Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmakonto eller ej?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :)

Jeg har lige startet min egen virksomhed her d.1/11. Salg af tøj, sko, make up og accessories. Jeg sælger over fb til at starte med.
Er det OK, at jeg modtager betaling på min egen konto? Der er nemlig nogle der ikke bruger paypal..
Er det lovligt mine kunder overføre til min konto?

Mvh Steph.

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steph

Hvis du bare har din virksomhed som en personlig virksomhed, det vil sige ikke ApS, A/S m.m., så er der lovmæssigt ikke noget problem i det. Der kan dog være et administrationsmæssigt problem i det, da du gør det besværligt at opgøre hvad der er virksomhedens og hvad der er dit privat. Jeg vil derfor anbefale at du alligevel får en virksomhedskonto.

Hvis du har det i selskabsform, så er der med stor sandsynlighed et problem i det, men det er ikke sikkert, kommer an på de nærmere omstændigheder.

Uanset hvad, så få en virksomhedskonto, af hensyn til at kunne styre virksomheden.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Stephanie29:
Jeg har lige startet min egen virksomhed her d.1/11. Salg af tøj, sko, make up og accessories. Jeg sælger over fb til at starte med.
Er det OK, at jeg modtager betaling på min egen konto? Der er nemlig nogle der ikke bruger paypal..
Er det lovligt mine kunder overføre til min konto?
ja det er lovligt når det er enkeltmandsvirksomhed MEN det er noget rod, for du får så svært ved at føre regnskab - bruge et regnskabsprogram og afstemme dit regnskab mod f.eks. bank, når du har dine egne privat køb med

Få derfor enten en ekstra konto til det formål her, så du kan følge beløbene direkte i forhold til regnskabet

Du kan her læse lidt om forskel mellem ERHVERVSKONTO ELLER PERSONLIG KONTO hvor du vil se, at hvis du kan få en erhvervskonto til samme pris (forskelligt fra bank til bank og person til person afhængigt af ex samlet økonomi) så er det en fordel hvis du en dag vil tage imod dankort og ha netsaftale.

Du kan også se, at du kan tilknytte Nemkonto til den samme konto som du bruger privat, så skat og moms kan køre over den trods alt, men tag i det mindste to konti så du holder dem især

Hvis du drev i selskabsform (aps osv) så gik den absolut ikke at lade kunderne betale til din private konto, det ville være ulovligt aktionærlån alt andet lig, men her som personlig virksomhed, er der intet til hinder for det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)