Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omdanne virksomhed til ApS eller IVS?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

så længe du til fulde overholder krav til VSO også det at der skal være tilstrækkelig intensiv drift - regn noget med 50 timer om måneden effektivt Forkastes din VSO kan det jo gi problemer med boligstøtte og SU (er du sikker på at VSO også virker i forhold til at beskytter mod træk i boligstøtte??) Ikke småting den kan bruges til Big Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Har tænkt over det, og tror bare jeg hopper på VSO. Har jo ingen risiko i min virksomhed, så jeg har intet imod at hæfte personligt.

Hvordan gøres det rent praktisk? Kan se, at Skat.dk skriver følgende:

"Du kan vælge at blive beskattet efter virksomhedsordningen allerede ved forskudsopgørelsen, men det endelige valg foretager du, når du udfylder/indsender selvangivelsen (ved at krydse af i felt 184)."

Altså vil jeg jo allerede nu gøre det via forskudsopgørelsen for 2014. Er det bare i 184 der skal krydses af? Og så sætter jeg "overskud af personlig virksomhed" til 0kr, og udfylder det felt ved selvangivelsen for 2014 når vi kommer dertil?

Eller skal jeg bare sætte "overskud af personlig virksomhed" til 0kr i forskudsopgørelsen, og så når jeg står og skal udfylde selvangivelsen for 2014 i 2015, så krydser jeg af i VSO, og skriver det endelige overskud, som jeg så skal betale de 25% af?

Ung iværksætter! Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved VSO er det vigtigt - for at gøre det enkelt når regnskabet skal afsluttes, at du har orden i at holde privat og firma 100% separeret og får orden i det besværlige begreb . "hæverækkefølgen". De fleste har brug for økonomi hjælp til regnskab/selvangivelse og du kunne nok med fordel lige tage en time med en revisor for at blive sat godt igang med regnskabet så det er let at afslutte til VSO

Dit formål må være, at du frygter topskat, for ellers synes jeg ikke du skal bruge VSO, så skal du bare køre helt normal personlig virksomhed

Du skal ha udvidet selvangivelse og du bør forskudsregistrere så godt du kan, hvad du har i fortjeneste. Du kan roligt vente med at krydse for VSO til selvangivelsen men hvis ikke du betaler din skat under 2014 og først registrerer dit overskud i 2015 så får du en ekstra rente, og venter du med at indbetale til efter Juli 2015 så også en strafrente oveni den normale. Hvis du mener fortjenesten bliver 0 - så giver VSO jo endnu mindre mening for så påvirker det jo slet ikke din skat, så find ud af, om du kommer over topskattegrænsen 441.100 EFTER AM bidrag er trukket i 2014  det svarer til brutto ca 480.000 (check lige google jeg har taget fra baghovedet)

Kommer du ikke derop, så drop VSO - kommer du derop så vælg VSO når året er slut

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Blot lige en indskydelse - VSO er mere en blot et kryds på selvangivelsen.

 

Du bør:

 

1) Opgøre en indskudskonto (hvis denne er negativ, skal der også foretages rentekorrektion)

 

2) Føre en konto for opsparet overskud

 

3) Have en klar opdeling mellem din privatøkonomi og virksomhedens økonomi.

 

4) Beregne dit årlige kapitalafkast.

 

Herudover er en hævekonto og herunder hæverækkefølge er ogs en god idé at have styr på:)

 

Det skal nu bestemt ikke holde dig fra at anvende VSO, men det kræver en lidt arbejde at sætte sig ind i reglerne:)

 

VH Jonas

Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar, begge to!

John:

Grunden til, at jeg ønsker VSO er at jeg driver min virksomhed i fritiden ved siden af uddannelse. Jeg regner med i 2014 at omsætte for over 230.000 i virksomheden, og allerede at jeg tjener lidt, vil det jo påvirke min SU.

Derfor kunne jeg rigtigt godt tænke mig at få "sparet" overskuddet op, så jeg har en stor opsparing når jeg er færdig med uddannelsen og et godt fundament. I mellemtiden vil jeg gerne have den fulde SU udbetalt (5600,- tror jeg det er) uden der trækkes en masse skat osv fra den.

Når jeg så om 3 år trækker overskuddet ud, er jeg selvfølgelig helt med på, at jeg skal betale skat af den, men der vil jeg så vente, så jeg ikke skal betale SU tilbage.

Du har helt ret i, at jeg nok skal få sat mig ned med en revisor og få det hele snakket igennem. Det vil jeg gøre! Så får jeg også styr på det hele.

Sådan som det er nu, har jeg også adskilt min privatøkonomi fra min enkeltmandsvirksomhed, idet jeg har én konto til privat, og én virksomhedskonto. Alle regninger bliver betalt fra virksomhedskontoen, ligesom alle betalinger bliver sat ind på den. Så det skulle være i orden! Smile

Alt regnskab bliver lavet i BillysBilling, så det skulle der også være styr på. Skal dog lige finde ud af, hvordan jeg indtaster de personlige udtræk (hvis der skulle komme nogen).

Ser det ikke godt nok ud?

Mht. at krydse af med VSO, så kan jeg vel bare gøre det i januar/februar, når jeg har styr på det hele? Hvis bare jeg allerede nu har i tankerne, at jeg skal være 100% sikker på, at det er delt godt op.

Ung iværksætter! Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

jo men med så pæn en forventet indtjening ville jeg ofre 1 revisor time med at sikre du laver regnskabet optimalt i forhold til VSO - det gør det langt lettere når du skal aflevere, det er ikke helt enkelt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar John.

Et sidste spørgsmål: vil jeg bare kunne hive fat i en hvilken som helst revisor i mit nærområde for hjælp til VSO? Eller er det kun nogle, der har styr på VSO?

Ung iværksætter! Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

nicolai91:
Et sidste spørgsmål: vil jeg bare kunne hive fat i en hvilken som helst revisor i mit nærområde for hjælp til VSO? Eller er det kun nogle, der har styr på VSO?
enhver revisor skal ha viden om VSO. Du kan beskrive bohovet i www.agera.dk og få op til 3 gratis tilbud om hjælp med opstart af VSO. Beskriv du bare skal ha et par råd om opsætning af regnskab og bank i start - og så hjælp med årsafslutning - med mindre du også skal ha hjælp med daglig bogføring - hvor en revisor vil kunne være overkill

Du behøver max en times hjælp i starten til lige at forstå hvordan du skal holde privat og firma adskilt (eller kortere) og så nogle timer i årsafslutning)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)