I brevet vil jeg forklare at jeg nu har ventet i 14 dage på en aktiveringskode og at jeg vil holde dem økonomisk ansvarlig for de tabt, som min virksomhed eller jeg, måtte lide, pga. at jeg ikke kan oprettet en digital postkasse. Jeg kan forudse at jeg nok ikke kommer til at kunne indberette moms etc. den 11/11 og dette vil gøre at jeg får bøder, FF etc. og dem ville jeg ikke have fået, hvis DanID havde styr på deres ting. Måske de kan se alvoren, når de får en brev med en slet skjult trussel, om at de kommer til at dække ens tab og udgifter. |
Sender et anbefalet brev til DanID mandag
Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent
Erhvervsstyrelsen udsendte for laaaaang tid siden oplysningsbrev, hvor de også gjorde opmærksom på at man skulle oprette sig hurtigt, da der ville komme mere og mere pres op til lanceringen. At du nu står i køen, sammen med en lang række andre der aldrig kan gøre tingene før i sidste øjeblik, ja det kan aldrig blive DanID's problem!!! Så tør øjnene og vent pænt i kø til det bliver din tur;) Jeg modtog mine koder 4 dage efter bestilling - for 3 måneder siden ! :) |
Hvis du ikke selv gør hvad du kan for at begrænse tabet, kan du ikke gøre DanId økonomisk ansvarlig. Hvad siger deres support til du har ventet så lang tid? Du kan ringe til dem på 70 80 86 86. https://www.nets-danid.dk/kundeservice/ --- Selv om sandsynligheden er lille, så afleverer postdanmark rigtigt mange (millioner) breve forkert hvert år. Så det er nødvendigvis ikke DanId der har fejlet. |
Af nysgerrighed, og uvidenhed, hvorfor kan du ikke indberette moms fordi du ikke har en digital postkasse? /Brian |
Jeg er ret sikker på jeg ikke kan indberette moms, uden min Nem ID erhverv. Tidligere har jeg kunne bruge min personlige Nem ID, men det vil ikke give nogen mening, hvis jeg skal tvinges på en Nem ID erhverv og så stadig kan bruge den private. Hvis man følger vejledningerne, vil man opdage at det de skriver på deres website ikke er sådan systemet fungere. F.eks. https://www.nets-danid.dk/produkter/nemid_medarbejdersignatur/support/noeglefil/installation/installation_paa_windows_med_internet_explorer/ matcher ikke, hvad der kommer op, på ens skærm, når man søger. Jeg har endnu ikke modtaget aktiveringskoden og kan derfor ikke kommer videre. Jeg mener 14 dage er lang tid og da DanID, dermed ikke har overholdt, deres SLA med Digitaliseringsstyrelsen, mener jeg det er ansvarspådragende. Så jeg har forsøgt og kan ikke rigtig gøre andet end at skrive til dem og forklare at jeg vil kræve erstatning for tab, jeg måtte få, fordi jeg ikke kan få en postkasse uden Nem ID erhverv. Slutteligt mener jeg det er fantastisk at jeg kan underskrive over for det offentlige med min private Nem ID, men når det kommer til min virksomhed, skal de sende et brev med en kode, selvom jeg bruger min Nem ID, til at ansøge. |
Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent
Jeg vil anbefale dig, at lade være med at gøre krav på erstatning for tab. 1) Du får intet ud af det - 2) De ansatte får en kæmpe grin, og du bliver dagens samtaleemne på kontoret Istedet bør du tage kontakt til skat og meddele dem problematikken - dog står jeg uforstående hvorfor du ikke kan indberette moms?? Når du opretter en selskab (om det er enkeltmands eller APS) skal man oprette en tastselv kode (har jeg bla. gjordt for mit aps, så sent som for 14 dage siden). Vedr. DanID kan jeg fortælle at jeg har ventet ca. 1 måneds tid på NemID medarbejdersignatur - that´s life, du kan INTET gøre ved det.... |
Mangler du et godt tilbud på en el-opgave??
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk
Hvis det er en enkeltmandsvirksomhed, kan du indberette med moms med din private nemid. Når du modtager din første medarbejder signatur kan du ikke indberette moms med denne, før du via administrator siden har tildelt denne rolle til medarbejder signaturen. Har du prøvet at logge ind på skat.dk og se om du ikke kan med din private nemid? /Morten |
Mangler du et godt tilbud på en el-opgave??
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk
Eneste lille problem der, er at der bliver sagt på telefonsvaren at support ikke kan hjælpe med at fortælle status. Altså kan jeg ikke bruge support, da jeg faktisk har ansøgt, men ikke ved om det er på vej eller ikke. Derudover er jeg også modstander af at skulle betale gebyr, for support, til et produkt, jeg ikke ønsker, men er tvunget til. |
Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent
tidligere tråde har vist, at man kan få aktiveringskoden på skærmen hvis man vælger nøgleFIL. Vælger man nøglekort kommer ting med posten og normalt hurtigt nok Der er ikke en kinamands chance for at de betaler erstatning vil jeg påstå desværre Carl. Du føler dig magtesløs og det er man jo lidt i det system - men enten komme den kode eller du må ha fat i dem for at få en ny. Jeg forstår modstanden mod betalt support i denne forbindelse, men sådan er livet sommetider |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com