Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed - Uoverskueligt!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg og en af mine venner har længe gået og haft lyst til at starte virksomhed. Nærmere betegnet en webshop.
Vi har læst en masse om det, men finder det meget uoverskueligt hvad man skal registrere, oprette og tilmelde før man sådan kan komme igang.
Derfor vil vi høre om der er nogen der kan hjælpe med en "opskrift" på hvad der skal laves og holdes styr på, indberettes osv.
Det skal lige tilføjes at vi begge er 16 år gamle, så der er selvfølgelig lidt ekstra som cvr-registrering og lign. der skal ordnes lidt anderledes.

 Mange tak for jeres tid.

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 271
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Vil klart råde dig til at læse denne iværksætter guide 

Den er nem at læse, og giver dig en god ide om hvad du skal igennem når du starter. 

Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak skal du have, Vil hel klart læse den!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

start med at læse om at få DISPENSATION FOR AT STARTE SOM UMYNDIG. Det kan tage både 8 og 10 uger at få tilladelsen så der kan I jo starte så i er klar

Dernæst lidt om at STARTE PERSONLIG VIRKSOMHED

Når I er to, så er den personlige virksomhed et I/S men det gør det langsommere og vanskeligere at få dispensation til at starte når man er 2 umyndige end en

Kom tilbage med mere når I har overvejet lidt. God vind med det

John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Så i bund og grund bliver man straffet for at være to om at have en god idé, have en sparringspartner, samt én til at splitte udgifter med?
Det virker da åndsvagt i min verden. - Hvis det er mig der overser noget som kan gøre at det giver mere mening så fortæl endelig! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth_larsen:
å i bund og grund bliver man straffet for at være to om at have en god idé, have en sparringspartner, samt én til at splitte udgifter med?
Det virker da åndsvagt i min verden.
kort svar er at du har misset et eller andet totalt? Hvis man er to skal man jo være to ejere af virksomheden for at den ene ikke kan løbe med alt - og hvis man er under 18 skal man hver især ha tilladelse til at forpligte sig som virksomhed - via forældres tilladelse - og hvis man er to er det vanskeligere end hvis man kun er en.

Hoved delen er at man jo ikke kan lave bindende aftaler hvis man er under 18 og ikke kan hænges på den slags hvis man er under 18, derfor krav om de ting du kunne læse i de to link du må ha sprunget over. Læs lige de links du fik. Der er ingen straf i det og man KAN få tilladelse til at starte I/S sammen også hvis begge er under 18 - men det tager mere tid med to og begge ansøgninger skal gå igennem

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, på den måde.
Jeg havde forstået det som at vi begge skulle søge tilladelsen sammen.
Nu kan jeg godt se hvorfor det bliver vanskeligere.
Lad os nu sige at jeg får den, men han ikke gør.. Kan jeg i realiteten så ikke blive registreret som arbejdsgiver og så bare ansætte ham og så får han 50% af firmaet? Eller hvordan?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

det vanskelige ligger i at det er to der søger og begge skal cleares - det handler om jeres personlige økonomi også og jeres forældres som skal være god nok til at tage ansvaret for jeres begges virksomhed. Det er absolut muligt at få OK for I/S sammen men ja - vanskeligere når det er to end en, også fordi I/S har personligt solidarisk ansvar som betyder, at hvis hans forældre har godt med penge og dine måske mindre godt, ja så kan en som I måtte skylde penge, hente hele gælden hos hans forældre - som så skal slås med dine om at betale den ene halvdel. Statsamtet skal vurdere jeres planer og jeres risiko og tage alle hensyn når de giver dispensation og lader forældrene stå med det økonomiske ansvar frem til I begge er 18

Du kan godt ansætte ham eller han dig - men når han eller du så skal ha ½ virksomhed i fremtiden, så skal han jo betale for det hvis den har haft omsætning og har en værdi, man må ikke bare forære sine ansatte ½ virksomhed, det skal de betale skat af (af værdien). Samtidigt vil du skulle starte som enkeltmandsvirksomhed - EN person kan ikke starte I/S og så skal det ændres til I/S når I begge kan indtræde som ejere, men jo det kan absolut arrangeres

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)