet.