Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu ikke opstartet- hvordan med moms på brugt udstyr?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej!

Jeg har muligvis fået muligheden for at købe noget brugt udstyr, som jeg planlægger at bruge engang i fremtiden, når alting i vores liv klapper for at starte op som selvstændige. Hvordan er momsreglerne for det? Altså: vi køber brugt udstyr som private af en virksomhed. Vil prisen skulle være inkl. moms? I så fald når vi starter op om et år f.eks. kan vi så købe det af os selv og så trække en evt. moms fra?

Mvh 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lineline:
vi køber brugt udstyr som private af en virksomhed. Vil prisen skulle være inkl. moms?
ja hvis I køber af en momsregistreret virksomhed der ikke bruger brugtmomsordning

Lineline:
I så fald når vi starter op om et år f.eks. kan vi så købe det af os selv og så trække en evt. moms fra?
nej I kan ikke købe af jer selv om et år med moms. 

I kan  - hvis det købes KUN med det formål at starte virksomhed - og KUN med det-  evt vente med at tage fakturaen ind i regnskabet til i starter virksomhed og dermed trække momsen fra - I må ikke inden ha haft sport salg uden moms, og det skal være KUN med det formål at starte virksomhed og det skal være så tæt på start som muligt og ikke over 6 mdr inden som hovedregel. Der er ingen garanti for at 6 mdr inden accepteres, det er fra fald til fald, men så tæt på som muligt - (og det må naturligvis ikke bruges af en selv inden heller)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Sep 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar. Der blev vi klogere Smile

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)