Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af iværksætterselsskab den 1. januar 2014

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Agera:

Startkapitalen er min. 1 kr. Ja - så skal du hensætte 25% af overskuddet til opsparing. Den dag dit overførte, opsparede overskud er min. 50.000 kr. kan du skattefrit konvertere til et ApS.

ApS kan stiftes med 50.000 kr. i startkapital pr. 1. januar mod de 80.000 kr. i dag.

KorrektYes

M.h.t. IVS så skal det også pointeres, at det koster et gebyr på kr. 670,00 til Erhvervsstyrelsen samt honorar til revisor, advokat m.v. at få stiftet selskabet.

Når IVS senere skal konverteres til et ApS, så kræver dette en revisionspåtegning på en vurderingsberetning, hvilket kun kan udføres af en godkendt revisor. Dette bevirker i praksis, at IVS'ets årsregnskab skal revideres indtil tidspunktet for konverteringen, idet der skal afgives en erklæring/påtegning med høj grad af sikkerhed.

Der mange delte meninger om IVS, og jeg er i hvert fald af den opfattelse, at IVS'er er og bliver et "misfoster".

Min anbefaling er derfor også, at man skal stifte et ApS fra starten med den nødvendige kapital.

Tonny

Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak! Vi har også snakket om at vi starter et Aps til at starte med i stedet for IVS - Da vores rådighedsbeløb ligger på omkring de 50.00. 

Tony

Kan du svare mig på hvad jeg skal give for at købe mig ind i en virksomhed, som min kompagnon har stiftet? Det er fordi jeg ikke er myndig endnu og min kompagnon er 19 år. 

Hvad kræver det?

Kan jeg fx.blive med-ejer ved at mig og min kompagnon beslutter at jeg skal give 1 krone for at købe mig ind som med-ejer? 

Tobias. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

IværksætterTobias:

Mange tak! Vi har også snakket om at vi starter et Aps til at starte med i stedet for IVS - Da vores rådighedsbeløb ligger på omkring de 50.00. 

Tony

Kan du svare mig på hvad jeg skal give for at købe mig ind i en virksomhed, som min kompagnon har stiftet? Det er fordi jeg ikke er myndig endnu og min kompagnon er 19 år. 

Hvad kræver det?

Kan jeg fx.blive med-ejer ved at mig og min kompagnon beslutter at jeg skal give 1 krone for at købe mig ind som med-ejer? 

Tobias. 

Hej Tobias

Der kan helt sikkert findes en løsning, som tilgodeser alle parter, men det kræver lidt "benarbejde" (læs: møde til afklaring af forholdene).

Køb/salg af anparter skal ske på markedsvilkår, hvorfor en overdragelse på eks. kr. 1,00 kun kan lade sig gøre, hvis selskabet eks. har tabt egenkapitalen.

Tag en rådgiver, advokat eller revisor, med på råd og få formalia helt på plads inden stiftelsen.

Hvis jeres samlede rådighedsbeløb er kr. 50.000, så stift et ApS efter den 1. januar 2014, så undgår i meromkostningerne i forbindelse med et IVS.

Tonny

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)