Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nummer til privat brug?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skifter tit bil (snakker ren privat har intet firma) og leder som mange andre, efter de bedste priser. Og de forekommer oftest som engrospriser hvor der kun sælges til CVR, og også på auktioner (fx bilbasen) hvor der også kun kan bydes med CVR nummer.

Må jeg oprette et CVR nummer så jeg kan købe en bil til mig selv privat? Skal jeg betale noget for oprettelsen? Skal jeg betale moms oveni når jeg køber eller sælger bilen til mig selv som privat bagefter? (må jeg overhovedet sælge bilen fra mit eget CVR nummer til mig selv)?

Hvis man ikke må ovenstående. Er der så noget forkert i at få folk jeg kender med CVR nummer til at købe bilen og så sælge den til mig? Og hvordan med moms osv. på den måde?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

for at stifte CVR skal du ha en virksomhedsformål og en momsdrift for øje. Man må ikke ha CVR for at kunne handle i metro alene, eller købe en bil. Der bliver jo moms ud af det og så skulle man kunne få købsmomsen ingen og ikke ha nogen salgsmoms hvis vi talte indkøb i metro medens det godt nok i dit fald ville gå i 0 - forudsat der er moms på bilen på auktionen hvad jeg ville tro. Den med at stifte CVR kun for at købe bil ville jeg udlukke

Derimod må du gerne få en der har CVR til at købe en bil til dig og sælge den til dig når alt foregår som normal handel. I princip bliver det CVR ansvarlig for handlen og en vis garanti - da det jo nu ikke er auktion men almindelig handel når du køber - 

Hvis der er moms på biler på auktioner som jeg tror, ja så trækker det købende selskab momsen fra og til gengæld lægger det samme moms på igen ved salget til dig. Jeg ville ikke lægge CVR til, men det kan vel afhænge af venskabsforhold og tillid til betaling og ikke bøvl med garanti eller andet nu eller hvis du sælger videre om 20 dage privat

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Hvis der er moms på biler på auktioner som jeg tror, ja så trækker det købende selskab momsen fra og til gengæld lægger det samme moms på igen ved salget til dig. Jeg ville ikke lægge CVR til, men det kan vel afhænge af venskabsforhold og tillid til betaling og ikke bøvl med garanti eller andet nu eller hvis du sælger videre om 20 dage privat

Min kæreste har bl.a. CVR nummer og firma. Så skulle der ikke været noget problem i at hun købte bilen og solgte den til mig? Hvad mener du med der skulle være bøvl hvis jeg (privat) sælger den videre efter jeg har købt den? Som privat skal jeg jo ikke yde noget garanti, eller læser jeg det forkert hvad du skriver?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

LowDog:
Hvad mener du med der skulle være bøvl hvis jeg (privat) sælger den videre efter jeg har købt den? Som privat skal jeg jo ikke yde noget garanti, eller læser jeg det forkert hvad du skriver?
nej det kan godt være det ikke er et problem. Normalt - hvis du havde købt en bil af et selskab (en forhandler som din kæreste jo bliver) så var der vel 6 mdr. garanti på brugt-bilen. Hvis du solgte den videre, ville der måske være 3 mdr tilbage af den garanti.

Jeg ved for lidt om bilhandel, men normalt ville disse 3 mdr jo gælde videre for bilen hvis du solgte den videre - forhandlerens garanti ville ligge på bilen som lovkrav.

Overordnet er din kæreste jo næppe branche registreret for bilhandel, men det tror jeg nu ikke ville behøves være et problem hvis hun ville købe den og skyde den direkte videre til dig til samme pris og med moms - men det kan andre byde ind med.

Er der ikke mange auktioner hvor både handlere og private byder sammen hvor du kan købe direkte som privat til samme pris som de handlende -  som http://www.avisen.dk/koeb-bil-paa-auktion-og-spar-penge_98721.aspx 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved heller ikke om hun stadig ville være ansvarlig for garanti når den når ud til 3. person? Men det må andre da gerne lige byde ind med om garantien forfalder idet den vidersælges af privat til privat efter jeg har købt den af "forhandler"? Men kunne nu heller ikke forestille mig at nogen som havde købt en bil privat til privat ville gå hen og undersøge om ham de købte den af stadig havde garanti på den af forhandler, hvis man bare oplyser at man evt. selv har købt den privat eller har haft den længere end der ydes garanti. Men det er selvfølgelig rart at være sikker.

Det er mest netbaserede auktioner jeg kigger på, og der befinder de bedste deals sig engros til CVR:-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)