Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direktør tog røven på mig - hvor går grænsen for injurier?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 7. Dec 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at der var en der skrev noget om en der skyldte ham penge ... Og han sagsøger den pågældende som faktisk fik en fængselsdom.....
Så i første omgang skal du nok have rettens ord for du har ret...

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er noget rigtig øv, men ja. Prøv at kontakt de tidligere kunder. De må da ligge inde med noget. Jeg kender det fra mig selv, jeg gemmer på alt muligt.

Og nu er jeg en rigtig bøv, du skriver du mangler løn for adskellige måneder. Hvor lang tid er det konkret?, jeg mener, at jeg ikke vil være ved en virksomhed jeg ikke får noget løn. Provision eller ej.

Men håber du finder den bedst mulige løsning og som nævnt går efter beviset og ikke manden.

Tilmeldt 7. Dec 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Der er faldet mange domme...
Hjemmesider kan lukkes ned og der kan falde større bøder...

Straffelovens § 267:

Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

lasse_slagelse:

Der er faldet mange domme...
Hjemmesider kan lukkes ned og der kan falde større bøder...

Straffelovens § 267:

Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

Den tekst bør du vel lige selv granske lidt mere - og huske!

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fru Hartmann:
Den tekst bør du vel lige selv granske lidt mere - og huske!
 YesWink

Ja staffelovens § 267 er relevant i denne sammenhæng.

Derudover tages nedenstående i anvendelse ved diverse domme.

§ 268. Er en sigtelse fremsat eller udbredt mod bedre vidende, eller har gerningsmanden savnet rimelig grund til at anse den for sand, straffes gerningsmanden for bagvaskelse, og den i § 267 nævnte straf kan da stige til fængsel i 2 år. 

Godtgørelse for tort

§ 26. Den, der er ansvarlig for en retsstridig krænkelse af en andens frihed, fred, ære eller person, skal betale den forurettede godtgørelse for tort.

Stk. 2. Ved fastsættelsen af godtgørelsen kan det tillægges vægt, at krænkelsen er begået ved en forbrydelse, der har indebåret en overtrædelse af bestemmelser i straffelovens kapitel 23 eller 24.

Stk. 3. Selv om der ikke er lidt tort, skal den, der er ansvarlig for en retsstridig krænkelse af en anden, dog betale den forurettede en godtgørelse, såfremt krænkelsen er begået ved en forbrydelse, der har indebåret et særlig groft angreb mod en andens person eller frihed.

Stk. 4. § 18, stk. 1 og 2, finder tilsvarende anvendelse på godtgørelse efter stk. 1-3 og på godtgørelse efter § 26 a

[Indlæg redigeret af moderator]

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej alle

Lasse har fået en pause fra Amino og jeg vil bede jer andre om ikke at fortsætte den del af debatten her i tråden.

Jeg har ryddet lidt op og fjernet nogle indlæg så debatten kan fortsætte.

/Brian

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)