Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

15 årig der gerne vil starte Virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 05:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg hedder Lasse. Jeg er 15 år og vil gerne starte en virksomhed? Har eks. lavet en Webshop der sælger iPhone futures? Men kan det godt gå? Kan man godt starte med det eller er det for " Udbredt?  Altså jeg er jo kun 15 og har tænkt meget over tingene og læst meget om det. Hvad siger i til det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

det er jo som du ved super "udbredt" så der er konkurrence og du skal passe på ikke at få importerer kopivarer (uanset logo) som kan i problemer i told og med apple

Du skal ha statsamtetstilladelse til at drive virksomhed hvis du skal registreres. Du må ikke kunne forvente en omsætning/salg (ikke fortjeneste men salg) over 50.000 kr på 12 mdr i træk - læs om MOMSPLIGT   Ved du at du ligger under det, så sælger du uden moms og kan gå i gang, og det er en fin øvelse, også selv om du er inde i noget med masser af konkurrence

Hvis du vil ha virksomhed registreret og kunne sælge mere end de 50.000 kr på 12 mdr, så skal du ha STATSAMTETS TILLADELSE som i linket. Regn med at det kan tage 8-12 uger desværre men jo bedre udfyldt, jo bedre mulighed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak John. Så det vil sige jeg kan godt drive virksomhed hvis jeg tjener under 50.000 årligt uden at blive registreret på nogen måde?

Mvh Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det vil det sige. Du skal føre regnskab og opgive dit overskud i forskud og skat men ikke registreres som virksomhed MEN du må ikke skriver TJENER - det er OMSÆTTER/SÆLGER for mere end 50.000 kr på 12 mdr i træk og registrering skal ske når du kan FORVENTE at overskride 50.000 kr på 12 mdr - ex når du OMSÆTTER for 3-3.500 kr om måneden

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for Hjælpen John! 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)