Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - kan det anbefales?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 33
Fra  Lisbeth Nygaard Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Til alle, der evt. skulle læse mine indlæg:

 

Jeg har IKKE tænkt mig at snyde nogen for noget - slet ikke SKAT. Jeg ville ikke have psyke til at snyde. Derfor burde min bemærkning om at skrive "det hele på" nok have været ledsaget at min egen mening, og beslutning, omkring det - nemlig kun at bruge det faktuelle. Til gengæld er jeg nødt til at finde ud af, om man må bruge de sidste 6 mdr., hvor jeg rent faktisk har kørt en del. Det har jo ikke været gratis, men jeg har jo haft en indtægt på ydelserne og dermed ikke skænket det en tanke, andet end det var mit eget problem/min egen udgift.

Det kan dokumenteres, ved at spørge de involverede parter, at jeg har kørt de ture, jeg rent faktisk har.

 

Tak for jeres kommentarer.

Lisbeth

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lægesekretæren:
Jeg har IKKE tænkt mig at snyde nogen for noget - slet ikke SKAT. Jeg ville ikke have psyke til at snyde.

Det tror jeg også på, og tag dig ikke af Stein Bagger kommentaren, men giv den gas og brug endelig stadig amino fremover! :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lægesekretæren:

Hvis jeg kan trække tidligere kørsel fra, så er det ikke noget, jeg var bekendt med. Jeg har også købt denne pc til formålet, men jo før min start. Havde absolut ikke forventet, at der var noget "tidligere", man kunne bogføre. Det ville jeg tænke, var urimeligt? Det er jo ikke en udgift, jeg har haft, siden min start. Skal så ud og købe printer, men det er jo en anden sag.

Er der et sted på nettet, man kan downloade noget til at registrere kørsel?

den kørsel du har kørt for at få den indtægt du har haft - ville jeg tage med i kørebogen som jeg bare ville føre i en lille bog manuelt som lars beskrev det - dato - fra adresse - til adresse - km kørt - navn på den man besøgte/formål - lagt sammen x 3,82 og beløbet trækker du til slut fra dit overskud i virksomheden når du går fra driftsresultat til skatte resultat og får derved fradrag for firma kørslen

Hvis du ikke har faktureret noget uden moms inden OG har købt computer med det formål at starte din nye virksomhed, så må du tage den ind i regnskabet. Hvis du bruger den blandet privat og firma (ex den står hjemme) så skal moms fradraget deles ex 50/50 eller hvordan din fordeling er, så ex hvsi 50/50 kan halvdelen af momsen trækkes fra og resten er så en omkostning i virksomheden

Alt som er skaffet med det formål at starte virksomhed og som du har regning for så du kan påvise pris og moms - op til max 6 mdr inden du startede - kan du tage ind i dit regnskab - jo tættere på start jo mere sikkert det accepteres, da der ikke er lov om det, blot præcedens for de max 6 mdr

god vind med det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lægesekretæren:

Til gengæld er jeg nødt til at finde ud af, om man må bruge de sidste 6 mdr., hvor jeg rent faktisk har kørt en del. Det har jo ikke været gratis, men jeg har jo haft en indtægt på ydelserne og dermed ikke skænket det en tanke, andet end det var mit eget problem/min egen udgift.

Det kan dokumenteres, ved at spørge de involverede parter, at jeg har kørt de ture, jeg rent faktisk har.

Ja, det kan du godt. Du er dog stadig nødt til at føre det over i en kørebog af en art. Både for at få et overblik over det, men også for at kunne dokumentere det overfor skat :-)

KH Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 33
Fra  Lisbeth Nygaard Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg fundet en revisor, og er godt i gang med at bruge Dinero - kan man lave udtræk fra det, som revisoren kan bruge? Han kender ikke systemet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

når det er din revisor så synes jeg da bare du skal ha tillid til ham og gi ham dit indlog til systemet, det er jo fordelen ved et online system, så logger han på som dig og kan gå i regnskab og alt, og han bør sagtens kunne finde ud af at navigere rundt i det. Jeg ville da godt turde, men lad være med at ha samme kode som til din netbank osv - ha en unik som kun er dinero indlog - hvis du skal ændre kode  -så klik den lille mand i højre hjørne . og du kommer til faneblad brugerprofil og vælg så  skift adgangskode ude i højre side, så kan du dele den med din revisor, og vil du har den for dig selv igen bagefter, så kan du skifte koden igen

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 33
Fra  Lisbeth Nygaard Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt, man kan printe noget, men kan det gøres "smartere"?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Lægesekretæren:
Jeg ved godt, man kan printe noget, men kan det gøres "smartere"?
hvad er smartere end at revisor logger ind og ser hele regnskabet og kan arbejde med det - lave ændringer osv hvis noget skal omposteres osv - det er da smart vil jeg mene?

Min revisor har jeg tilmed givet revisoradgang til skat og virk osv så han kan logge ind som revisor og foretage ting (det gør man på de relevante sider) så at gi ens revisor adgang til selve regnskabet må vist være smart Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 33
Fra  Lisbeth Nygaard Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var dog et yderst konstruktivt svar - jeg har helt tillid til ham. Tusind tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lægesekretæren:
eg har helt tillid til ham. Tusind tak.
det kan du med garanti også ha, ellers sgu han skiftes omgåendeBig Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)