Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophævelse af lejemål med fogedbistand - Hvad, er der i det, for mit ejendomsselskab?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Min lejlighed er blevet opsagt - Vi skulle faktisk have været ude i mandags. - Der er en helt klar grund til, at det er nået hertil. Men det vil jeg ikke komme så meget mere ind på, da det er irrelevant. :)

Lidt efter jeg modtog det endelige ophævelsesbrev, skrev jeg i en mail til ejendomsselskabet, at de jo måtte følge de proccedure det skulle. Men at jeg ville blive til sidste øjeblik, fordi jeg ikke havde andet valg.

Så den dag fogeden kom, ville jeg rydde lejligheden, og være væk. Men jeg ville som sagt blive, så længe jeg kunne.

Jeg må lige sige, at der fra deres side, er sket SÅ mange fejl. Og dét ved de godt... Jeg har derfor også meddelt ejendomsselskabet, at jeg har bragt hele sagen til LLO. - De vidste at jeg mente det alvorligt, da jeg fik annulleret en varmeregning som de havde sendt mig, på 15.000 kr. 

De sender så i dag svar. Og giver et generøst tilbud:

"Du oplyser i nedenstående mail, at du ønsker, at vi følger proceduren ved en udsættelsesforretning vha. fogedens assistance. Jeg er i den forbindelse nødsaget til at oplyse dig om, at det vil medføre yderligere omkostninger til fogedforretningen og udsættelsesforretningen, som bliver pålagt dig. Jeg vil derfor gerne opfordre dig til, at vi aftaler en dato for din frivillige fraflytning, så omkostningerne kan holdes nede."

Hvorfor er de så "flinke" lige pludselig, når de ellers har været nogle hajer? 

Så mit spørgsmål er: Er det på nogen måde en fordel for DEM, at jeg indgår i den frivillige fraflytning? - Taber de nogle penge på det? Eller er de bange for, at jeg kommer frem med fejl i formalia, og derfor er berettiget til at blive i yderligere 3 måneder. Indtil sagen er genoptaget.

Whats in it for them?

Tak - og god aften :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rikke

Nu kende jeg jo ikke sagen og kan derfor ikke svare ud fra om din udlejer er bange for at du vil komme med relevante indsigelser over for fogeden og derved får udsat fogedforretningen.

Ellers er der det i det at, ekspeditionstiden for fogedforretninger kan være 2 - 3 måneder, i den løber der husleje på som sjældent bliver betalt når folk er ved at blive sat ud med fogedens hjælp, der til kommer omkostninger til advokat, fogedret, mv.

Alt sammen omkostninger som de vil forsøge at hente hos dig, men der kræver jo at du kan betale, så i første omgang er det udlejer der skal bære omkostningen.

En anden ting, hvis der er begået fejl fra udlejers side, så har du forhåbentlig gjort indsigelse mod udlejers ophævelse af lejemålet, hvis du gør indsigelse rettidigt skal udlejere bringe sagen videre til enten boligklagenævn (hvis det er en almen bolig) eller boligretten, såfremt man ønsker at opretholde ophævelsen.

MVH

Kim

Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Remoulade Rikke:

Hvorfor er de så "flinke" lige pludselig, når de ellers har været nogle hajer? 

Så mit spørgsmål er: Er det på nogen måde en fordel for DEM, at jeg indgår i den frivillige fraflytning? - Taber de nogle penge på det? Eller er de bange for, at jeg kommer frem med fejl i formalia, og derfor er berettiget til at blive i yderligere 3 måneder. Indtil sagen er genoptaget.

En fogedsag tager tid og koster penge, og ingen kan sige noget om udfaldet med 100% sikkerhed.

Remoulade Rikke:

Whats in it for them?

De sparede omkostninger ved en fogedsag.

Hurtigere genudlejning.

Men det vigtigste at tænke på for dig er,  hvad der kunne være i det for dig.

Hvis du ved, at du ikke har relevante indsigelser (eller at du har relevante indsigelser, men ikke har tænkt dig at bruge dem, fordi du har mistet tilliden til udlejer og af den grund ønsker at flytte), er det spild af tid at betale for en fogedforretning, og det er endnu mere spild af penge at betale for en låsesmed.

MÅSKE kan du forhandle dig ud af en potentiel stor fraflytningsregning, hvis du er medspiller på at begrænse udlejers tab. 

Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Villumsen:
En anden ting, hvis der er begået fejl fra udlejers side, så har du forhåbentlig gjort indsigelse mod udlejers ophævelse af lejemålet, hvis du gør indsigelse rettidigt skal udlejere bringe sagen videre til enten boligklagenævn (hvis det er en almen bolig) eller boligretten, såfremt man ønsker at opretholde ophævelsen.

Hvis udlejer OPSIGER lejeaftalen til ophør med at varsel, gælder reglerne i lejelovene om, at lejer skal gøre indsigelse, og udlejer må så opgive opsiglsen eller gå videre til boligretten/beboerklagenævn.

Hvis lejer ikke gør indsigelser rettidigt, står en OPSIGELSE ved magt, hvis formalia er i orden.

Men det er der ikke tale om her. Her er der ikke tale om en OPSIGELSE.

Her er der tale om en OPHÆVELSE af lejemålet, som indebærer, at lejer skal flytte uden frist.

Ved OPHÆVELSE gælder ingen regler om, at lejer skal protestere. Hvis lejer er uenig i ophævelsen, bliver lejer bare boende, og udlejer kan så bare sende sagen direkte i fogedretten.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)