Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bogføring salg af apps

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 26
Fra  Titeo Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,
 

Jeg har et lille udenlands-regnskabsspørgsmål, som jeg håber at I kan hjælpe med :)

Sagen er at jeg har udgivet et par apps til Apples App Store. Jeg har netop modtaget en betaling fra Apple (bankoverførsel) for salg af apps.

Spørgsmålet går på hvordan jeg skal bogføre det her?

Jeg har fundet frem til denne information fra SKAT som jeg tænker er den relevante?

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064447&vId=0&lang=DA

Jeg tænker at fremgangsmåden er at udskrive en faktura i mit bogføringsprogram på det pågældende beløb  (uden moms) jeg har modtaget og sætte fakturaen som værende betalt. Iflg. ovenstående information fra SKAT, skal jeg anføre virksomhedens momsnummer. Det kan jeg ikke se at jeg har modtaget noget sted. Jeg gør måske noget forkert? Det er måske slet ikke denne måde jeg skal håndtere det på?

Hjæælp :)

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

du vil sikkert få svar fra nogen der ved præcist om apps og apple app store men det lyder ikke helt galt det du skriver - spørgsmålet er kun om du skal bogføre med ydelsesmoms salg til EU eller uden for (ved ikke hvor apple store ligger) (koster ikke noget læs HER to versioner af importmoms Eu og uden for EU - men som nævnt er det på både salgs og købsmoms siden)

Dit moms nummer er dit CVR nummer med DK foran bare, ex DK34xxxxxx

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 26
Fra  Titeo Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for hurtigt svar som altid :)

Jeg glemte selvfølgelig en meget relevant information, og det er at på bankoverførslen, står der at pengene kommer fra Apple i Luxenborg. Derfor går jeg ud fra det jeg skulle lade mig vejlede efter var salg af ydelser inden for EU, men som jeg kan forstå det skal jeg have anført Apple i Luxenborgs momsnummer, men det fremgår ikke noget sted. Derfor at jeg tænkte at jeg var galt på den?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du tænker på listeangivelse som det hed tidligere - værdien af EU salg uden moms ydelser - moms angivelse rubrik B og ja der har du ret I man skal ha momsnummeret. Du kan slå dem op ved at logge ind i skat.dk og under moms finde udenlandske momsnumre og søge der men desværre tror jeg kun det virker når man har momsnummeret og skal finde virksomheden.

Her under billing adress lidt nede står apple luxemburg http://www.flexicoder.com/blog/index.php/2010/06/payments-from-apple-company-vat-return/ - om det dækker den apple virksomhed du fakturerer ved jeg ikke

vent og se om nogen svarer bedre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 26
Fra  Titeo Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen, det har været en stor hjælp John.

Fra Århus
Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej wedelgaard,

Kan du kort skitsere hvordan du endte med at bogføre salg fra App Store? Jeg sidder i nøjagtig samme situation og kan ikke helt gennemskue hvordan den skal drejes. Jeg bruger i øvrigt Dinero.

Kasper

Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 26
Fra  Titeo Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Jeg benytter også Dinero :)

Nu ved jeg ikke om det er 100% den rigtige måde at gøre det på, men det jeg gør er at lave en faktura i Dinero, og udsteder den til:

Apple App Store
iTunes s.à r. l.
8 rue Heinrich Heine
L-1720 
Luxembourg
Vat.no.: LU20165772

Jeg sætter konto til: EU-leverancer ydelser (rubrik B-ydelser)

 Bilag jeg gemmer er detaljerne for bankoverførslen samt et screenshot inde fra iTunes connect->Payments and Financial Reports->Payments


Jeg håber det kan hjælpe dig lidt på vej.

Fra Århus
Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak, det hjalp (og hjælper uden tvivl mange andre) :-)

Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 26
Fra  Titeo Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det håber jeg :) God weekend til dig.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 18
Fra  Appsfunder Denmark ApS Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Indberetter du så også for hver måned under "EU-salg uden moms - Indberetning, manuel" på skat.dk?

Jeg synes det virker ret besværligt :-)

Venlig hilsen Kenneth

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)