Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette lovligt?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino Jeg har lige noget jeg håber i kan være mig behjælpelig med.

Jeg arbejder til daglig med design og udvikling af hjemmesider, webshops, logo'er. mm. Og driver samtidig flere egne hjemmesider.

Eks. Jeg skal have redesignet min hjemmeside, i stedet for at jeg selv udfører dette arbejde i mit danske selskab, udførere jeg det i mit udlandske selskab og fakturere mit danske selskab for den samlede omkostning det vil koste? vil dette være lovligt? selvom jeg ejer begge selskaber? 

Mvh Techyy

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

ja forudsat du bruger en pris som ville være mellem 3.parter . rent markedspris. Ellers er du inde i transferpricing som du kan google og som er forbudt¨vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
dsat du bruger en pris som ville være mellem 3.parter . rent markedspris. Ellers er du inde i transferpricing som du kan google og som er forbudt¨vh

Enig, men transferpricing er vel ikke forbudt, med mindre prisen er for lav? :)
SKAT's granskning af prisen der handles til er yderst grundig, så sørg for at sætte en pris som du kan dokumentere er i overensstemmelse med markedet. 

Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg bruger 20 timer i alt, til en pris på 300kr i timen, kan jeg så fakturere mit Danske selskab for 6.000kr helt lovligt? Og samtidig trække de penge fra i mit danske selskab som en udgift?

Mvh Techeyy

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

techeyy:

Så hvis jeg bruger 20 timer i alt, til en pris på 300kr i timen, kan jeg så fakturere mit Danske selskab for 6.000kr helt lovligt? Og samtidig trække de penge fra i mit danske selskab som en udgift?

Mvh Techeyy

det kan man ikke svare ud fra det . Sidder du i danmark og arbejder faktisk for dit danske selskab vil du ikke bare kunne vælge at fakturere fiktivt fra et land med 0 eller lav skat -så det afhænger helt af det konkrete - Er du dansk - bor i Danmark ville mit svar være rent NEJ - var det fordi du havde ansatte i Indien der udførte arbejdet og du kunne bevise det - så kunne det indiske selskab fakture det som en hver anden 3 part ville betale (jvnf. transferpricing)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg var bosat i udlandet ville det være noget andet? Altså hvis jeg feks. boede i London og havde både et selskab i Danmark og et I udlandet. Vil mit danske selskab så kunne modtage bestillinger fra danske kunder, som så vil blive bestilt i et andet selskab ejet af mig, så det danske selskab på den måde bare står for opkrævning af betaling af de danske kunder, og så bestiller arbejde hos det andet selskab?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

ja så længe det UK selskab fakturerede markedspris til det danske - det er det transferpricing går ud på

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe jeg ikke er bosat i Danmark, så er det lovligt så? For så er det da bare med at komme afsted. Hvad så hvis jeg oprettede et selskab et eksotisk sted og så hyrede en programmør til en billig penge og fik ham til at lave det hele, så ville det også være lovligt, selv hvis jeg er i Danmark?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

du drømme tænker lidt. Du må godt ha et selskab i bukinafasso med lave omkostninger og fakturere dit danske selskab det som det reelt vill betale hos andre i Bukinafasso for samme arbejde Du må  bare ikke rejse til buknafasse og tage pengene  med hjem i en kuffert - så er der skat, men du må tjene dem i firmaet i Bukina fasso og hvis du opfylder regler for beskatning der og ikke i DK må du få løn der . ex hvis du ikke har hus i DK og bor fast i Bukinafasso

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Super det var bare det jeg ville, vide jeg har jo ikke en egentlig grund til at blive i Danmark så! 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)