Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil ikke forære guldet væk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er ansat som pædagogmedhjælper og har gennem erfaringer skabt et lille projekt.

Jeg er netop blevet færdig med en børnebog og er ret stolt af værket. 

Mit problem er at jeg ikke tør sende den til noget forlag i frygt for at miste rettigheder.

Jeg har læst mig til at det er tilstrækkeligt, at have en trygt version som bevis på eneretten.

Men er det så nok at printe den selv? eller skal der et "rigtigt" print til?

I det heletaget har jeg fået at vide at man skal være på vagt med at dele sådanne ting.

hvad kan jeg gøre?

På forhånd tak

Anders 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror du er unødigt nervøs. Der er ingen respektable forlag der ville drømme om at udgive noget de har modtaget fra nogen uden at sikre ophavsretten. Ophavsretten er din uanset du har det på blyant eller hvad du har. 

Vil du være overforsigtig, så skriv til et forlag, at du har en bog du gerne vil ha udgivet og bed dem bekræfte ophavsretten til dig overfor det du sender dem, men som nævnt, der er intet rigtigt forlag der stjæler din historie - du vil givet også kunne få folk i din omgangskreds til at bevise du har skrevet den.

Det du vil løbe ind i er, at det slet ikke er så let at få selv en god børnebog udgivet, men tag evt og se om du kan få en personlig aftale med nogle forlag og gå ud med en synopsis eller et treatment (1 eller 3 siders sammendrag) og hør hvem der vil gennemlæse hele manuskriptet med henblik på udgivelse, og få dem til at bekræfte, at du selvklart har ophavsretten. 

Desværre er det ikke superlet at omdanne bøger til guld, men vist kan man tjene penge på det så alt godt herfra til dig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med John i alt hvad han skriver. Vær i det hele taget forberedt på skuffelser. Du er langt fra den eneste, der mener at have et godt manuskript. Forlagene bliver bombarderet med "gode" manuskripter.

Undersøg hvilke forlag der typisk udgiver bøger i samme stil som dit manuskript; m.a.o.: lad være med at fyre af til Gyldendal, bare fordi de er de største. Og lad være med at sende til mange forlag ad gangen. HVIS det er et godt manuskript, som de gerne vil drøfte nærmere med dig, så bliver de meget fortørnede, hvis du samtidig har sendt det til konkurrerende forlag.

Er dit manuskript illustreret, eller kan illustrationer tilføje en relevant dimension til din historie? Det er bestemt ikke uvæsentligt og kan være afgørende for hvilket forlag der kan være relevant.

Når alt dette så er sagt, så vil jeg ønske dig held og lykke. Grundigt forarbejde og tålmodighed kan meget vel lønne sig i den sidste ende.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)