Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med Synology NAS (langsom)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 91
Fra  Lund Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har til min lille virksomhed købt en ny Synology NAS DS413. Dertil har jeg købt 2 Harddiske af mærket Western Digital Red WD20EFRX 2TB
Jeg har sat minde diske op til at køre Synology hybrid RAID, så står den ene harddisk af, så mister jeg ikke alt min data.

Mit problem er så bare, at jeg synes min NAS arbejder utroligt langsomt. Et eksempel. Jeg har en ZIP fil op 37MB med én fil i. Unzipper jeg den, tager det ikke mindre end 4-5 minutter at pakke den ud. Det er som om mine harddiske arbejder utroligt langsomt, selvom de burde være i en "god klasse" og bruges af mange til Synology NAS.

Jeg er ingen hardware nørd, så jeg aner ikke hvordan jeg tester og finder ud af hvad der er galt. Og her håber jeg så nogle kan hjælpe mig lidt på vej.

Mvh Kevin

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ret sikker på, at problemer ikke er dine harddiske, men nok nærmere, at det ikke er nogen hurtig processor der sidder i NAS servere. Min DS212+ tager omkring et par minutter at pakke en fil en.

Men men. Harddisken kan selvfølgelig godt være problemet, så du kan prøve at pille den ene harddisk ud, og så pakken filen ud, og tage tid. Derefter gør du det samme med den anden. Hvis tiderne er ens, så er det ikke dine harddiske det er galt med.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lund:

Jeg er ingen hardware nørd, så jeg aner ikke hvordan jeg tester og finder ud af hvad der er galt. Og her håber jeg så nogle kan hjælpe mig lidt på vej.

Der er 2 ting, hvis du udpakker på drevet skal du først henten filen til din PC som så igen skriver det udpakkede på drevet, og det tager markant mere tid, en anden ting du skal check er som du har 1gbit og ikke kun 100mbit ned til boksen, der er milevid forskel...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 91
Fra  Lund Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc - CoolSlips.dk:

Jeg er ret sikker på, at problemer ikke er dine harddiske, men nok nærmere, at det ikke er nogen hurtig processor der sidder i NAS servere. Min DS212+ tager omkring et par minutter at pakke en fil en.

Men men. Harddisken kan selvfølgelig godt være problemet, så du kan prøve at pille den ene harddisk ud, og så pakken filen ud, og tage tid. Derefter gør du det samme med den anden. Hvis tiderne er ens, så er det ikke dine harddiske det er galt med.

Måske jeg bare forventer det kører som smurt som en alm maskine. Men jeg vil da lige prøve det med harddiskene, for at udelukket et problem der.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:
Der er 2 ting, hvis du udpakker på drevet skal du først henten filen til din PC som så igen skriver det udpakkede på drevet, og det tager markant mere tid, en anden ting du skal check er som du har 1gbit og ikke kun 100mbit ned til boksen, der er milevid forskel...


Hans NAS server har en indbygget udpakningssystem. Så han kan gøre det via et kontrolpanel på hans NAS. Så den bliver pakket ud på NAS serveren, og ikke på hans computer.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 91
Fra  Lund Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:

Lund:

Jeg er ingen hardware nørd, så jeg aner ikke hvordan jeg tester og finder ud af hvad der er galt. Og her håber jeg så nogle kan hjælpe mig lidt på vej.

Der er 2 ting, hvis du udpakker på drevet skal du først henten filen til din PC som så igen skriver det udpakkede på drevet, og det tager markant mere tid, en anden ting du skal check er som du har 1gbit og ikke kun 100mbit ned til boksen, der er milevid forskel..

Har du et bud på hvordan jeg tester data hastigheden mellem min maskine og NAS. Jeg har en gigabit switch imellem dem, og mine netværkskabler skulle være Cat 6e som skulle kunne klare gigabit. Men der kan jo også være problemer med kablerne som så meget andet.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Systemkonsulent Morten Larsen Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ville nok starte med at teste hastigheden af netværks forbindelsen - Er du evt. forbundet til din NAS via WiFi?

Hvis ja, så prøv lige med en kablet forbindelse.

Hvis det ikke er der problemet ligger, skal der nok kigget lidt på noget konfiguration.

Får du det ikke løst kan jeg mod betaling kommer forbi Exnersgade i eftermiddag (efter 16:30) og hjælpe dig.

/Morten

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc - CoolSlips.dk:

Søren.Pedersen:
Der er 2 ting, hvis du udpakker på drevet skal du først henten filen til din PC som så igen skriver det udpakkede på drevet, og det tager markant mere tid, en anden ting du skal check er som du har 1gbit og ikke kun 100mbit ned til boksen, der er milevid forskel...


Hans NAS server har en indbygget udpakningssystem. Så han kan gøre det via et kontrolpanel på hans NAS. Så den bliver pakket ud på NAS serveren, og ikke på hans computer.

Ok, tror bare ikke det er det han gør, tror han udpakker den fra hans OS og ikke fra NAS, men man kan jo aldrig vide :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:
Ok, tror bare ikke det er det han gør, tror han udpakker den fra hans OS og ikke fra NAS, men man kan jo aldrig vide :-)


Hvis det er tilfældet, så forstår jeg godt, at det tager så lang tid :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)