Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

pro/cons ved at gå på børsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Jeg har gået og tænk på hvad fordelene og ulemperne er ved at gå på børsen, eller going public som det hedder i USA. Er det overhovedet smart at gå på børsen? Synes det lyder meget som om at man mister en del kontrol som ejer, altså med at det hele handler om aktien, og strategien bliver kortsigtet, på den anden side får man en god sjat penge sandsynligvis.

Men kunne du belyse fordele og ulemperne vedrørende det at gå på børsen.

Også når man ser i film, at stifterne bliver smidt på porten af bestyrelsen osv.

mvh, christian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg håbede nu at Martin ville komme med sit input for at høre hans side om det at gå på børsen og komme lidt mere rundt om det :) 

Og så elsker jeg hans videoer, og synes der mangler sådan en video :D

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

det tror jeg også martin forstår, men samtidigt skal du tænke på, at der ikke er ret meget iværksætter over spørgsmålet. For 99,9% af iværksættere er børsen meeeeeget langt ude i fremtiden, tæl antal danske virksomheder som er på børsen. I danmark taler vi om under 200 selskaber og det har været faldende i længere tid. Det er derfor ikke rigtigt et iværksætter spørgsmål men Martin ser jo alle disse tråde og svarer alle dem han kan nå og finder relevante

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

kan godt se din pointe, men er uenig at det ikke har meget relavans for iværksættere. Det kan godt være det er meget langt ud i fremtiden, og for de fleste sker det ikke. Men jeg tror på at mange iværksættere tænker et godt stykke ud i fremtiden, og det er en del af at være iværksætter. Jo mere information der er om fremtiden, jo sikrere vil man føle sig, sådan har jeg det i hvert fald. Jeg tænker i alt fald stort med mine idéer, og det tror jeg også mange andre gør, så det har da bestemt noget at gøre med iværksætteri. Hvis vi kunne spørge Steve Jobs, tror jeg også han gerne vil have vist noget mere om dette emne, og måske ville han så aldrig have været smidt ud af bestyrelsen. Amino er vel for ALLE niveauer af iværksætteri, og selvom der er mange start-ups der ikke bliver store nok til nogensinde at blive børsnoteret, er det da relevant information. Hvis vi kun giver information til selve det at starte op, så er det da klart at mange ikke bliver større, hvis de ikke ved hvordan man skal håndtere næste fase. Især nu hvor der er rigtig mange unge, der gerne vil være iværksættere, som ikke ved synderligt meget om processen og alle faktorene. 

mvh christian :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)