Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Depositum i personligt ejet virksomhed - beskattede penge?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg har et spørgsmål om behandling af depositum til lokaleleje i en personligt ejet virksomhed. Depositum er ikke belagt moms, så det er et rent skattespørgsmål.

Jeg har bogført mit depositum uden om driften, direkte fra Bank til en passiv konti.

Nu er mit spørgsmål så - nu står det her beløb på den konti, og pengene hos udlejer. Men jeg er jo beskattet af de penge, da finansieringen til depositum kommer af overskuddet i virksomheden.

Er det rigtig at jeg skal beskattes af penge, som jeg reelt ikke har til rådighed, da de er låst i et depositum betalt af virksomheden?

Mange tak på forhånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Nielsen:
Er det rigtig at jeg skal beskattes af penge, som jeg reelt ikke har til rådighed, da de er låst i et depositum betalt af virksomheden?
jep helt korrekt - pengene har du korrekt bogført i status som tilgodehavende depositum og skatte mæssigt er det ikke en udgift. De er helt på linje med penge i banken eller hvis du købte aktier eller guld for pengene - eller et varelager - de er en værdi og ikke en udgift. Var du et selskab (ApS f.eks. ville de tælle med i egenkapitalen også) De er bundet ja desværre men de har deres værdi og bliver først til udgift hvis ikke du får alt igen - så YES du gør det korrekt (desværre Big Smile)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)