Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direktør tog røven på mig - hvor går grænsen for injurier?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen er den, at en tidligere arbejdsgiver valgte at give mig en fyreseddel, uden at have udbetalt mig løn for adskillige måneders arbejde.

I følge min kontrakt var jeg ansat på provisions ordning, og jeg skulle derfor dokumentere mine salg for at få min løn.

Jeg havde taget back up af alle mine kundetilbud, kontrakter osv. Sagen er så den, at efter jeg blev fyret, valgte min arbejdsgiver så at tilgå min private Google konto, hvor jeg havde taget backup af mine tilbud, kontrakter osv. Hen slettede så ALT der var uploadet indenfor min ansættelsesperiode (Inkl. private billeder mm.)
Jeg valgte naturligvis at anmelde direktøren (tidligere chef) fra firmaet til politiet, da han var den eneste der havde haft min arbejdsPC i hænde - men som I nok kan regne ud med det danske politi og IT-kriminalitet, kunne de ikke engang forstå hvad der var gjort ulovligt (Sad til afhøring med en betjent der ikke engang forstod forskellen på min private backup konto, og så firmaets outlook-mail)

1 måned efter gik virksomheden så konkurs, og det gik så fra at være en sag mellem fagforening og virksomheden, til at være en sag mellem lønmodtagernes garantifond og min fagforening/mig.

Nu har jeg så uden så meget overraskelse får afslag på min krav, pga. manglende dokumentation. Google er ikke i stand til at gendanne mine data - jeg har forsøgt.

Nu står jeg tilbage, med 50.000,- i gæld. De 95.000,- virksomheden skyldte mig i løn ser jeg aldrig, og jeg har kan ikke rigtig se hvordan jeg skulle få mulighed for at få dem, desværre.

Mit spørgsmål er så, om det er ulovligt at for mig, at skrive hele forløbet ned, og udgive det på min blog? Jeg har efterfølgende fundet ud af at direktøren tidligere har været involveret i en momskarrusel, og har flere konkurser bag sig. Han er desuden frataget retten til at drive forretning, men han har fundet sig en ung kone, som han har fået overbevist om at hun skal have firmaet i hendes navn, og han derved så kan drive forretningen, i mens hun sidder hjemme på sofaen.

Kort sagt;
Han er en skurk, og jeg er langt fra den eneste medarbejder der har havnet i nogenlunde samme situation - dog er min situation mest grotesk, 
da han i hans iver for at skulle redde virksomheden jo slettede alle mine kontrakter osv. Jeg havde nemlig været så dum/sød at give ham lov til at vente med at udbetale min løn for adskillige måneder, netop fordi virksomheden var i problemer økonomisk - jeg fik kort sagt af vide, at hvis jeg skulle ha' min løn udbetalt, måtte virksomheden gå konkurs, og jeg ville derfor stå uden job)  Jeg vil selvfølgelig gerne advarer så mange muligt fra at købe produkter af ham, arbejde for ham, eller i det hele taget bare samarbejde det mindste med ham - man brænder sgu kun nalderne, og det er både kunder, ansatte og samarbejdspartnere der har erfaret det.

Er der nogle af jer, der kan fortælle mig hvor grænsen går, for at han kan anklage mig for injurier?

På forhånd tak for hjælpen, og god weekend derude.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 11
Fra  Infopartner Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Glem alt om direktøren. At fokusere på hævn kommer der sjældent noget godt ud af.

Koncentrer dig hellere om den manglende dokumentation til lønmodtagernes garantifond. Hvis jeg var dig, så ville jeg tage kontakt til de tidligere kunder. Man må antage, at kunderne ligger inde med de omtalte kontrakter. 

Hvis du forklarer dem situationen, så kunne jeg ikke forestille mig, at nogen ville sige nej til at udlevere en kopi til dig.

Michael

Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar :-)

Jeg ved godt at der sjældent kommer noget godt ud af hævn. Føler bare manden har pisset mig så meget af, at jeg under alle omstændigheder gør det - spørgsmålet er bare hvor mange detaljer jeg må offentliggøre. Manden driver stadig forretning, selvom han er blevet frataget retten til at drive virksomhed af skat, fordi han er dømt for at være involveret i en momskarrusel.
Det er også tænkt som en advarsel for kommende kunder, så de ikke havner i samme situation som dem der var kunder i butikken da jeg var ansat. (De fik naturligvis ikke den ydelsen som de havde betalt for, eftersom mange af dem havde betalt for et år forud.)

Det var også umiddelbart det jeg ville gøre. Hader bare at skulle ringe dem op, når jeg har solgt dem et produkt som de desværre ikke har kunne få leveret fordi virksomheden jo gik konkurs :-( 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

der er ikke en facitliste for injurier. Du skal kunne bevise dine påstande, meget længere er den ikke, ellers kan han gå efter dig økonomisk. Kun du kan afgøre hvad du kan bevise og hvad du vil bruge af kræfter på det.

Samtidigt vil dit navn være inde i noget smudst. Nogen vil huske navnet og ikke sagen - var det ikke ham der var så grov - kunder vil være med eller mod - og du vil næppe gavne din fremtid.

Jeg ville koncentrere mig om bevis i forhold til lønmodtagernes garantifond og fremover være mere forsigtigt med hvor jeg lægger min vigtige dokumentation - som i øvrigt også kunne være endt i en masse tovtrækkeri. Jeg forstår du er sur, men tror ikke det gavner mere at være det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du problemer med Direktøren. Ud over du mener han er et dumt svin.

Det kunne jo også være at du kunne kontakte ham og høre om i ikke skulle samarbejde igen. Men hvis i skal det så vil du have dokumentation for tidligere salg. Så du kan få det fra lønmodtagernes garantifond.

Der er jo ikke nogle som siger at du kommer til at arbejde for ham efter du har fået det.

Det kan jo være han er en flink fyr det tyder på at du har været en god sælger.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej VIE33

Det er træls, at blive snydt.

Jeg har selv prøvet det, da jeg var ansat. Men det gælder om altid at være foran. Dermed mener jeg, at jeg købte en brugsret på 500 GB hos ekstern udbyder af backup. Da vi skiltes, efter jeg havde besluttet ikke at skulle blive medejer af det firma, skulle jeg aflevere PC og telefon. PC som sidste arbejdsdag og telefon, som jeg modtog den: TOM.

Da jeg mente, at firmaet skyldte mig provision, prøvede de det samme, men ved en kort "RESTORE", kunne jeg fremlægge alle beviser og datoer på dokumenter kan jo ikke ændres. Så de måtte til tegnebogen, dog ikke det fulde beløb, men de fik straffen.

Da jeg startede for mig selv, valgte jeg at fortsætte med det samme backup firma. Det virker.

MHT til at skrive forløbet ned: Er vedkommende en skurk, vil denne benægte ALT, have en anden historie osv. Kom videre og har du mulighed for at starte noget der ligner, så gør det. Det tager måske lidt tid, men det kan ende med at blive sjovt. Plus du bestemmer selv.

Johnny

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kender ikke ét eneste eksempel, hvor der er kommet noget godt ud af at svine nogen til.
Du vil ikke opnå det, du ønsker.
Hans potentielle kunder vil ikke komme til at læse dine beskyldninger, og selvom de skulle gøre det, vil de ikke vide, om dine beskyldninger er sande.
Koncentrér din energi om det, der kan bevises.
Måske vil din kontakt til de gamle kunder, som forslås oppe i tråden, kaste noget positivt af sig. Det er jo ikke din skyld, at du har solgt elendigheder for en svindler. Hvis én af mine skyldneres ansatte bad om dokumentation i en tilsvarende sag, ville jeg ikke tøve med at hjælpe.

Venlig hilsen

Hans 

Tilmeldt 7. Dec 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

synes du skal have fat i en advokat

det er for nemt og for plat bare at lægge en blog ud og skrive at jeg har hørt og andet lort

det er den samme historie omkring (xxx)*) der skylder en masse penge til mennesker inden han går konkurs

men som han selv siger så er det bare rygter........

men jo vil mene det er en injurie sag når der ikke er faldet en dom, for så er det jo bare beskidte rygter du vil sætte igang.

*)Rettet af moderator

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

lasse_slagelse:

Lasse du trænger til at få frisket reglerne op for deltagelse på forummet, så jeg vil henvise dig til at læse reglerne og følge dem, ellers risikerer du en kortere eller længere udelukkelse fra forummet.

Det er ikke tilladt at komme med injuierende eller nedladende indlæg om andre.
Det er heller ikke tilladt at skrive indlæg i en tråd , som ikke vedrører det oprindelige emne.

Jeg tror det går bedre i morgen

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Wie33

Juridisk set går grænsen der, hvor du han BEVISE dine udsagn.

De udsagn du ikke kan bevise og som du offentliggør og som virker til at

nedsætte den pågældendes omdømme, er som udgangspunkt strafbare

injurier.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)